מסתמן: משרתי המילואים יהיו זכאיים להחזר כספי

משרד הפנים בוחן שינוי שיאפשר למילואמניקים לקבל את כספי הארנונה שאיבדו עקב תגמולי המילואים • עשרות אלפי משפחות צפויות להיות מושפעות • היוזמה של תנועת התעוררות צפויה לחול רטרואקטיבית מתחילת המלחמה

כוחות מילואים באימון בפיקוד צפון. צילום: דובר צה"ל

בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה על ידי תנועת התעוררות, נראה כי משרתי ומשרתות המילואים עשויים לקבל בחזרה את כספי הארנונה שאיבדו בגלל תגמולי המילואים.

לפני תשעה חודשים פנתה התנועה, בראשות אדיר שוורץ, סגן ראש העיר ירושלים למשרד הפנים. הם דרשו לתקן את החוק כך שהרשויות המקומיות לא יחשיבו את תגמולי המילואים כהכנסה בעת בדיקת הזכאות להנחה בארנונה.

אדיר שוורץ, סגן ראש עיריית ירושלים, צילום: ללא

כשלא התקבל מענה, הגישה התנועה עתירה לבג"ץ. בתגובה שהוגשה לפני כשבועיים, התברר כי משרד הפנים שוקל לשנות את התקנות. שר הפנים, משה ארבל, פנה ליו"ר מרכז השלטון המקומי בעניין זה לאחר מכן.

בשבוע שעבר, חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, הגיב לכך בחיוב. הוא תמך בקביעת התיקון כהוראת שעה לשנים 2024-2025, והסביר: "זהו צו השעה ועלינו לפעול לטובת חיילי המילואים שלנו, הנלחמים בגבורה בחזית".

אדיר שוורץ הביע שמחה על ההתפתחות: "אני שמח שהצלחנו להשיג הישג משמעותי כל כך לאלפי משרתי מילואים בכל הארץ. משרתי המילואים הם הגאווה שלנו".

ד"ר מתן גוטמן, עורך הדין המייצג את התעוררות, הדגיש את חשיבות המהלך: "העתירה מצביעה על פגיעה חמורה בחיילי מילואים בעלי הכנסות נמוכות. חובתנו כחברה להקל ככל האפשר על חיילי המילואים".

"חובתנו כחברה להקל ככל האפשר על חיילי המילואים" ד״ר מתן גוטמן, צילום: שלומי יוסף

התיקון המתוכנן צפוי לעזור לעשרות אלפי משרתי מילואים שנפגעו מהמצב הקיים. הוא יבטיח שהם לא יאבדו את זכאותם להנחה בארנונה בגלל שירותם. המשיבים ביקשו ארכה עד ה-31 באוקטובר 2024 כדי להגיש את תגובתם הסופית לבג"ץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר