עינב צנגאוקר בהצהרת המשפחות: "זו הייתה שנת הטרפודים, שנת ההפקרה - לעולם לא נוותר"

365 ימים מאז שבעה באוקטובר: משפחות חטופים קיימו הצהרה בשער בגין • דני אלגרט: "נתניהו לא רק שלא לוקח אחריות, הוא בוחר במכוון לנטוש אותם ולנסות להשכיח אותם" • איילה מצגר: "מה עשיתם אתם, השרים, למען החטופים בשבועות האחרונים? נטשתם וזנחתם"

עינב צנגאוקר, אמו של מתן. צילום: גדעון מרקוביץ

יומיים לפני ציון שנה לאירועי שבעה באוקטובר, כמדי מוצאי שבת קיימו משפחות חטופים הצהרה מול הקריה בקריאה להשבת 101 החטופים בעסקה. "כל עוד נתניהו בשלטון, אנחנו נציין גם שנתיים לחטיפה, וגם שלוש שנים להחזקתם בשבי, אם מישהו מהם עוד יחזיק מעמד".

הצהרת מטה משפחות החטופים, צילום: קוקו

"זהו היום ה- 365 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה", אמרה עינב צנגאוקר, שבנה מתן עדיין חטוף בעזה. "שנה שלמה עברה מאז שבני מתן נחטף, שנה שלמה שבה עדיין נמצאים בשבי 101 חטופים! למה הם עדיין בעזה?? בגלל נתניהו!! זו היתה שנת הטירפודים של נתניהו, שהחליט להקריב את חיי החטופים למען שימור שלטונו! זו היתה שנת ההפקרה למוות על שם בנימין נתניהו, שהחליט במודע לנטוש ולזנוח את החטופים, למען שלמות ממשלתו ושיקוליו האישיים.

"שמענו אתמול שגורם ביטחוני אמר למשפחות חטופים שלאחר שהלחימה העצימה בצפון תסתיים, תהיה הסדרה בצפון ובדרום שתביא גם לעסקת חטופים. אבל אנחנו לא מאמינים לממשלה הזאת! נתניהו רוצה להישאר בשלטון לנצח, ובשביל זה הוא גורר את ישראל למלחמה לנצח, והמשמעות היא שהחטופים ננטשו במנהרות המוות בעזה! נתניהו הוא פושע נגד עמו! אבל אנחנו לא ניכנע, אנחנו לעולם לא נוותר, ויחד עם ציבור ענק נמשיך להילחם עד שיחזרו כולם!"

דני אלגרט: "נתניהו בוחר במכוון במכוון לנטוש אותם", צילום: גדעון מרקוביץ

"שנה שלמה עברה מאז שאחי, איציק אלגרט נחטף חי לעזה", אמר דני אלגרט. "למה הם עדיין בעזה? בגלל נתניהו! שנה שלמה שבמקום לעשות הכל כדי להחזיר את כולם, נתניהו עשה הכל כדי להחזיר מנדטים. שנה שלמה שבמהלכה הפכו החטופים לבני ערובה במלחמת ההישרדות האישית של נתניהו. שנה שלמה ש-101 אזרחיות ואזרחים שהופקרו על ידו עדיין מוחזקים במנהרות המוות, ונתניהו לא רק שלא לוקח אחריות, הוא בוחר במכוון לנטוש אותם ולנסות להשכיח אותם".

"שנה שלמה עברה מאז שהוריי נחטפו – אמי יוכבד שוחררה, אבל אבי עודד עדיין בשבי! למה הם עדיין בעזה?? בגלל נתניהו!!", אמר עמרי ליפשיץ. " ראינו כיצד לאורך השנה הזו, נתניהו שוב ושוב תקע מקלות בגלגלי המשא ומתן בעשרות מהלכים פושעים. הטירפוד הגלוי מכולם, הוא ספין פילדלפי השקרי, שהופרך שוב ושוב על ידי אנשי מערכת הביטחון בזמן שיש עסקה על השולחן! חמאס כבר הסכים למתווה שביידן הציג – אבל נתניהו שוב ושוב הקשיח עמדות והכניס תנאים שתקעו את העסקה עד עכשיו! כל עוד נתניהו בשלטון, אנחנו נציין גם שנתיים לחטיפה, וגם שלוש שנים להחזקתם בשבי, אם מישהו מהם עוד יחזיק מעמד! אמא שלי יוכבד, שפגשה לאחרונה את נתניהו, יצאה בתחושה שנתניהו לא רוצה לשחרר את החטופים. אבל אנחנו לא נוותר ולא ניכנע על שנחזיר את כולם!".

יוכבד ועודד ליפשיץ. יוכבד שוחררה משבי החמאס, צילום: באדיבות המשפחה

"שנה שלמה עברה מאז החטיפה. יורם סב ילדיי נרצח בשבי וחזר אלינו בארון. למה 101 חטופות וחטופים עדיין בעזה?? בגלל נתניהו!", האשימה כלתו של יורם אילה מצגר. "כמה ישיבות קבינט היו בשבועות האחרונים בנושא החטופים? כמה הצעות חדשות העבירה ישראל למתווכות? מה עשיתם אתם, השרים, למען החטופים בשבועות האחרונים? נטשתם, זנחתם, הפקרתם, הקרבתם, שכחתם, טירפדתם, סיכלתם, פשעתם. אבל אנחנו לא נוותר! לא נעצור, עד שנחזיר את כולם!"

לנוכח המצב הביטחוני העצרות השבועיות בתל אביב ובירושלים בוטלו. בעקבות כך קוראות משפחות חטופים לצאת לעצרות בכרמי גת או שער הנגב או לנקודות המחאה ברחבי הארץ ולהצטרף למאבק להשבת החטופים הביתה. "רק ביחד נצליח להשיב את כולם הביתה!"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר