עקב המצב הבטחוני: ההפגנה למען החזרת החטופים לא תתקיים בשבת

בפעם הראשונה מתחילת המלחמה, עצרת משפחות החטופים מבוטלת בשל המלחמה בצפון • במקום, משפחות החטופים מבקשות מהציבור לצאת למרפסות עם שלטים ודגלים למען שחרור החטופים ולמנוע התקהלות של המונים במצב זה

מפגינים בבגין לשחרור החטופים. צילום: קוקו

קרוב לשנה מאז השבת השחורה בשביעי לאוקטובר, מאז משפחות החטופים פוקדות את רחובות הארץ יחד עם מאות אלפי אנשים אשר מפגינים בהמוניהם למען שחרור החטופים בכל מוצאי שבת ודורשים עסקה שתחזיר את יקריהם, בפעם הראשונה המוחאים לא יצאו לרחובות ויערכו מן הפגנות מהבית - עקב המצב הביטחוני המתוח.

העצרת המרכזית של מטה משפחות החטופים הייתה אמורה להתקיים מול שער בגין בת״א. כאמור, משפחות החטופים קוראות לציבור לא להגיע ובמקום - לצאת במוצאי שבת למרפסות ביתיהם עם דגלים ושלטים בקריאה להשיב את 101 החטופים הנמצאים בשבי חמאס קרוב לשנה.

בקריאה להשבת החטופים: מפגינים חוסמים את דרך בגין בתל אביב, צילום: קוקו

בהפגנות המתקיימות במוצאי שבת ולעתים קרובות גם במהלך השבוע, המפגינים מוחאים, נואמים, מבעירים מדורות וחוסמים כבישים בדרישה לעסקה. רק אתמול (רביעי), עשרות מפגינים הגיעו לנתניה, שם הם הפגינו מחוץ לאירוע הרמת הכוסית של סיעת הליכוד, בה היו אמורים להשתתף שרים וחברי כנסת רבים, כשהם קוראים: "הדם על הידיים של ממשלת הדמים". כך אמר אלי אלבג, אביה של לירי אלבג שחטופה בשבי חמאס: "הוא ראש ממשלה וזו אחריות שלו להביא את הילדים. ואנחנו נמשיך לצעוק, אני אמשיך לצעוק בכל העולם להביא את לירי ואת כל החטופים. חברי הממשלה, חברי כנסת, פוליטיקאים: לקחתם תפקיד - תעמדו בתפקיד הזה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר