"נסראללה היה הסמל לאיום המתמשך על חיינו": תושבי הצפון מברכים על חיסול מזכ"ל חיזבאללה

"זה היה רגע שחיכינו לו שנים", אומרת יעל, תושבת קיבוץ סמוך לגבול • לצד ההקלה, ביישובים מצפים שהממשלה תמשיך לפעול לסילוק האיום באופן מוחלט • "לירות טיל אפשר גם מעומק לבנון, אבל החדירה ליישובים שלנו – זה משהו שאפשר למנוע רק אם תשתית חיזבאללה תסולק לגמרי", מדגיש אבנר, תושב האזור

בעקבות הירי של חיזבאללה - שלט שרוף של קריית שמונה. צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

בצפון הארץ תחושת הקלה ניכרת הבוקר (שבת) לאחר חיסולו של חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, בידי צה"ל. תושבי היישובים הסמוכים לגבול עם לבנון, אשר חוו במשך שנים את איומיו וההתקפות המתמשכות מצד ארגון הטרור, מברכים על חיסולו של מי שעמד בראש התשתית שאיימה על חייהם וביטחונם.

הרמטכ״ל לאחר חיסול נסראללה: ״זה לא סוף ארגז הכלים" // דובר צה"ל

"זה היה רגע שחיכינו לו שנים", אומרת יעל, תושבת קיבוץ סמוך לגבול. "נסראללה היה הסמל לאיום המתמשך על חיינו. בגללו אנחנו מפונים כבר שנה מהבתים שלנו. עכשיו אנחנו יכולים לנשום לרווחה – אבל רק חלקית. האיום עלינו הוא חדירה מלבנון. וכדי להסיר את זה צריך לחסל את התשתיות ליד הבתים שלנו ולדאוג שחיזבללה לא יתקרב לגדר".

הרס בצפון (ארכיון), צילום: איי.אף.פי

לצד ההקלה, ביישובים מצפים שהממשלה תמשיך לפעול לסילוק האיום באופן מוחלט. "לנסראללה יהיה מחליף, וצריך להיערך לכך," מדגיש אבנר, תושב אחר מהאזור. "ראינו את המנהרות שחודרות לשטח ישראל. ראינו את היכולות של חיזבאללה. לירות טיל אפשר גם מעומק לבנון, אבל החדירה ליישובים שלנו – זה משהו שאפשר למנוע רק אם תשתית חיזבאללה תסולק לגמרי".

צה"ל חיסל את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, צילום: אי.אף.פי, רויטרס

בני, תושב מטולה, מוסיף: "אנחנו יודעים שהחיסול הזה הוא רק תחילת הדרך. המנהרות, הכוח המיוחד שלהם רדואן, כל אלו עדיין כאן. חייבים לפעול עד שהאיום יוסר באופן סופי".

הנזק במטולה מירי חיזבאללה ב-19 בספטמבר, צילום: אמיר שושני

בינתיים, התושבים מחזיקים בתקווה שהמהלך האחרון הוא צעד חשוב בדרך לעתיד בטוח יותר, אך דרוכים לשמור על ערנות מול המציאות הבלתי צפויה באזור. "חיסלנו את המנהיג, אבל המאבק רחוק מלהסתיים," מסכם אחד התושבים. "עכשיו זה הזמן לוודא שלא תהיה להם אפשרות לחזור. ומוקדם מידי ללכת להסדרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר