חייבים עסקה עכשיו: לאחי יש יותר סיכוי לצאת מעזה בארון - מאשר חי בחילוץ

אחי הקטן איתן הורן "חוגג" יום הולדת 38 במנהרות בעזה, ואולי מתענה ממש ברגעים אלה • לפני 7 באוקטובר איתן ידע שידם הארוכה של שירותי הביטחון שלנו תגיע לכל מקום כדי להציל נפש יהודי - היום הוא יודע שלקח לה יותר מעשר שעות להגיע לניר עוז, ובעוד שנייה הוא שם כבר שנה • אבל מה שבטוח - שרק עסקה תחזיר את החטופות והחטופים החיים לשיקום, ואת המתים לקבורה ראויה באדמתנו

"שיהיה לך הרבה מזל". עמוס הורן ואחיו החטופים יאיר ואיתן. צילום: באדיבות המשפחה

אחי הקטן, איתן הורן, "חוגג" יום הולדת במנהרות בעזה, ואולי בזמן שאתם קוראים את זה מחבלי חמאס בכלל מענים אותו בגלל יום ההולדת שלו.

איתן הוא איש חינוך שעובד בתנועות נוער, במערכות חינוך של קיבוצים, בפנימיות של נוער בסיכון, וגם היה בשליחות הסוכנות היהודית. איש עם לב ענק והומור ציני, אז לכבודו אנסה היום, בעזרת ההומור הציני, לספר לכם קצת עליו:

לפני 7 באוקטובר הוא חשב וחינך להבנה שיש מישהו מהצד השני של הגדר שרק רוצה, כמוהו, לאכול שווארמה ולאפה עם שומן, ולחיות בשלום. היום הוא בקושי מקבל אוכל. ואחרי שראה את הילדים והנשים שהצטרפו לביזה, לחטיפה ולרצח בניר עוז, הוא בטח מבין שזה כבר לא אפשרי.

ניר עוז עולה באש ב־7 באוקטובר, צילום: דקל אגמי

לפני 7 באוקטובר איתן טייל בביטחון בעולם עם הדרכון הישראלי, כי ידע שידם הארוכה של שירותי הביטחון שלנו תגיע לכל מקום כדי להציל נפש יהודי או לחסל את אויבינו. כמו באיראן, כמו עם הביפרים בלבנון. היום, לצערי, הוא יודע שידם של שירותי הביטחון כל כך ארוכה, שלקח לה יותר מעשר שעות להגיע לניר עוז, ובעוד שנייה הוא שם כבר שנה.

לפני 7 באוקטובר איתן הרגיש בטוח לבקר בניר עוז את אחיו יאיר, גם הוא חטוף, כי הוא ידע שבישראל שומרים על חיי האזרחים. היום הוא לא מבין איך אף אחד לא שם לב שחמאס קיבל כסף במשך שנים מממשלת ישראל.

לפני 7 באוקטובר איתן הרגיש בטוח לבקר בניר עוז את אחיו יאיר, גם הוא חטוף, כי ידע שהוא חי בסטארט־אפ ניישן ואין מצב שיקרה להם משהו - כי בישראל שומרים על חיי האזרחים. היום הוא לא מבין איך אף אחד לא שם לב שחמאס קיבל כסף במשך שנים מממשלת ישראל. בכסף זה הם בנו מנהרות, ואחר כך פרצו את הגדר עם דחפור וכפכפים.

בדיוק היום לפני שנה ישבנו שלושתנו יחד וחגגנו את יום הולדתו של איתן. היום לא רק שאין מה לחגוג - אולי אין מה לציין, כי לא יודעים אם הוא חי או מת

לפני 7 באוקטובר צחקנו על זה שלאיתן אין 5 יחידות במתמטיקה. היום הוא בטח צוחק שאפילו הוא יודע לעשות את החשבון הפשוט, שאם 117 בני אדם חזרו חיים בעסקה, 8 בחילוץ ו־33 נרצחו על ידי חמאס בשל הלחץ הצבאי - יש לו יותר סיכוי לצאת משם בארון מאשר חי בחילוץ, ולכן חייבים עסקה עכשיו.

בדיוק היום לפני שנה ישבנו שלושת האחים יחד, אכלנו על האש, שתינו בירות וחגגנו את יום הולדתו של איתן ביציאה למשחק של קבוצתנו, הפועל באר שבע, במושבה. היום לא רק שאין מה לחגוג - אפילו אולי אין מה לציין, כי לא יודעים אם הוא חי או מת. אבל מה שבטוח - ולא צריך להיות גאון בשביל זה - שרק עסקה תחזיר את החטופות והחטופים החיים לשיקום, ואת המתים לקבורה ראויה באדמתנו. מזל טוב, איתן. הלוואי שיהיה לך הרבה מזל, אחרת יהיה מאוד קשה.

הכותב הוא אחיהם של איתן ויאיר הורן, שנחטפו ב־7 באוקטובר מניר עוז 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר