לינץ' ערבי בגוש עציון: 15 פורעים תקפו רועה צאן - "נאלצתי להתגונן בידיים חשופות"

פורעים ערבים תקפו רועה צאן מחוות העיטם בגוש עציון ששהה עם עדרו בשטחי המרעה של החווה • בעל החווה שנשקו הוחרם, חש למקום ונאלץ להגן על הרועה, תוך שהוא מדמם מראשו מחבלות שספג • מבדיקת "ישראל היום" עם צה"ל עולה כי בעל החווה, יהודה שרבף, הפר את הנהלים ועל כן נלקח ממנו נשקו האישי

לינץ' ערבי על רועי הצאן בחוות העיטם שעות אחרי שנשקו של בעל החווה הוחרם. צילום: ללא

כ-15 פורעים פלשתינים תקפו הערב רועה צאן מחוות העיטם, בסמוך ליישוב אפרת, באמצעות אבנים, רוגטקות ואלות. הרועה דיווח מיד לכוחות הביטחון והזעיק את בעל החווה, יהודה שרבף. השניים הדפו את הפורעים יחד עם כוחות הביטחון שהגיעו למקום. ממד"א נמסר כי שני הצעירים, נפצעו באורח קל מפגיעות בראשם. הם פונו לבית החולים הדסה עין כרם.

שעות אחרי שנשקו של בעל החווה הוחרם: לינץ' ערבי בגוש עציון

בתזמון מטריד, הבוקר (רביעי) נלקח נשקו האישי של שרבף, ששירת במשך ארבעה חודשים בעזה, ולאחר מכן שב לחווה, שסובלת בחודשים האחרונים משורת התקפות מצד הפלשתינים באזור. בין היתר יודו אבנים על רכב ישראלי שנסע לחווה לפני מספר שבועות, ויממה לאחר מכן הציתו פורעים שריפה סביב עמדה שהייתה במקום.

לטענת שרבף, בדרכו לבית החולים, העובדה שנשקו נלקח היא הפקרות. "אני כולי רועד מזעם ותחושת הפקרות, האירוע המטורף הזה יכל להיגמר ברצח", תקף שרבף בעודו באמבולנס בדרכו לבית החולים.

"הבוקר קיבלתי בלי שום הסבר או נימוק הודעה שמח"ט הגזרה החליט להחרים את הנשק שלי, ואני צריך להחזיר אותו במיידי למרות שאני האדם היחיד החמוש כאן שיכול לקפוץ לאירועי טרור בשטחי החווה. התחושה הייתה שפשוט לא אכפת למערכת הביטחון מהחיים שלנו, אבל לא ידעתי עד כמה מהר אחוש את זה על בשרי".

 

רועי צאן, אילוסטרציה, צילום: ללא

"הערב קיבלתי טלפון מהרועה שמעל עשרים ערבים מסתערים לכיוונו עם אלות ורוגטקות, ותוך כדי שאני מזעיק את הצבא שהגיע רק כעבור זמן ממושך נאלצתי להגן עלינו בידיים חשופות", הוסיף שרבף.

"יצאתי מדמם מהאירוע, אבל בנס אנחנו חיים עדיין. במשך שנים אנחנו שומרים כאן על אדמות המולדת והישוב אפרת, ורואים פעם אחר פעם כיצד למערכת הביטחון פשוט לא אכפת מהחיים שלנו. תחושת ההפקרה הזאת כואבת לי בערב הזה הרבה יותר מהמכות הקשות שספגתי".

מבדיקת "ישראל היום" עם צה"ל עולה כי שרבף הפר את הנהלים ועל כן נלקח ממנו נשקו האישי. עוד ציינו כי האירוע התרחש רחוק מהחווה, שם ישנם חיילים חמושים. הלוחמים הגיבו לדברי צה"ל בתוך דקות ספורות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר