"נכנס פעמיים לעזה, נפצע ודרש לחזור מייד לצוות שלו": סרן איתי אריאל גיאת נפל בלבנון ויובא למנוחות

איתי אריאל גיאת, בן 23 משוהם, קצין בחיל ההנדסה הקרבית יהלו"ם יובא למנוחות בחלקה הצבאית בהר הרצל • הוא הותיר אחריו הורים, דגנית וארז, שתי אחיות, לירז ועמית, ובת זוג, נועה גולדברג • בני משפחתו סיפרו: "היתה לו חשיבה מתמטית, מחוץ לקופסה וקור רוח, שילוב שהציל חיים רבים לא פעם - כולם, מפקדים ופקודים, סמכו עליו בעיניים עצומות"

סרן איתי אריאל גיאת. צילום: .

סרן איתי אריאל גיאת, בן 23 משוהם, קצין בחיל ההנדסה הקרבית יהלו"ם, יובא היום (ראשון) אחר הצוהריים למנוחות לאחר שנפל בלבנון. הוא הותיר אחריו הורים, דגנית וארז, שתי אחיות, לירז ועמית, ובת זוג, נועה גולדברג.

סרן איתי אריאל גיאת,

בני משפחתו אמרו: "איתי היה צעיר מבריק, צנוע ובעיקר אהוב על כולם. הוא סיים בגרות מדעית בהצטיינות משרד החינוך, הדריך בבני עקיבא, התנדב במד"א ואת הכל עשה על הצד הטוב ביותר. הוא הצליח לעשות את הכל מבלי לוותר על חיי חברה מלאים, חוגים ובעיקר אהבתו הגדולה, כדורגל. הוא אהב ספרי וסרטי מדע בדיוני ופנטזיה, הבילוי המשפחתי המשותף שלנו".

"איתי שאף תמיד להיות לוחם. אחרי שירות קצר בחובלים וניתוח לייזר להסרת משקפיים, התקבל ליהלום והצטיין גם כאן. היתה לו חשיבה מתמטית, מחוץ לקופסה וקור רוח, שילוב שהציל חיים רבים לא פעם. כולם, מפקדים ופקודים, סמכו עליו בעיניים עצומות. הוא נכנס פעמיים לעזה, נפצע ודרש לחזור מייד לצוות שלו. הוא היה צעיר מבטיח, שבחייו הקצרים הספיק לעשות כל כך הרבה ולהיות נערץ ואהוב על ידי כל כך הרבה אנשים".

פעילות צה"ל בדרום לבנון (ארכיון, אילוסטרציה), צילום: דובר צה"ל

עוד מוסיפה המשפחה כי "הוא היה צנוע מאוד, תמיד הקטין את עצמו למרות שהיה בפועל הטוב מכולם. היו לו תכניות לעתיד, ללמוד, לקנות דירה. את החלומות האלה כבר לא יגשים".

סרן איתי אריאל גיאת יובא למנוחות בשעה 17:45 בחלקה הצבאית בהר הרצל. באירוע הקשה בלבנון, לוחמי יחידת אגוז נתקלו בקבוצת מחבלים, חלקם מוצבים במבנים וחלקם בעמדות שטח. המחבלים פתחו באש על הכוח הישראלי, תוך שימוש במקלעים, נשק נגד טנקים ומרגמות. הלוחמים הגיבו באש מטווח קצר, והתפתח קרב פנים אל פנים. כתוצאה מהעימות, נהרגו מספר לוחמים ישראלים ועשרות נפצעו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר