בית בגבעת אבני שנפגע מרקטה ששוגרה מלבנון 23 ספטמבר. צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

מפוני מטולה: "חיכינו שנה כדי שיחזירו לנו את הביטחון - מצפים שזאת תהיה רק ההתחלה"

בעוד המצב הביטחוני מתדרדר וההתקפות גוברות, התושבים מביטים אל בתיהם ומקווים ליום שבו יוכלו לשוב אל החיים הרגילים • בעז לויט, חקלאי ממטולה, שספג נזקים כבדים במהלך מלחמת לבנון השנייה, מתמודד גם הפעם עם הרס בביתו • "אם היינו מכים לפני, היינו חוסכים נפגעים ונזקים"

[object Object]

התושבים המפונים בגבול הצפון נמצאים כבר כמעט שנה מחוץ לבתיהם, רבים מהם שוהים בבתי מלון, כמו מלון סופיה בטבריה. בעוד המצב הביטחוני מתדרדר וההתקפות על הצפון גוברות, התושבים מביטים אל עבר בתיהם מרחוק ומקווים ליום שבו יוכלו לשוב אל חייהם הרגילים.

מפוני מטולה במלון סופיה: "חיכינו שנה כדי שיחזירו לנו את הביטחון", צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

בעז לויט, חקלאי ממטולה, שספג נזקים כבדים במהלך מלחמת לבנון השנייה, מתמודד גם הפעם עם הרס בביתו, שנפגע מירי טנקים של צה"ל. תקרת ביתו נפגעה מירי טנקים בתוך המושבה. רק בשבוע שעבר נפלה רקטה כבדת משקל סמוך לביתו, מה שגרם נזק לעשרות בתים באזור.

"סיימתי רק עכשיו להתמודד מול המדינה עם הנזקים מהמלחמה הקודמת". 

לויט תומך במבצע הצבאי המתמשך, אך מתחרט על כך שלא החל מוקדם יותר. "היה צריך לעשות את זה לפני. אחרנו את המועד ואני מקווה שזה לא יעלה בהרבה חיילים," הוא אומר.

מפוני מטולה במלון סופיה: "חיכינו שנה כדי שיחזירו לנו את הביטחון", צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

"חיכינו שנה, ועכשיו אנחנו מכים אותם. אם היינו מכים לפני, היינו חוסכים נפגעים ונזקים. כל מה שאנחנו עושים היום היינו צריכים לעשות לפני שנה".

במלון סופיה, יוסי שם טוב, תושב מטולה נוסף, מביע דאגה מהמצב, אך גם תקווה. "כדי להחזיר אותנו הביתה צריך לעשות את מה שעושים עכשיו, ולא לעצור. חצי מבתי מטולה כבר נפגעו. אם יעצרו, אנשים לא יחזרו לגור על הגבול," הוא מזהיר.

"אנחנו מצפים שזאת תהיה רק ההתחלה, עד שיחזירו את הביטחון ונוכל לחזור לגור במטולה".

מפוני מטולה במלון סופיה: "חיכינו שנה כדי שיחזירו לנו את הביטחון", צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

הביקורים בבתים הולכים ומתמעטים, וכבישים בצפון נסגרו בעקבות המצב הביטחוני. התושבים יודעים שהדרך חזרה הביתה עוד ארוכה, אך ממשיכים לקוות שצעדי הצבא יחזירו את השקט לצפון הארץ, ויאפשרו להם סוף סוף לשוב לשגרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו