"הארץ לא האירה לו פנים": ויקטור שמשון גרין, קורבן הפיגוע יפו הובא לקבורה

בטקס צנוע בנוכחות עשרות בודדות, הובא למנוחות העולה החדש שנרצח בפיגוע ברכבת הקלה • אמו לא הצליחה להגיע בעקבות מצב הטיסות, אחיו יואל נכח בטקס הקבורה • שר החינוך, יואב קיש, וח"כ גלעד קריב הספידו: "כל עם ישראל מתחבר לצער ולכאב" כתב

טקס הקבוצה של ויקטור שמשון גרין, שנרצח בפיגוע ביפו. צילום: ללא קרדיט

בנוכחות מצומצמת של כמה עשרות בודדות ש חברים ואזרחים, הובא היום (שני) למנוחות ויקטור שמשון גרין, שנרצח בפיגוע ביפו בשבוע שעבר. ויקטור הובא למנוחות מקום בו נטמן אביו. בעקבות הקפאת הטיסות לארץ מצד חברות תעופה רבות, אמו לא הצליחה להגיע מאיטליה. לעומת זאת אחיו, יואל, נכח בבית העלמין "מנוחה נכונה". 

תיעוד פיגוע הירי ביפו | ללא קרדיט

גרין עלה ארצה לפני שנתיים וחווה חיים לא פשוטים, "הוא היה איש גאה, והיה מאמין במערכת, גם אם הארץ לא האירה לו פנים וגם כשהיה קשה. דעו שאפשר וצריך לעזור לאנשים האלה", סיפר יעלון שפגש את ויקטור במספר תקופות בחייו.

הלווייתו של ויקטור שמשון גרין שנרצח בפיגוע ביפו, צילום: ללא קרדיט

שר החנוך, יואב קיש, הספיד את ויקטור ופנה לאחיו: "אני רוצה לומר שויקטור עבר תלאות בחיים ובסוף מצא את עצמו באותה רכבת קלה ביפו ברגע גורלי, שעלה לו בחייו. אביו קבור פה בבית הקברות ואמא באיטליה לא יכלה להגיע, והייתה החלטה משותפת להביא את ויקטור לקבורה היום. אני יודע שכל עם ישראל, במיוחד אחרי 7 באוקטובר מתחבר לצער ולכאב שעברנו בשנה האחרונה. השונאים שלנו עדיין מנסים לרצוח אותנו, ולצערי באותו ערב ביפו גם הצליחו, ויקטור אני יכול לומר לך שיש פה קהל רב שהגיע לכבד אותך בדרכך האחרונה, שרואים בך חלק בלתי נפרד מעם ישראל, שכואבים את כאב המשפחה על אובדנך, מפה אני שולח תפילה לכל עם ישראל, שנצליח להביא את החלטופים מעזה ושחיילינו הגיבורים ישלימו את משימתם ויחזרו לביתם".

בית העלמין "מנוחה נכונה" בו אנטמן ויקטור שמשון גרין, שנרצח בפיגוע ביפו, צילום: ללא קרדיט

חבר הכנסת גלעד קריב הגיע גם כן לטקס הקבורה ונשא הספד: "אנחנו פה מביאים את ויקטור לקבורה, אני רוצה לצרף את התנחומים של הציבור הישראלי כולו, שלמד את סיפורו העצוב והטרגי של אחיך, של אמא של האחות ושל כל בני המשפחה. מעטים הכירו את ויקטור וההגעה של הציבור לכאן מפגינה את הצער העמוק של כולנו על האבדן. ויקטור בחר לעלות לארץ בעקבותיך ולצערנו הארץ הזאת לא הרעיפה עליו מטובה, לצערנו הארץ שלנו גם במותו לא הרעיפה עליו רגעי חסד. סליחה שחיים קופחו בדרך כלכך אכזרית. אנחנו צריכים להתחייב שהארץ הזאת לא תהיה אוכלת יושביה, אלא תהיה ארץ זבת חלב ודבש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר