השלכות ההסלמה הביטחונית: עלייה של 225% בפניות לקו הסיוע של נט"ל

מרבית השיחות לקו הסיוע מאופיינות באזרחים החשים חרדה ולחץ על רקע האירועים • מנהלת קווי הסיוע: "ברוב השיחות שאנחנו מקבלים אנשים מתארים תחושה של חוסר ודאות ופחד ממשי לעתידם ולביטחונם"

מאז תחילת המלחמה התקבלו בקווי הסיוע בנט"ל עשרות אלפי שיחות (אילוסטרציה). צילום: gettyimages

בעקבות ההסלמה הביטחונית, בנט"ל ובער"ן הודיעו אתמול על תגבור קווי הסיוע הנפשי. בער"ן מפעילים גם מוקד סיוע נפשי לעולים בחמש שפות, בשיתוף משרד העלייה והקליטה, והוא פועל במתכונת חירום וברצף מ־10:00 ועד 21:00.

העמותה מפעילה גם עזרה ראשונה נפשית מצילת חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי לכל מצוקה נפשית (המספרים בסוף הידיעה).

פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה במטח האחרון לצפון, צילום: הרצי שפירא

גם קו הסיוע של עמותת נט"ל, המעניקה סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע לאומי, תוגבר בעקבות האירועים הביטחוניים והמצב המיוחד בצפון הארץ. בעמותה מדווחים על עלייה של 225% בפניות לסיוע נפשי בעקבות ההסלמה בצפון. מרבית השיחות לקו הסיוע מאופיינות באזרחים החשים חרדה ולחץ על רקע האירועים. הקו זמין 24/7.

שיגורים לצפון, צילום: איי.פי

גילי גמיש, מנהלת קווי הסיוע בעמותת נט"ל, אומרת כי "מאז תחילת המלחמה התקבלו בקווי הסיוע בנט"ל עשרות אלפי שיחות. ביממה האחרונה, עם ההסלמה בצפון ושינוי הנחיות פיקוד העורף, אנו עדים לזינוק משמעותי ולעלייה של יותר מ־200% בפניות לסיוע נפשי. העלייה הזו משקפת את המצוקה שחווים אזרחים רבים, אשר מתמודדים עם תחושות של חרדה ולחץ על רקע הרחבת הירי. ברוב השיחות שאנו מקבלים, אנשים מתארים תחושת חוסר ודאות ופחד ממשי לעתידם ולביטחונם. בהתאם לעלייה בשיחות, תגברנו את קו הסיוע ואנו ערוכים לתת מענה לכל פנייה. כל פונה זוכה ליחס אישי ואמפתי, ואנו כאן כדי לסייע לכל אחד ואחת להתמודד עם הקושי, להרגיש שהם לא לבד ולהעניק כלים להתמודד עם המצב בצורה הטובה ביותר, ובמידת הצורך להפנות להמשך תמיכה וסיוע נפשי ביחידה הקלינית של העמותה".

ער"ן: מוקד חירום נפשי לעולים בטלפון 3201* עזרה ראשונה נפשית 24/7 בטלפון 1201 או באתר, או בווטסאפ 052-8451201.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר