זעקת לוחמי המילואים: הרחבת המערכה בצפון מחטטת שוב בפצע הגיוס

גם לנוכח ההסלמה והרחבת המלחמה בלבנון - אסור לאפשר, בחסות רעש התותחים, את כישלון גיוס החרדים ואת העוול לציבור המשרתים בצה"ל • גם אם יתגייסו בכל שנה אלפים בודדים מהם, זה יעזור

פעילות כוחות צה"ל בצפון. צילום: דובר צה"ל

ברקע הרחבת המערכה בצפון, שעשויה להגיע גם לתמרון קרקעי - אף שישראל לא רוצה בכך, לעת עתה - אסור להתעלם מהעוול המוסרי והממשלתי שמלווה את מדינת ישראל מאז 7 באוקטובר: בשנה הקשה ביותר לישראל מיום הקמתה, כשאויבינו קמים עלינו מכל החזיתות, הציבור החרדי עדיין מתנהג כתמול־שלשום ומנצל את כוחו הפוליטי בקואליציה כדי למנוע כל כניסה מתחת לאלונקה וסיוע לציבור המשרתים בצה"ל.

עימותים בהפגנות החרדים היום,

נכון שהתותחים רועמים ושצריך להיות מאוחדים. אנחנו גם מכירים את מורכבות האירוע ואת מגבלות צה"ל בגיוס חרדים חדשים לשורותיו. אך העובדה שהציבור המשרת, שכמעט כולו עשה כבר 200 ימי מילואים בשנה האחרונה, יידרש שוב לשאת לבדו בנטל ואולי לעשות שוב כמה חודשי מילואים אם תיפתח מערכה קרקעית בלבנון לצורך תפיסת שטח לרצועת ביטחון - היא חרפה של נתניהו, של ההנהגה החרדית ושל כל הממשלה כולה.

פעילות צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

הציבור המשרת ימשיך להתייצב לכל משימה ככל שיידרש, ובצדק, אך בד־בבד חובתנו היא לא להרפות מן הדרישה הצודקת לעשות הכל, לרבות נקיטת סנקציות חריפות נגד האוכלוסייה החרדית, עד שיבינו שהם לא יכולים להפקיר את עם ישראל בשעתו הקשה - בעודם נהנים ממנעמי השלטון ומהזכויות כאזרחים, אך לא לוקחים חלק בחובות ההגנה כדי שכולנו נוכל להמשיך לחיות כאן.

עד לפני קצת יותר משבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו כמעט פיטר שר ביטחון מכהן, יואב גלנט, במטרה להחליפו בגדעון סער - רק כדי לרצות את החרדים בנושא הגיוס. בעולם מתוקן ואוטופי נכון יותר היה צריך לאיים בפיטורי יצחק גולדקנופף ואריה דרעי, כל עוד הם לא מצליחים להעמיד את מכסות הגיוס הנדרשות מהציבור שלהם.

"עושה קולות"

בתוך כך, כעת יש מקורות הטוענים כי גלנט התרכך מעט בנושא הגיוס, כדי להפחית את המתיחות בינו לבין הקואליציה. הוא הסכים לשלוח את יועמ"ש משרד הביטחון לדיונים, ולהביע את עמדתו המקצועית על ניסוח החוק יחד עם יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין.

השר גלנט עם לוחמים בצפון, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

האם מדובר בשינוי כיוון מצידו של שר הביטחון כדי לצנן את הכעס מצד רה"מ? מוקדם לדעת. מקורות בממשלה אומרים כי "גלנט עושה קולות", אך זה לא באמת מספיק כדי לקדם חקיקה.

הממשלה מפקירה את המילואימניקים להיקרע תחת נטל השירות, מנצלת את ערכיותם ואת מסירותם, ולא דורשת מהחרדים לשנות דיסקט - בעיצומה של מלחמה התותחים הרועמים

לכל המתרצים, האומרים שגם אם החרדים יתגייסו זה לא ישפיע באמת על המילואים כי לוקח זמן להכשיר לוחמים, צריך להשיב כך: גם אם יתגייסו בכל שנה אלפים בודדים של חרדים, זה יעזור. עברו 11 חודשים מתחילת המלחמה, ואילו החרדים היו נרתמים מההתחלה - גם בתוך חצי שנה בלבד הם היו יכולים להיות מוכשרים לאבטחת יישובי קו העימות, ובכך להקל על סבבי המילואים שם.

למעשה, הממשלה מפקירה את המילואימניקים להיקרע תחת נטל השירות הצבאי, מנצלת את ערכיותם ואת מסירותם למען העם והארץ, ולא דורשת מהחרדים לשנות דיסקט - וכל זאת בחסות התותחים הרועמים.

אסור לשתוק על העוול הזה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר