אמרו להם "שיילכו לעזאזל" - וחיסלו את נסראללה: זוהי טייסת 69

בימי הרפורמה המשפטית, 37 מהטייסים בטייסת שמשרתים במילואים חתמו על מכתב שבו הודיעו כי לא יתייצבו במחאה לאימונים, אך כן יגיעו לפעילות מבצעית • השר קרעי תקף במילים חריפות ואף נתניהו אמר: "ניתן להסתדר בלי כמה טייסות, אבל לא בלי ממשלה" • וגם: השרה דאז שטענה שהם "לא ציונים"

קולות קשר של מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ומפקד טייסת ׳69׳ ,קולות קשר של מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ומפקד טייסת ׳69׳ לאחר החיסול

חברי הממשלה "בזו להם" והאשימו שהם לא "לא ציונים" - ואתמול (שישי) הם חיסלו את חסן נסראללה במבצע היסטורי: אנשי טייסת 69 היו מוקד למתקפות מצד שרים ואף ראש הממשלה במרץ 2023, בימי הרפורמה המשפטית.

הסיבה: בחודש מרץ 2023, בשיאה של המחאה כנגד הרפורמה המשפטית,  37 טייסי מילואים בטייסות קרב, חתמו על "מכתב סרבנות" במחאה על התוכנית, במסגרתו הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים במסגרת שירות המילואים, אך כן יגיעו לפעילות מבצעית אם וכאשר יידרשו לכך.

מחאה בירושלים נגד הרפורמה (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בממשלה מיהרו לגנות ולתקוף את אותם טייסים במילים חריפות. השר שלמה קרעי קרא נגדם: "לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: 'רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו'... עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל".

"לא סומך עליהם". שר התקשורת קרעי, צילום: אורן בן חקון

בהמשך חזר ואמר קרעי: "לא סומך עליהם כבר היום, שיילכו הביתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באחד הדיונים דאז כי "אפשר להסתדר בלי כמה טייסות, אבל לא בלי ממשלה". 

"נסתבדר בלי כמה טייסות". בנימין נתניהו (ארכיון), צילום: רויטרס

השרה דאז גלית דיסטל אטבריאן האשימה שאותם טייסים הם "לא פטריוטים ולא ציונים". היא אף אמרה "אני בזה להם".

היום, מפקד בסיס חצרים תא"ל עמיחי לוין התייחס להאשמות שהופנו כלפי הטייסת. "טייסת 69 היא אסטרטגית בחיל האוויר. על כתפיה מוטלות חלק מהמשימות החשובות ביותר שחיל האוויר מוציא לפועל. הלוחמים בטייסת מגוונים, מחציתם לוחמי מילואים. מחצית מהמשתתפים במבצע לוחמי מילואים.

"שלא יהיה לאף אחד מהם ספק באהבתם למדינת ישראל ולהקריב את חייהם במשימות קרובות או רחוקות. המבצע הזה מחדד את זה, אבל כבר 11 חודשים שהם בכוננות בטייסת, טסים מסביב לשעון וימשיכו לעשות כן שנים קדימה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר