הרבנים מבהירים: ליבנו עם החטופים, אבל לא נתמוך בעסקה שתסכן את המדינה

הרב אליקים לבנון התייחס לראשונה למכתב הרבנים ומבהיר שהוא נועד לחזק את הממשלה, להגביר את הלחץ על חמאס, ולחזק את משפחות החטופים בהרגשת השותפות עימם • גם הרב שמואל אליהו מדגיש: המכתב מדבר בעד עצמו, בלי פרשנויות מיותרות

101 ישראלים יציינו שנה שלמה בשבי חמאס. צילום: אי.אף.פי

לאחר פרסום מכתבם של רבנים בציונות הדתית אתמול (שלישי), היו מי שפרשו את הדברים כאילו הרבנים תומכים בעסקה לשחרור מחבלים. עם זאת, הרבנים מבהירים כי מטרת המכתב היא לחזק את הממשלה במאמציה לשחרור החטופים, ולא לתמוך בעסקה שתסכן את מדינת ישראל.

הנשיא הרצוג בטקס הזיכרון הממלכתי ל-7 באוקטובר: "קדושת החיים מחייבת אותנו, ובמיוחד את ההנהגה - להשיב את החטופים במהרה" (07.10.24)

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, הבהיר בתגובה: "לא חל שום שינוי בעמדתנו. כתבנו על עסקה אחראית שלא מסכנת את מדינת ישראל. כתבנו להעצים את הפעולות בנחישות. העיקר במכתב הוא שליבנו עם החטופים ואנחנו לא אדישים לסבל שלהם. צריך רק לקרוא את המכתב בלי הפרשנות שנותנים לו בעלי עניין".

מכתב רבני הציונות הדתית לממשלה, צילום: ללא

הרב אליקים לבנון, רב השומרון, הדגיש: "המכתב נועד לחזק את הממשלה, להגביר את הלחץ על חמאס, ולחזק את משפחות החטופים בהרגשת השותפות עימם. אין מדובר על עסקה, אלא על הסכם: מדינת ישראל תפסיק מיידית את אספקת הסיוע ההומניטרי, וברגע שישוחררו כל החטופים, תחזור האספקה. זה ההסכם שאותו הצענו ועליו אני חתום. בשום אופן לא לשחרר מחבלים רוצחים!".

הרבנים מבהירים כי ליבם עם החטופים ומשפחותיהם, אך הם מתנגדים בתוקף לכל עסקה שעלולה לסכן את מדינת ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר