הלוויתה של רוויטל ברונשטיין ז"ל. צילום: אבי כהן

"קרן השמש והאושר שלי": הובאה למנוחות רוויטל ברונשטיין ז"ל, שנרצחה אמש בפיגוע ביפו

רוויטל ברונשטיין, בת ה-24 מבת ים, נרצחה אמש בפיגוע הירי ביפו והובאה למנוחות בחלקת "חרבות ברזל" בבית העלמין בחולון • אמה ליאורה ספדה לה: "אין לי מילים לתאר את הכאב, ילדה חכמה, יפה וטובת לב" • אבי טומשין, מחנך של רוויטל במקווה ישראל: "היא הייתה מיוחדת בכל דבר שעשתה"

[object Object]

כמאה מלווים הגיעו היום (רביעי) לבית העלמין בחולון כדי ללוות בדרכה האחרונה את רוויטל ברונשטיין, בת ה-24, שנרצחה אמש בפיגוע ביפו. "קרן השמש והאושר שלי", אמרה האם ליאורה, שגידלה את רוויטל כאם חד הורית בדירתם בבת ים. אביה של רוויטל, אלכס, אמר קדיש על בתו.

חמשת הנרצחים בפיגוע ביפו: רויטל ברונשטיין, ענבר שגב ויגרדר, שחר גולדמן, איליה נואדזה, נדיה סוקלנקו, צילום: GettyImages נופלים ביפו

רוויטל הובאה למנוחות בחלקת "חרבות ברזל" בבית העלמין בחולון-בת ים, שם טמונים 30 צעירים נוספים מחולון ובת ים, שנרצחו בפיגוע במסיבת הנובה ובמלחמת "חרבות ברזל". היא סיימה תואר ראשון והייתה בעיצומם של לימודי תואר שני בתחום הבינה המלאכותית והמחשבים.

האם ליאורה החזיקה ביד חוברת קומיקס שהוציאה בתה, שכתחביב עסקה בציור קומיקס. "אני אמא של רוויטל. כשילדתי אותה היא הייתה קרן שמש ואושר בשבילי. הייתי מאושרת 24 שנים. חיינו היו מלאים באהבה. אהבתי אותה מאוד, ילדה חכמה, יפה וטובת לב. אין לי מילים לתאר את הכאב. אני לא יודעת איך אסתדר בלעדיה, בלי הילדה הכי טובה בעולם״.

צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים, נשא דברים בלוויה וסיפר כי לפני 30 שנה עזבה המשפחה את ארץ מוצאם ועלתה לישראל, והפכה לחלק משרשרת הדורות בארצנו. ״רוויטל גדלה בישראל והייתה חלק מהעם היהודי. האויבים שלנו, שבוחרים לקדש את המוות, רצחו אותה, אבל הם לא ישברו את הרוח שלנו. עלינו להמשיך את דרכה המיוחדת ואת הערכים שהיא הביאה איתה לעולם״.

זירת הפיגוע ביפו, צילום: AFP

אבי טומשין, מחנך של רוויטל במקווה ישראל, שהגיע להלוויה במדי מילואים בדרגת אלוף משנה הספיד אותה: "קיבלתי מתנה את הילדה הזו. לימדנו את רוויטל מכיתה ז' ועד י"ב, והיא הייתה תלמידה מיוחדת במינה. מצטיינת בלימודים, וציירת קומיקס מדהימה. היא הייתה מיוחדת בכל דבר שעשתה״.

בנוסף לרוויטל, הותרו לפרסום שמותיהם של עוד חמישה נרצחים נוספים בפיגוע הירי ביפו. ענבר שגב ויגדר, בת 33, תושבת תל אביב ואמא לשלושה ילדים, שחר גולדמן, תושבת העיר לוד בת 30, איליה נוזאדזה, אזרח גיאורגיה בן 42, נדיה סוקולנקו תושבת יפו בת 40, ויונאס קרוסיס, אזרח יווני שגר בירושלים ועשה פרויקט צילום של הרכבת הקלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו