הנפילה בנמל אילת. צילום: ללא

תושבת אילת על רגעי האימה בזמן נפילת הכטב"ם: "הרגשתי כאילו טיל נופל עליי"

אורלי מור הייתה בחוף הים כאשר שמעה פיצוץ חזק והחליטה לנסוע לביתה • בזמן הנסיעה שמעה אזעקה ועצרה בצד הכביש - וכלי הטיס נפל בסמוך אליה • "אני לא רוצה לחשוב איך זה היה יכול להיגמר אחרת" • בתוך כך אמר חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO: הפגיעה עלולה לפגוע ביצוא האשלג לסין ולמזרח

[object Object]

אורלי מור, תושבת אילת, חוותה הערב (רביעי) רגעים מפחידים כאשר נקלעה לזירת נפילת הכטב"ם בעיר. מור, שבילתה בחוף הים הדרומי עם חברותיה, סיפרה ל"ישראל היום" על החוויה המטלטלת.

תיעוד: רגע הפגיעה בנמל אילת // צילום: מצלמות אבטחה

בזמן שישבו בחוף שמעו לפתע פיצוץ חזק מאוד וראו להבה בשמי מפרץ אילת. באותו הרגע הן הבינו כי מדובר ביירוט ורצו לעבר הרכבים שלהן. בעודה נוסעת בסמוך לנמל, נשמעה לפתע אזעקה, היא עצרה בצד הכביש ונשכבה על הרצפה. שניות אחר כך פתאום נשמע פיצוץ עז כאשר כטב"ם נפל ממש בסמוך למקום בו הייתה. "הרגשתי כאילו טיל נופל לי על הראש", היא מספרת.

למזלה של מור, עובר אורח שעסק בפעילות ספורטיבית הבחין במצוקתה, העלה אותה לרכבו ונסע במהירות מהמקום. "זה היה מאוד מפחיד, גם הפיצוץ בזמן שישבנו בחוף הים הדרומי ואחר כך הפיצוץ שהיה כמה שניות לאחר שנשמעה האזעקה. אני לא רוצה לחשוב איך זה היה יכול להיגמר אחרת".

זירת הפגיעה באילת

פגיעה ביצוא האשלג לסין ולמזרח

חן הרצוג, הכלכלן הראשי של BDO, אמר הפגיעה הערב עלולה להשפיע משמעותית על היצוא של חברת ICL. "המשמעות היא פגיעה ביצוא של ICL לסין ולשווקי המזרח שנעשית דרך נמל אילת. היצוא לאירופה דרך נמל אשדוד לא ייפגע", הסביר הרצוג.

כשליש מיצוא האשלג של ICL מתבצע דרך נמל אילת, המהווה כ-1.3 מיליון טון אשלג בשנה בשווי של כ-1.7 מיליארד ש"ח. הרצוג מציין כי "ניתן יהיה לייצא לסין דרך נמל אשדוד ומעבר בתעלת סואץ, אך המשמעות תהיה פגיעה כלכלית בשל התארכות זמן ההפלגה ועלויות מעבר בתעלת סואץ".

אזעקה ראשונה מזה חודשיים

שני כטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים) שוגרו הערב לעבר אילת מכיוון מזרח. ספינת טילים מסוג "סער 5" של חיל הים הצליחה ליירט את אחד מהם, אך השני פגע בנמל העיר. כתוצאה מהפגיעה, שני אזרחים נפצעו באורח קל מאוד מרסיסים: גבר בן 68 וגבר בן 28, שסבלו משפשופים בידיים.

המיליציות השיעיות בעיראק פרסמו תיעוד של שיגור כטב"מים

המיליציות השיעיות בעיראק פרסמו תיעוד של שיגור כטב"מים ולקחו אחריות על השיגור. 

זו הפעם הראשונה מזה כחודשיים שהופעלה אזעקה באילת, כאשר האחרונה הייתה ב-21 ביולי בעקבות תקיפה ישראלית בתימן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו