טקס המשפחות לזכר טבח 7 באוקטובר יתקיים בפארק הירקון. צילום: גדעון מרקוביץ'

״פארק הירקון לא יכול להכיל את כולם״: הבקשה של מארגני טקס הזיכרון ל-7 באוקטובר

אחראי טקס הזיכרון הלאומי פנו לראשי הרשויות: ״שדרו את הטקס בצורה קהילתית במרכזי הערים והיישובים״ • על אף ההסלמה בצפון הטקס מתקיים כמתוכנן בהתאם להנחיות פיקוד העורף

[object Object]

בשל הביקוש הרב להשתתפות בטקס הזיכרון הלאומי של משפחות ה-7 באוקטובר בפארק הירקון, פנו המארגנים לראשי הרשויות ברחבי הארץ בבקשה לשדר את הטקס במקומות מרכזיים ביישובים ובערים בישראל.

כ-40,000 כרטיסים לטקס אזלו תוך שמונה שעות. בנוסף החליטו כל ערוצי הטלוויזיה בישראל לשדר את הטקס, בדומה לעשרות גופי תקשורת בעולם, וכעת פועלים המארגנים לעודד צפייה קהילתית בטקס גם במרכזי ערים ויישובים, באופן שישקף את רוח האחדות של הטקס.

"יש צורך עמוק של הציבור בישראל לקחת חלק באירוע הזכרון המרכזי לאסון הכבד שפקד אותנו." נתיב העשרה אחרי הטבח, אוקטובר 2023, צילום: GettyImages

לפי שעה, למרות ההסלמה בצפון וירי הרקטות מלבנון הטקס יתקיים במתכונתו הרגילה, לפי הנחיות פיקוד העורף.

טקס הזיכרון הלאומי אשר ייערך בפארק הירקון ב-7 באוקטובר בהובלת משפחות נפגעי האסון, מתוכנן כך שיחבר את כל חלקי החברה הישראלית. באמצעות שידור הטקס במרכזי הערים, המארגנים מקווים לאפשר לתושבים בכל רחבי הארץ לעמוד יחד במרכזי הערים והיישובים, להשתתף מרחוק בטקס ולהרגיש שותפות עמוקה בחוויה.

בפנייה לראשי הרשויות נכתב: "הטקס זכה לתמיכתם של אמנים רבים שיופיעו בו בהתנדבות, ובתוך מספר שעות קטן נמסרו כל הכרטיסים הזמינים לציבור. אנו רואים בכך ביטוי לתמיכה הרחבה בטקס ובמשפחות, אבל גם לצורך העמוק של הציבור בישראל לקחת חלק באירוע הזכרון המרכזי לאסון הכבד שפקד אותנו. ולציין אותו יחד. לצערנו, ולהתרגשותנו, נראה שגם פארק הירקון כולו לא יצליח להכיל את כלל הציבור המבקש לקחת חלק. לכן אנחנו פונים בהצעה ובבקשה לקיים שידור חי וקהילתי של הטקס במרכזי הערים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו