אזעקה ראשונה בנתניה מפרוץ המלחמה: "חשבתי שזה חלום"

בהתאם להודעת פיקוד העורף הלמודים בעיר מתקיימים הבוקר כרגיל • תושבים רבים התלוננו כי האזעקה נשמעה לאחר קולות הפיצוץ • היו גם כאלה שהתייחסו לאירוע בהומור: "מה שלא הצלחתי לעשות כל השנה, הצליח נסראללה בשנייה - הילדים קמו כמו נץ"

"לפחות יודעים שהצופרים עובדים". נתניה. צילום: דני מרון

תושבי נתניה קמו הבוקר (רביעי) למציאות חדשה - לראשונה מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" נשמעה בעירם אזעקה. אתי, תושבת העיר, סיפרה: "חשבתי לרגע שאני חולמת, לא הבנתי מה אני שומעת. זו אזעקה ראשונה בנתניה. היה קצת הלם וחשש בהתחלה אבל בהמשך נרגעים וממשיכים הלאה, במיוחד אחרי שהבנו שהטיל רק עבר מעל העיר ולא כוון אלינו".

הותקף המשגר ממנו זוהה השיגור לעבר מרחב גוש דן | דובר צה"ל

אדיר אמר: "דווקא אצלנו? מה הסיכוי? בחדרה, שקרובה אלינו ויש שם תחנת כוח לא היה כלום ואצלנו כן. מה יש אצלנו שהם כיוונו אלינו?"

אלי סיפר: "בוקר קצת משונה ומלחיץ. זו באמת אזעקה ראשונה אבל אנחנו חלק ממדינת ישראל וגם אנחנו במערכה. קמים, נכנסים לממ"ד והכל בסדר. הכי חשוב שהטיל שנורה מלבנון יורט ואף אחד לא נפגע. נשמע להוראות פיקוד העורף ויהיה בסדר".

תושבים רבים התלוננו הבוקר כי האזעקה נשמעה לאחר קולות הפיצוץ. "זה היה הזוי, היה קודם פיצוץ ורק אחר כך אזעקה", אמרה סיגל תושבת העיר. "צריך לבדוק למה זה קרה. אם עכשיו נתניה היא יעד לטילים אז אני מצפה שיתקנו את זה. אנחנו צריכים להגיע לממ"ד לפני הפיצוץ".

היו תושבים שהתייחסו לאירועים בהומור. לורן: "מה שלא הצלחתי לעשות כל השנה, הצליח נסראללה בשנייה. הילדים קמו כמו נץ".  אושרי: "לפחות אני יודע שהצופרים עובדים. כבר לא צריך שעון מעורר".

למרות האזעקה בעיריית נתניה החליטו לקיים כרגיל את הלימודים. מהעירייה נמסר: "סמוך לשעה 6:30 הופעלה אזעקה ברחבי העיר בעקבות ירי טילים לעבר נתניה והסביבה. ככל שידוע עד כה ולאחר בירור מול גורמי ביטחון ומשטרה, לא אותרו נפילות בעיר. בהתאם להנחיות פיקוד העורף נכון לשעה זו הלימודים מתקיימים כסדרם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר