הפיגוע בחדרה: מת מפצעיו רפאל מרדכי פישהוף

פישהוף, בן 35 ואב ל-6 נפצע אתמול באורח אנוש, ומותו נקבע בבית החולים הלל יפה • פישהוף נדקר על ידי המחבל בזירה הראשונה ברחוב הגיתית סמוך לישיבה "כנסת ישראל" בה למד • חברו סיפר עליו: "איש מסור למשפחה, צנוע וענו" • המחבל, כזכור, אחמד ג׳בארין בן 36, אזרח ישראלי תושב אום אל פאחם

הפיגוע בחדרה. צילום: ללא קרדיט

רפאל מרדכי פישהוף נפטר היום (חמישי) מפצעיו לאחר שנפצע אתמול בפיגוע בחדרה. פישהוף, בן 35 ואב ל-6 נפצע אתמול באורח אנוש, והיום נקבע מותו. פישהוף נדקר על ידי המחבל בזירה הראשונה ברחוב הגיתית סמוך לישיבה "כנסת ישראל".

רפאל מרדכי פישהוף, בן ה-35 שנרצח בפיגוע, צילום: ללא קרדיט

אתמול בשעות הצהריים, יצא המחבל אחמד ג׳בארין בן 36, אזרח ישראלי תושב אום אל פאחם, למסע דקירות רצחני בחדרה. לבית החולים הלל יפה בעיר הגיעו שישה פצועים. שניים הגיעו במצב אנוש, שלושה נוספים במצב קשה ועוד אחד במצב בינוני.

היום כאמור. מת מפצעיו רפאל מרדכי פישהוף, שנדקר במהלך מסע הרצח. 

הרב בן ציון נורדמן חבר של פישהוף סיפר: "איש יקר. ראיתי אותו כל בוקר לוקח את הילדים מהבית לגנים ובתי הספר ובצהריים מחזיר אותם. איש מסור למשפחה. איש חסד גדול. איש צנוע וענו. תנחומים למשפחה ואנחנו נלווה אותה בשעות הקשות. והיו גם ניסים. הבת שלי היתה בבית באותו רגע, זה ממש ממול. היא שמעה, ראתה חוותה. היה חרדה והלם. רואים במצלמות האבטחה איך הוא מסתובב, עובר ממקום למקום הומה אדם ובנס מדלג על המקומות האלו. זה הסתיים בטרגדיה גדולה אבל באותה נשימה ניתן לומר גם עם ניסים גדולים".

הפיגוע בחדרה - דקה אחר דקה, צילום: ללא

המחבל פעל על גבי אופנוע בארבע זירות שונות הסמוכות אחת לשנייה - רחוב גיתית, רחוב הרצל, הרבט סמואל ובוטקובסקי. המחבל, בעל עבר פלילי, עבר עם גרזן בין שלוש זירות שונות בעיר ונוטרל ברחוב הרברט סמואל.

האופנוע עליו רכב המחבל בחדרה, צילום: ירון דורון

הדקירות כאמור התרחשו ככל הנראה בשלוש זירות בעיר. הדוקר ניסה להימלט עם אופנוע מהמקום, אך לבסוף נתפס על ידי כוחות המשטרה ונוטרל ברחוב הרברט סמואל, שנחשב לרחוב מרכזי בחדרה. 

מעצר המחבל שביצע את הפיגוע בחדרה, צילום: מצלמת אבטחה

חובש בכיר מיחידת האופנועים של מד״א ויקי קלי סיפר: "מדובר על אירוע מורכב שמתפרש על מספר זירות, יצאנו בכוחות מד"א גדולים מאוד וסרקנו את הזירות בהן דווח למוקד מד"א על נפגעים וטיפלנו במספר פצועים במצבי פציעה שונים, חלקם במצב קשה. הענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים והחלנו לפנות אותם לבית החולים הלל יפה".

פראמדיקית מד"א שקד חגג' סיפרה: "הגענו לזירה בה היה פצוע קשה עם פציעות דקירה באזורים נרחבים בגופו וסבל מחבלה רב מערכתית. הוא היה מעורפל הכרה כשהגענו אליו, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו לבית החולים, לאחר מכן חזרנו לזירה כדי להמשיך לטפל בעוד פצועים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר