נתבעת במיליונים: העירייה שחשודה בגביית ארנונה בניגוד לחוק

משרד הביטחון תובע את עיריית פתח תקווה בלמעלה מ-11 מיליון שקלים • הטענה: גביית ארנונה שלא כדין על שטחים במחנה סירקין • על פי כתב התביעה, העירייה המשיכה לחייב בתשלומי ארנונה למרות פינוי השטחים, וחרף הודעות חוזרות ונשנות מצד המשרד כי השטחים אינם עוד ברשותו • טרם הוגש כתב הגנה

נתבעת ביותר מ-11 מיליון שקלים. עיריית פתח תקווה (ארכיון). צילום: יהושע יוסף

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה הבוקר (שני) תביעה נגד עיריית פתח תקווה, בדרישה להשיב סכום של 11,083,810 שקלים בגין גביית ארנונה שלא כדין, על שטחים במחנה סירקין. משרד הביטחון טען כי העירייה המשיכה לחייבו בתשלומי ארנונה למרות פינוי השטחים, וחרף הודעות חוזרות ונשנות מצד המשרד כי השטחים אינם עוד ברשותו. העירייה טרם הגישה כתב הגנה.

עסקת ענק בין אלביט למשרד הביטחון (ארכיון) // משרד הביטחון

על פי כתב התביעה, מדובר בחיוב ארנונה בגין שטחים במחנה סירקין אשר אינם מוחזקים על ידי משרד הביטחון, והעירייה המשיכה לחייב את המשרד בסכומי עתק שלא כדין. התביעה מפרטת כי הפינוי בוצע במסגרת תוכנית לאומית להעברת בסיסי צה"ל מהמרכז לפריפריה, מהלך שהחל בשנת 2017 ואושר על ידי מנהל התכנון במשרד הפנים. למרות הפינוי, העירייה לא חדלה מלשלוח חיובי ארנונה למשרד הביטחון.

במשרד הביטחון טוענים כי נציגי העירייה היו מודעים היטב לפינוי השטחים ואף ביקרו במקום מספר פעמים: "נציגי העירייה ובכיריה ידעו היטב אודות הפינוי, ביקרו במחנה מספר פעמים, והיו שותפים בכל שלב משלבי הפינוי", נכתב בתביעה. אולם למרות זאת, העירייה המשיכה לחייב את המשרד בארנונה עבור השטחים הריקים, למרות שלא נעשה בהם עוד שימוש.

במשרד הביטחון טוענים כי נציגי העירייה היו מודעים היטב לפינוי השטחים. עיריית פתח תקווה (ארכייון),

עוד נטען, כי נשלחו לעירייה בקשות חוזרות להפחתת החיובים ואליהם אף צורפו אסמכתאות לפינוי השטחים, אך לטענת המדינה, העירייה לא השיבה לבקשותיהם. "למרות פניות חוזרות ונשנות, המשיכה העירייה לחייב את המשרד בסכומי עתק, ובכך פעלה בחוסר תום לב ובאופן פסול". בנוסף, נטען כי העירייה תכננה פרויקטי בנייה בשטחים שפונו, אך במקביל המשיכה לחייב את המשרד עליהם.

כעת, משרד הביטחון דורש מבית המשפט לחייב את עיריית פתח תקווה להשיב את הסכומים שנגבו לכאורה שלא כדין, בצירוף ריבית והצמדה, מה שמעמיד את סכום התביעה הכולל על יותר מ-11 מיליון שקלים. "אין מדובר רק במחלוקת טכנית על תשלום, אלא בפעולה הפוגעת בכספי ציבור ופוגעת בציבור הרחב ובמערכת הביטחון כולה", נכתב בתביעה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר