נרצחת ועשרה פצועים בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע

פצועה נוספת במצב בינוני-קשה עם פצע ירי, ארבעה במצב בינוני וחמישה במצב קל עם חבלות ופציעות מרסיסי זכוכיות • מחבל - בדואי תושב פזורת לקיה - חוסל • עדי ראייה במקום סיפרו כי "המחבל לבש אפוד קרמי"

זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. צילום: איחוד הצלה

פיגוע ירי התרחש היום (ראשון) בתחנה המרכזית בבאר שבע, צעירה כבת 25 נרצחה. המחבל - בדואי תושב לקיה - הגיע למקום ונכנס לסניף של מקדולנדס, הוא ירה לעבר אישה שנהרגה מהירי. חיילים שהיו במקום נכנסו לסניף עם נשקים שלופים וחיסלו אותו במקום.

תיעוד: הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע // מצלמות אבטחה

עשרה פצועים נוספים: צעירה כבת 20 במצב בינוני-קשה עם פצע ירי, ארבעה במצב בינוני וחמישה במצב קל עם חבלות ופציעות מרסיסי זכוכיות. 

זירת הפיגוע בבאר שבע, צילום: ללא

שמו של המחבל שביצע את הפיגוע: אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, בן 29, בדואי תושב הפזורה סמוך ללקיה. אזרח ישראלי.  עדי ראייה במקום סיפרו כי "המחבל לבש אפוד קרמי". בן משפחתו של המחבל ביצע את הפיגוע בבאר שבע בשנת 2015.

מפקד מחוז הדרום בזירת האירוע, צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, הגיע לזירת האירוע וקיים בה הערכת מצב. כוחות רבים של יחידות המחוז הדרומי, בהם שוטרים, לוחמי יס״מ, מג״ב ומתנדבים נמצאים בסמוך לזירת האירוע ומבצעים מחסומי תנועה וחיפושים - כל זאת על מנת לשלול מעורבים שנמלטו מהמקום. מהמשטרה נמסר כי בניגוד להודעות השונות, אין כרגע אירוע בטחוני נוסף בעיר באר שבע.

זירת הפיגוע בבאר שבע, צילום: ללא

זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע

פרמדיק בכיר במד"א בוריס מנטו סיפר: "הגענו למקום במהירות בכוחות גדולים, ראינו צעירה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלה הייתה קריטית ולצערנו נאלצנו לקבוע מותה במקום. במקום הייתה המולה רבה פצועים נכנסו לחנויות. בסריקה של צוותי מד"א ראינו עוד מספר פצועים, כולם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים כשמצבם יציב".

הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע: המחבל נוטרל // תיעוד מבצעי מד"א

יוסף עשור, חובש איחוד הצלה שהגיע לזירה, סיפר: "המולה גדולה, המון צעקות וכאוס בשטח הזירה. הענקנו סיוע רפואי ראשוני לצעירה במצב קשה, לפצועה במצב אנוש ועשרה פצועים נוספים". 

ראש העיר - רוביק דנילוביץ הגיע לזירה ואמר: "מדובר באירוע קשה עם נפגעים ונפגעות. קיבלתי דיווח ממפקד המחוז והצוות המקצועי של גורמים הביטחון השונים. הכל בשליטה מלאה. אנחנו כעיר עושים את הכל על מנת להחזיר את החיים לשגרה מלאה. ראיתי את האירוע. סה"כ אירוע מאוד קצר ותגובה מהירה מאוד של שוטרים חיילים ואזרחים. הפיגוע הוא פיגוע קשה. אנחנו נמצאים בימים מאתגרים. רגישים. אנא גלו עירנות. אנחנו בפריסה מלאה וכוחות היבטחון מתוגברים".

זירת הפיגוע בבאר שבע,

עטיה נסראסה מתנדב ביחידה 360 - זק"א מצוות נגב שהגיע תוך דקות לזירה סיפר: "לפני זמן קצר הוזעקתי ע"י מוקד יחידה 360 - זק"א לתחנה מרכזית בבאר שבע בעקבות דיווח על פיגוע ירי במקום. כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה ומזעזעת. לאחר מאמצי פעולות החייאה בצער רב כוחות הרפואה נאלצו לקבוע את מותה של צעירה כבת 25".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר