ירדן ביבס מציין יום הולדת שני בשבי חמאס

ירדן ביבס הוא החטוף הראשון שמציין יום הולדת שני ברצועת עזה • משפחתו תתאסף בכיכר החטופים, אחותו תישא דברים ותחנוך מיצב בהשראתו

החטוף הראשון שיציין יום הולדת שני בשבי: ירדן ביבס יציין מחר את יום הולדתו ה-35 בשבי החמאס. צילום: גדעון מרקוביץ

ב-7 באוקטובר נחטפה משפחת ביבס מביתה בקיבוץ ניר עוז. האב ירדן, האם שירי, וילדיהם אריאל בן הארבע וכפיר התינוק. שלושה ימים אחרי חטיפתו, ב-10 באוקטובר, חל יום הולדתו ה-34 של ירדן. היום (רביעי) ירדן ביבס הוא הראשון מבין החטופים שמציין יום הולדת שני בשבי.

בקבוקי גולדסטאר עם הכיתוב ירדן ביבס, צילום: גדעון מרקוביץ

משפחתו של ירדן ציינה את יום הולדתו השני בלעדיו, בכיכר החטופים בשעה 17:00. אחותו של ירדן, עפרי, תישא דברים ותחנוך מיצב בהשראתו.

עופרי ביבס, אחותו של ירדן נשאה דברים: ״אנחנו לא משפחה שחוגגת יותר מדי בימי ההולדת. נפגשים לארוחת ערב ועוגה. שירי תמיד מכינה לך עוגה מושקעת בקטע מוגזם וגם כתר כמו של הילדים בגן. כמה המציאות הזאת רחוקה מאיתנו עכשיו? קיצוניות בלתי נתפסת".

"כמה הייתי רוצה היום לקבוע ארוחת ערב יחד, לצעוק עליך שוב שתשב כבר, ותעזוב את הפלאפון ושתפסיק להעיר לאריאל ולפחד עליו כל רגע. כמה אתה בטח מפחד עליו עכשיו... כמה הייתי רוצה שוב לצחוק עליך, על הדרך בה אתה תופס את העולם. תמיד שחור לבן, בלי אמצע. נכון ולא נכון, צודק וטועה. כמה שהמושגים האלה איבדו משמעות בשנה האחרונה".

החטוף הראשון שיציין יום הולדת שני בשבי: ירדן ביבס יציין מחר את יום הולדתו ה-35 בשבי החמאס, צילום: גדעון מרקוביץ

"מה יותר נכון ומוצדק מהלחזיר אתכם הביתה? תמיד היית גם עם המשפחה שלך, טוטאלי. הם לפני הכל. גם באותו יום החיים שלהם היו לפני הכל ועשית כל מה שיכולת כדי להציל אותם. שנה עברה מאז הפעם האחרונה שנפגשנו. עשרה חודשים מאז הפעם האחרונה שראיתי אותך, רזה תשוש וכל כך עצוב".

"מה אאחל לך? חופש. אוויר. אור שמש. נשיקה של שירי, חיבוק מאריאל וכפיר. שרק יחזירו אותך כבר, שתחזור לצחוק, לחייך את החיוך המדבק שלך שמגיע עד לעיניים שנראה כאילו איפרת עם מסקרה ועפרון".

"כמה היית מתעצבן בתור ילד שחשבו שאתה בת. כמה אני נעלבתי שאמרו שאתה יפה ולא אני. שתחזור לחיים, תחזור חי. שפשוט תהיה פה. ותצחיק אותנו שוב. כמה חסר לנו לצחוק, כבר שנה".

החטוף הראשון שיציין יום הולדת שני בשבי: ירדן ביבס יציין מחר את יום הולדתו ה-35 בשבי החמאס, צילום: גדעון מרקוביץ

"שנה שעברה בבוקר יום ההולדת עוד לא ידענו מה עלה בגורלך ואני כבר תיארתי את הגרוע מכל. בימים שקדמו העליתי פוסטים בבקשה לעזרה לחפש אותך בין כל הסרטונים והתמונות שהופצו ברשתות".

"בגלל שלא יכולנו לשיר לך שיר יומולדת הקראתי יחד עם דוד שיר למעלות. ממש ברגע שסיימנו לקרוא קיבלנו שיחת טלפון ובסיומה נשלחו אלינו לראשונה תמונות החטיפה. זה היה אות החיים הראשון. אני מבקשת היום לקרוא שוב בתקווה שיגיעו אלינו עוד בשורות טובות".

אתמול סיפרה עפרי: "בערב נחנוך מיצג חדש בכיכר, שאותו הציבור יוכל לראות כבר מחמישי בבוקר – כשירדן רק התחיל לעבוד כרתך והיה צריך להתאמן על כל מיני דברים, הוא הכין לי הביתה פסלון ברזל של המילה HOME, מילה שקיבלה הרבה משמעויות בשנה הזאת. החלטנו להגדיל את הפסל הזה ואותו אנחנו נציב בכיכר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר