"אלוהים הציל אותי מהנובה, ועכשיו לקח אותך": סמ"ר נועם ישראל עבדו הובא למנוחות בבית העלמין בקדימה

עבדו היה לוחם בגדוד 12 בחטיבת גולני ונפל בלחימה בעזה • הוא הותיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות • האחות מיתר: "היה לך את הלב הכי טהור שהכרתי בחיי"

הלוויית סמ"ר נועם ישראל עבדו. צילום: ללא

אלפים הגיעו בצהריים (שלישי) לחלקה הצבאית בבית העלמין בקדימה צורן ללוות בדרכו האחרונה את בן הישוב סמ"ר נועם ישראל עבדו, בן 20, שנפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה, ביום השנה למלחמה. עבדו היה לוחם בגדוד 17 בהכשרת מכ"ים של חטיבת ביסל"ח, ושירת כלוחם בגדוד 12 בחטיבת גולני. הוא הותיר אחריו הורים, אח ושתי אחיות.

תמר, זוגתו של סמ"ר נועם ישראל עבדו, בהלוויה, צילום: ללא

האמא אורית צעקה בבכי: "לא יכול להיות. חסר לי ילד. הבטחת שתשמור על עצמך".

האח לידור ספד: "נועם שלי אחי הקטן. בחיים שלי לא חשבתי שאצטרך להספיד אותך. כמה גאווה הייתה לך להיות בגולני. אני לא יודע איך ממשיכים מכאן. היית הגאווה והאור של הבית. היית אח הכי טוב שאפשר לבקש. אני אוהב אותך ומבקש סליחה שלא שמרתי עליך. אני מבטיח שננציח אותך. מקווה שאתה שמח שם למעלה".

סמ"ר נועם ישראל עבדו, צילום: דובר צה"ל

האחות מיתר ספדה: "נועם שלי. נולדת שנה אחרי. אתה הנפש התאומה שלי. אני לא מאמינה שלא תהיה בחיים שלי יותר. תמיד שמת את עצמך לפני הכלל. תמיד דאגת למשפחה. עכשיו מי ירפא את הלב השבור? מי יחבק? יש לך את הלב הכי טהור שהכרתי בחיי.

"בשנה שעברה החליט אלוהים להציל אותי במסיבת הנובה ואחרי שנה הוא החליט לקחת אותך. אומרים שאלוהים לוקח את הטובים ביותר. היית מלאך בדמות אדם. נפלת במלחמה כ"כ צודקת. לנצח תהיה הגיבור שלנו. אני אוהבת אותך כך כך".

משפחתו של נועם ישראל עבדו בהלווייתו, צילום: ללא

בת הזוג תמר: "נועם שלי. מאמי שלי. אתה האדם הכי טוב שהכרתי בחיי. כשהכרתי אותך הכרתי אדם שתמיד מחייך ותמיד מפזר אהבה ותמיד דואג למי שהוא אוהב. האהבה שלנו היתה חזקה יותר מכל דבר בעולם. היתה לי הזכות לאהוב אותך כל יום. תודה על כל חיוך שגרמת לי לחייך. בחיים לא אהבתי כמו שאני אוהבת אותך. הדבר הכי קשה לי זה להתגעגע אליך.

"רק איתך אני מרגישה שלמה. הלב שלי לעולם לא ירגיש יותר את ההרגשה הזו. היית כל העולם שלי. המשפחה שלך הפכה למשפחה שלי והחברים שלך מזמן חברים שלי. תודה שהיית המלאך שלי. אני אוהבת אותך בלי תנאים ויודעת שתלווה אותי לכל החיים. לפני שנכנסת לעזה אמרת שאתה אוהב אותי יותר מהכל. הבטחת שהכל יהיה בסדר, הבטחת שתשמור על עצמך. היתה לי הזכות לקבל את האהבה שלך. אני רק רוצה עוד חיבוק, עוד נשיקה".

הלוויית סמ"ר נועם ישראל עבדו, צילום: ללא

הדוד אמיר גבאי: "נועם יקר, זכית למות על קידוש השם ולהיות הרוג מלכות. פרח כמוך, צדיק. אנחנו רוצים בשם כולם, בשם המשפחה, בשם גולני ובשם עם ישראל, להגיד לך תודה, נועם. הגנת בגוף שלך על עם ישראל".

בני המשפחה בהלוויה, צילום: ללא קרדיט

מהמועצה המקומות קדימה צורן נמסר: "קדימה צורן כואבת ומחבקת את משפחת עבדו על נפילתו של בנם נועם. נועם בן היישוב, מגדוד 17 (הכשרת מפקדי כתות) של חטיבת ביסל"ח, שירת כלוחם בגדוד 12, חטיבת גולני, נפל בגבורה בהגנה על המולדת בעזה. המועצה המקומית מלווה את המשפחה בשעה קשה זו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר