מרוץ ומעגלי שיח לזכר סמ"ר יאיר שנפל בעזה: "הזיכרון שלו יישאר איתנו תמיד"

תלמידים מתיכון מיתרים רעננה, שבו למד סמ"ר יאיר אביטן, וחיילים מגדוד 890 של הצנחנים השתתפו הבוקר במרוץ לזכרו • יעל לקס שהייתה המחנכת של יאיר: "המסורת שהתחלנו בה הבוקר לזכרו של יאיר תלווה אותנו בכל שנה"

החיילים ותלמידי התיכון שהשתתפו במרוץ. צילום: שירית אביטן כהן

עשרות תלמידי תיכון מיתרים רעננה וחיילים מגדוד 890 של הצנחנים השתתפו הבוקר במרוץ לזכרו של סמ"ר יאיר אביטן הי"ד שנפל בסג'עיה ב-28 ביוני. המירוץ הוזנק מתיכון מיתרים בו למד יאיר לאחר בוקר של לימוד על דמותו וערכים של "לראות את הטוב" יחד עם חבריו לפלוגה, בני משפחה וחברים ובהובלת מנהל בית הספר דובי ארבל והוריו של יאיר - מימון ועינת אביטן. יאיר נפל בעזה לפני שלושה חודשים ומאז עוסקים הוריו ביוזמות שונות להנצחתו, אך הרעיון למרוץ נולד דווקא אצל מנהל התיכון בו למד יחד עם המורה לספורט שלו.

המורים מבית הספר באירוע, צילום: שירית אביטן כהן

לאורך הבוקר בשיעורי הפתיחה שוחחה עינת אמו של יאיר על דמותו והערכים של היחד שכל כך היו חשובים לו, בסופם הדגישה: "עם ישראל לא מפחד מדרך ארוכה". במעגלי שיח אחרים חשפו חבריו לפלוגה את מאמצי המלחמה לצד חברם שנפל, רגעי ההתקלות במחבל בבוקר יום שישי, הניסיונות להציל אותו והחוסר של יאיר שמורגש מאז בכל רגע. בני משפחה לצד תלמידים, מורים וחיילים הוזנקו מהתיכון שבו למד הבוקר במטרה להנציח את זכרו של יאיר בדרך שאותה כל כך אהב בספורט עם חברים שצבר לאורך חייו.

המשתתפים באירע, צילום: שירית אביטן כהן

"יאיר היה משוגע לספורט, הוא שילב רוח ופיזי ומי שיזם את המירוץ היה המורה לספורט שלו דדי פיס", סיפר דובי ארבל מנהל מיתרים רעננה ברנקו וייס על שם פרנקל בסוף המסלול. "לקחנו את שכבות ט' וי"ב והם למדו ביחד על המשמעות של לראות טוב ועל יאיר בחיבור עם הפלוגה של יאיר והמשפחה. היה פה חיבור של הנצחה לערכים של ציונות, אהבת הארץ וחיבור לצבא. האופי של בית הספר והאופי של יאיר שזורים זה בזה מבחינתי, זה בית ספר משלב לדתיים, חילוניים ומסורתיים שמסתכלים בו לגובה הלב, ככה היה יאיר".

המורה לספורט דדי תיאר איך נולדה היוזמה: "זה התחיל ביום של הלוויה כשחיכיתי מתחת לבית עם מאות אנשים באווירה מאוד עוצמתית ובהליכה עם המונים לבית הקברות, הרגשתי עוצמה מיוחדת. כשהגעתי הביתה זו הייתה הפעם הראשונה מהשבעה באוקטובר שבכיתי". הוא ממשיך: "לא ישנתי באותו לילה ויצאתי לריצה הקבועה שלי במסלול הזה. הרגשתי שזה מתחבר ליאיר שחשוב להשאיר את האנרגיה שלו פה ואמרתי שאני רוצה שפרק הסיום של יאיר יתן השראה למסיימי ט' ותיכון ושזו תהיה מסורת שנתית. ככה נשאיר את האנרגיות שלו פה וננכיח אותם".

יעל לקס שהייתה המחנכת של יאיר שלוש שנים בתיכון אמרה "הייתה ביאיר נחישות ורצון להצליח ולעשות הכי טוב שהוא יכול. תמיד עם חיוך. בדרך שלו הוא נתן דרייב לכולם סביבו להצליח. השכבה שלו הייתה עם מאה אחוז בגרות מהם חמישים אחוז בהצטיינות. המסורת שהתחלנו בה הבוקר לזכרו של יאיר תלווה אותנו בכל שנה כדי שהזיכרון שלו ישאר איתנו לתמיד".

כותבת שורות אלה היא דודתו של יאיר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר