״הודעה הזויה, הייתי מבטל חברות״: ארגון העיתונאים בישראל חוטף אש

ארגון העיתונאים בישראל פרסם הודעת גינוי על סגירת משרדי רשת אל-ג'זירה ברמאללה בידי כוחות צה"ל • גולשים תקפו בחריפות: ״ארגון העיתונאים בחר את הצד של הנאצים״

פשיטת חיילי צה"ל על משרדי אל ג'זירה. צילום: .

ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל מצא את עצמו תחת מתקפה לאחר שפרסם הודעת גינוי על סגירת משרדי רשת אל-ג'זירה ברמאללה בידי כוחות צה"ל.

הפשיטה, שהתרחשה בלילה שבין שבת לראשון, כללה החרמת ציוד עיתונאי וסגירת המשרדים למשך 45 יום בצו צבאי. בהודעתו טען הארגון כי ״פשיטת חיילי צה"ל על משרדי אל ג'זירה בעייתית ומעוררת דאגה״.

הפשיטה על משרדי אל-ג'זירה ברמאללה

‏״ארגון העיתונאים והעיתונאיות מביע דאגה מסגירת משרדי אל ג'זירה ברמאללה ומהחרמת כל הציוד העיתונאי. הסגירה נעשתה תחת צו אלוף, בכפוף לחוות דעת חסויה ולא ניתן לדעת מה עומד מאחורי ההחלטה לסגור את המשרדים״. 

‏עוד טענו בארגון העיתונאים כי ״המהלך בוצע בצורה פומבית ומתוקשרת, במה שנראה כמהלך יחצ"ני ותו לא. סגירת כלי תקשורת בצו צבאי - ולא בהליך משפטי פומבי והוגן - צריכה להדאיג כל עיתונאי וכל אזרח במדינה דמוקרטית״.

תגובת הארגון עוררה ביקורת נוקבת ברשתות החברתיות. ״הסיבה היחידה שאיני מפסיק את תשלום דמי החבר אליכם, היא שעשיתי את זה כבר לפני שנתיים״, כתב ב-X העיתונאי עקיבא נוביק. הפרשן החרדי אבי גרינצייג תקף ״מקווה שאף עיתונאי נורמלי לא נשאר אצלכם אחרי ההודעה ההזויה הזו״.

עקיבא נוביק. יוצא נגד ארגון העיתונאים , צילום: יהודה פרץ

״ארגון העיתונאים של ישמעאל״, כתב חבר הכנסת לשעבר אביר קארה. נחמיה גרשוני-איילהו תקף בחריפות: ״ארגון העיתונאים בחר את הצד של הנאצים. במקום חברי הארגון הייתי מבטל חברות״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר