השלכת הביצים על אב החטופה: גינויים ברחבי הקשת הפוליטית, איש לא נעצר

ברחבי המערכת הפוליטית גינו את השלכת הביצים לעברו של אלי, אביה של לירי אלבג, שהפגין מחוץ להרמת כוסית של הליכוד • "נתניהו צריך להסביר לאלי מה הוא עושה בשביל להציל את הבת שלו",כתב חן אביגדורי, שאשתו ובתו שוחררו מהשבי • לפיד: ""ראש הממשלה צריך לגנות עוד הערב את זריקת הביצים" • מיקי זוהר: "לשמור על האחדות ולנהוג בכבוד"

אלי אלבג, אביה של לירי אלבג בהפגנה בנתניה. צילום: מטה משפחות החטופים

גל גינויים  הגיע אמש (רביעי) במערכת הפוליטית לאחר שביצים הושלכו לעבר אלי, אבי החטופה לירי אלבג שהשתתף במחאת משפחות חטופים מחוץ להרמת כוסית של סיעת הליכוד בנתניה. במקום נרשמו עימותים עם פעילי ימין שיצאו נגד מחאת המשפחות, איש מהם לא נעצר.

מאות מפגינים מחוץ להרמת הכוסית של סיעת הליכוד בנתניה

לאחר האירוע, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם אלי וגינה את האלימות שהופגנה כלפיו. במהלך דבריו אמר כי  "משפחות החטופים הן מעל לכל מחלוקת פוליטית ויש להתייחס אליהם ולעניינם בכאב אמיתי וחרדת קודש וכי המדינה מחויבת להמשיך ולפעול למען השבת החטופים בהקדם וכל עם ישראל חייב להיות מאוחד בנושא הזה".

חן אביגדורי, שאשתו שרון ובתו נועם שוחררו משבי חמאס תייג את חשבון ה-X של הליכוד וכתב: "היא חייבת לאתר את הפעיל הזה, לבדוק אם הוא רשום אצלה איפה שהוא ולבעוט אותו מהמפלגה. תוך כדי שהעומד בראשה נתניהו מזמין עוד הלילה את אלי אלבג לפגישה בה הוא יגנה את המעשה ואולי, על הדרך, יסביר לאלי מה הוא עושה בשביל להציל את הבת שלו". 

חן אביגדורי (מימין) עם אשתו ובתו, ששוחררו מעזה, ובנו. אסייג: "שמחתי כשהן חזרו בשלום", צילום: מהאלבום הפרטי

"אחרי שהוא הקדיש לא פחות משתי ישיבות ממשלה להסתה נגד עצמו, ראש הממשלה צריך לגנות עוד הערב את זריקת הביצים על אביה של לירי אלבג, חיילת בצה"ל, פצועה, חטופה במנהרות החמאס. לגנות, להעיף מהמפלגה את כל מי שעשה את זה, להתנצל בפני אביה של לירי", הגיב יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. 

יאיר לפיד, צילום: אורן בן חקון

חבר הכנסת מיקי לוי תקף: "אלי אלבג, אביה של לירי התצפיתנית החטופה הגיע לנתניה להפגין הערב מחוץ להרמת כוסית מנותקת שערכו בליכוד וצעק בכאב: 'יש לי ראש ממשלה ורק אליו אני אבוא בטענות- תביא לי את הילדה, לי. את לירי אלבג תביא לי הביתה ו- 100 חטופים'. עליו, על אבא שנלחם על בתו שעוברת גיהנום בשבי חמאס כבר 355 ימים זרקו פעילי ליכוד ביצים. ונתניהו? נתניהו עוד לא טרח לגנות את המעשה השפל ולהתנצל בפני אלי. למה? זה לא מספיק פוטוגני בשבילו. איזו בושה, איזו בושה!".

"כואב ומקומם לשמוע על האלימות כלפי אלי אלבג, שבתו לירי שבויה בעזה כבר כמעט שנה. זו לא דרכנו ולא הדרך בה אנו רוצים ללכת", כתב שר התרבות והספורט מיקי זוהר. "דווקא בעת הזו צריך לחזק את הבית, לשמור על האחדות ולנהוג בכבוד, במיוחד כלפי משפחות החטופים".

מיקי זוהר, צילום: אורן אהרוני

"אני מגנה בתוקף את האירוע האלים שהתרחש הערב במהלכו הותקף אלי אלבג, בזריקת ביצים. מעשים אלימים מסוג זה הם פסולים ואינם מקובלים בחברה דמוקרטית, במיוחד לא כלפי משפחות שכולות וחטופים" כתב ח"כ אלי דלל מהליכוד שטען כי הביצים הושלכו גם לעברו. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר