44 תושבי אשכול חטופים בעזה. גדי ירקוני ראש המועצה: ״אסור לנו לזלזל יותר באיומים״

235 מתושבי המועצה האזורית אשכול נרצחו באירועים הקשים בשבת השחורה • נועם רודאיף, בתו של ליאור רודאייף שנרצח וגופתו מוחזקת בעזה: ״בשבעה באוקטובר לא איבדתי רק אבא, איבדתי אמון. אמון במדינה, אמון בצבא, נדמה שהכל קרס עלינו״

טקס זיכרון לטבח השבעה באוקטובר במועצה אזורית אשכול

המועצה האזורית אשכול בעוטף עזה ציינה אמש (א׳) שנה לאסון ה-7 באוקטובר. 235 מתושבי המועצה נרצחו באירועים הקשים, ו-44 עדיין חטופים בשבי החמאס.

באירוע הוצגו מסכי זיכרון לאירועי השבת הקשה, עדויות אחרונות של הנרצחים ומיצגי אומנות ושירה של בני נוער ותושבי המועצה. בסיום האירוע הופיע הזמר ישי ריבו.

גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול, צילום: .

גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול: ״שנה חלפה ו-101 חטופים עוד סובלים במחשכי עזה. התחושה היא שאת גודל השבר, את עוצמת הזוועה, לעולם לא נצליח לתאר בִּמְדויק. בתוך הררי המילים, נדמה שמילה אחת לא נאמרה מספיק, והיא סליחה. סליחה שההנהגה שהפקירה את כולנו עדיין לא טרחה לבקש סליחה. סליחה שגם אחרי שנה, ועדת חקירה ממלכתית עדיין לא נראית באופק. בשנה הזאת, בתוך העלטה האדירה שחדרה לחיינו, זכינו לראות גם גילויים מופלאים של אור אנושי, מהבהב בחושך. המדינה על כל זרועותיה חייבת לראות אותנו. עלינו לוודא שכל הגורמים הרלוונטיים ייקחו אחריות ויאפשרו לנו לממש את התוכניות שיאפשרו לנו לשקם את הבתים והקהילות שלנו.

מייצג לזכר חללי המועצה, צילום: .

״קברניטי המדינה צריכים להבין: לא יהיה ביטחון לאומי בלי שיקום העוטף, ולא יהיה שיקום בלי החזרת החטופים. אין מחויבות קדושה מזו. אסור להפסיק במאבק למען השבתם של 101 האחים והאחיות שלנו. כי עד שלא נחזיר את כולם הביתה, עד שלא נוציא כל אחת ואחד מהמנהרות בעזה, איש מאיתנו לא יוכל לנשום לרווחה״, הוסיף ירקוני.

נועם רודאיף, בתו של ליאור רודאייף שנרצח וגופתו מוחזקת בעזה: ״בשבעה באוקטובר לא איבדתי רק אבא, איבדתי אמון. אמון במדינה, אמון בצבא, נדמה שהכל קרס עלינו. ואז כמו פטריות אחרי גשם כבד מאוד, התחילו לצוץ אנשים טובים, טובים מאוד. מהמדינה בכלל ומאשכול בפרט. אנחנו לא יכולים לחיות במדינה שנטשה את ערכי היסוד עליהם היא קמה. וזו הסיבה שהיה לי חשוב להגיע לפה היום ולהגיד לכם תודה וסליחה. תודה על התמיכה שלכם לאורך הדרך, אתם שליוויתם וקיוויתם יחד איתנו לסוף אחר עבור אבא, וסליחה שהייתם צריכים לעבור את התופת הזו.

נועם רודאיף, בתו של ליאור רודאייף, צילום: מועצה אזורית אשכול

״אנחנו לא נוותר. לא ניתן לאותם אנשים שהפקירו בשביעי, וממשיכים להפקיר את החטופים בכל יום מאז, להסית את תשומת הלב מהדבר הכי חשוב – להחזיר את כולם הביתה!. אני מקווה שמקבלי ההחלטות יפסיקו לסכן את חיי חיילנו האמיצים והמסורים, יפסיקו להסתכן בהגדלת מעגל השכול, הגדול מידי גם ככה, ויחתמו על עסקה שתעצור את המלחמה ותחזיר את כל החטופים והחטופות הביתה. מי לשיקום ומי לקבורה ראויה באדמת ישראל״, הוסיפה.

עמית שלוי מבארי ששכל את אחותו ובעלה שנרצחו: ״כבר שנה עברה מאז היום הנורא ההוא ואנחנו מלווים את מתינו שוב ושוב. אדמת השכול ואדמת בארי אוספת בצער עמוק הורים, אחים, דודים וסתם מכרים.
ומתוך השכול תקום לה התקווה, אדמת בארי אוספת אותכם, ואנחנו העומדים סביב, ממשיכים להתעקש על האדמה הזו. תבנית נוף מולדתנו שירשנו מהמקימים של נחביר ושל בארי, ושל שאר מקימי החבל הזה, עלינו הוטלה המשימה. המשך של בנייה ותקומה מתוך השבר הנורא.
הצונאמי הרצחני של רוצחי החמאס ביום השבת ההוא, לא ישיגו את מבוקשם הראשוני להטיל עלינו אימה ופחד בכדי שלא נרצה או נוכל לשוב לכאן.

מחכים לחטופי המועצה, ציון שנה לטבח,

״שום דבר לא שלם ולא יהיה שלם ללא חזרתם אלינו של אנשינו וכולם הנמקים במנהרות של עזה.
נמשיך להילחם בכל כוחנו, ולהזכיר שוב ושוב- חייבים פשוט חייבים להחזיר את כולם הביתה, אלינו לחבל אשכול ולארץ כולה״, אמר שלוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר