מי שחותם על הפסקת האש הזאת - שיעבור לגור בצפון בעצמו

כפר כילא שבדרום לבנון אמנם נהרס, אך גם מטולה שמעבר לגדר ספגה מהלומות קשות • חיזבאללה ישתקם, וכוחות רדואן יחזרו לגבול ואל העמדות מהן יזנקו על הגליל ביום פקודה • בניגוד לתיאוריו, נתניהו לא עומד בלחצים בינלאומיים אלא ממשיך בהחלטות הרופסות שלו והפחדניות שלו • שנה שלמה חיכינו, אם זה יגמר כך - לא נחזור

נתניהו מבטיח: "נחזיר את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם"

שנה שלמה לקח לממשלת ישראל להתכונן לעימות מול חיזבאללה, ועכשיו, רגע לפני שהמלחמה על החזרה הביתה נכנסת לשיאה, אנחנו עומדים בפני הפסקת אש? רה"מ לא עומד בלחצים בינלאומיים, כמו שהוא מנסה לתאר. אלה זה המשך הרפיסות של החלטותיו, שלא מובילות לכלום.

ראינו את זה בדרום, אנחנו מרגישים את זה עכשיו בצפון. מדובר בטעות חמורה שכולנו נשלם עליה בעתיד. הפסקת האש לא רק שלא פותרת את הבעיה, היא מאפשרת לחיזבאללה להתחזק ולהתארגן מחדש, בדיוק כמו שעשה לאחר כל עימות קודם. כפר כילא שבדרום לבנון אמנם נהרס, אך גם מטולה שמעבר לגדר ספגה מהלומות קשות, ויקח זמן לשקמה. בדיוק כמו שייקח לחיזבאללה שנה לשקם את תשתיותיו, גם אנחנו נעמוד בפני שיקום ארוך. מה התוצאה? בעוד שנה נמצא עצמנו בדיוק באותו המצב.

 
מטולה הנטושה. כוחות רדואן יחזרו לאיים על המושבה, צילום: אי.אף.פי

נכון, צה"ל השמיד חלק קטן מיכולות ירי הטילים של חיזבאללה. אבל לא את התשתית שבנה לפלישה לישראל, לכיבוש הגליל. מנהרות התקיפה המתקרבות לגדר, ישארו שם. כוחות רדואן יחזרו לסייר על הגבול, גם אם נשקם יהיה מוסתר. הם יחזרו לצלם אותנו, לקלל אותנו ולהפחיד אותנו. הארגון הזה לא ישנה את עורו. מחר הם יחזרו לכאן שוב - הגבול יחזור ל-6 באוקטובר, הסכנה תמשיך לרחף מעל תושבי הצפון.

אבל מה שהכי מפחיד אותנו, הוא הממשלה הפחדנית שלא יודעת להחזיר את הביטחון לתושבים שלה. ראש הממשלה נתניהו, שנראה שוב ושוב כמי שלא יודע לקבל החלטות מכריעות, ייזכר כמי שהשאיר את הגבול הצפוני פרוץ ואיפשר לחיזבאללה להתארגן מחדש. נתניהו עשוי להיות חתום על אובדן הצפון. כשכל הסימנים מראים על הזדמנות להכות בחיזבאללה ולהחליש אותו באופן משמעותי - הפסקת אש כעת תהיה כישלון היסטורי.

בנימין נתניהו (ארכיון). כישלון היסטורי, צילום: אי.פי.אי

ובנימה אישית: כתושב הצפון, שנה שלמה אני יושב על הגדר. אני תמיד אומר דבר אחד: אקבל את ההחלטה אם לחזור למטולה כשהכל יסתיים ונכיר את תמונת המצב הכוללת. אם זה יסתיים כך, בהפסקת האש הזאת, נסתם הגולל על חזרתנו למטולה. מי שחותם על הפסקת האש הזאת, שהיא הסכם כניעה לחיזבאללה, מוזמן לעבור לגור במטולה בעצמו. הציונות נגמרת בהפקרת הממשלה הזאת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר