"היו בומים חזקים, זה היה מפחיד": רגע לפני החג - הרקטות תפסו את תושבי המרכז לא מוכנים

אזעקות, הדי פיצוצים ונפילות של רסיסי טילים שיורטו הרעידו ערים רבות במרכז הארץ • "אנחנו נמצאים בשגרה עירנית", אומר יצחק רוכברגר, ראש העיר רמת השרון • עידן, תושב העיר, טוען: "יש פה מטה של אחד מארגוני הביטחון של ישראל, חיזבאללה יודע בדיוק באיזה ארגון מדובר ואיפה הוא נמצא, לכן הוא יורה לעברו טילים ומנסה פעם אחר פעם לפגוע בו"

רסיס רקטה שנפלה ברמת השרון, היום. צילום: עיריית רמת השרון

תושבי כפר סבא חוו הבוקר (שלישי) אזעקות, הדי פיצוצים ונפילות של רסיסי טילים שיורטו, לאחר שנורו למרכז מלבנון. הרסיסים נפלו במרכז העיר ובמזרחה. הזירות נסגרו לטיפול כוחות הביטחון ובהמשך נפתחו.

זירת הנפילה במחלף חורשים // א27

נועם, תושב העיר, סיפר: "נפל רסיס בכניסה לרחוב ישעיהו. היה בום וזה היה קצת מפחיד. אנחנו לא רגילים פה כל כך לאזעקות, יש כאן אזעקות ממש מידי פעם. הילדים היו במסגרות וזה יותר מלחיץ אבל העיקר שאף אחד לא נפגע".

"האזעקה תפסה אותי בחניה ליד הפארק", שיתפה נעמי, תושבת העיר. הייתי לבד בחניון ריק מלא מכוניות. לא היה בניין מסביב, לא היה אף אחד מלבדי ומלא מכוניות חונות. עשיתי כפי שפיקוד העורף אמר. מצאתי גדר קטנה מבטון מאחורי הצמחים, נשכבתי על האדמה ושמתי ידיים על הראש. היו כמה בומים ממש מעל לראש ואחר כך בום אחד גדול רחוק יותר. חיכיתי 10 דקות שיפלו הרסיסים".

פינוי פצוע מרסיסים באזור השרון, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אסתר, תושבת העיר, הדגישה: "אסור להילחץ, בגלל לחץ נפצעים. צריך לשמוע להנחיות, ללכת בזהירות ובמהירות, למקום מוגן. האזעקות והיירוטים מלחיצים אבל חייבים להישמע להנחיות".

ראש העיר רפי סער אמר: "אני רוצה לשבח את תושבות ותושבי העיר, שהתנהלו בהתאם להנחיות פיקוד העורף, ואת תלמידי העיר וצוותי החינוך - שפעלו בהתאם לתרגילים שקיימו מאז נפתחה שנת הלימודים ובהתאם להנחיות. צוותי הביטחון העירוניים, יחד עם הצבא והמשטרה פעלו במקצועיות ובמהירות, הודות להיערכות מוקדמת ונרחבת שאנו מקיימים לאורך כל השנה, ובמיוחד מאז שבעה באוקטובר. אנו ערוכים בכוחות מתוגברים לקראת החג, ואני מאחל לכל תושבינו ולכל בית ישראל שנה טובה ובטוחה, ומי ייתן וכל החטופות והחטופים יחזרו במהרה למשפחותיהם וכל חיילנו, הנלחמים בגבורה בשעה זו ממש, ישובו לשלום".

נפילה בניר אליהו, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

גם ברמת השרון היתה אזעקה ונפלו רסיסי יירוטים. ראש העיר יצחק רוכברגר אמר בזירת נפילת הרסיסים: "כל הכבוד לתושבים על ההתנהגות שלהם. הם נכנסו לממ"ד ולמרחבים המוגנים ושהו שם 10 דקות, לכן אין לנו נפגעים. הכל ממשיך כרגיל, הכל פתוח. אנחנו נמצאים בשגרה עירנית".

עידן, תושב העיר, אמר: "ברמת השרון יש מטה של אחד מארגוני הביטחון של ישראל. חיזבאללה יודע בדיוק באיזה ארגון מדובר ואיפה הוא נמצא. לכן הוא יורה לעברו טילים ומנסה פעם אחר פעם לפגוע בו. הבעיה שזה מכניס את כל תושבי העיר לחרדה". נירה תושבת העיר סיפרה: "היו בומים חזקים וממש הרגשנו את הרעידות. זה היה מפחיד. מה שחשוב זה שאף אחד לא נפגע. אנחנו בעורף צריכים להיות חזקים כדי לתת לצה"ל לעשות את העבודה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר