"יצאתי החוצה וראיתי שאין בית, הכל הרוס": תושבי קריית ביאליק נכנסו למעגל האש

מעל 100 שיגורים זוהו לעבר יישובים רחבים בצפון הארץ • יאנה קליבנר מקריית ביאליק: "הבית שלי במרחק 50 מטר מהרקטה וחלק ממנו ניזוק - רסיסים בכל מקום, בחדרים, בסלון, קירות נפגעו, זה היה ממש מפחיד" • תושב העיר שפונה למיון רמב"ם: "הזכוכית ההמוגנת פצעה את הנכדה שלי, אם לא היינו בממ"ד היינו מתים"

זירת הנפילה בקריית ביאליק. צילום: הרצי שפירא

מעל 100 שיגורים זוהו מהלילה (ראשון) לעבר יישובים רחבים בצפון הארץ. בין היתר אזעקות נשמעו בקריות, חיפה, מרחב כנרת, הגליל והגולן - אשר גרמו לנפילות, שריפות ונפילות ברחבי הצפון וגרמו לבהלה רבה ונזקים פיזיים ונפשיים לתושבים. יאנה קליבנר מקרית ביאליק אשר גרה במרחק של כ-50 מטר ממיקום פגיעת רקטה בעיר,  מספרת ל"ישראל היום" על החוויה הקשה שעברה עם משפחתה בעקבות המטחים הכבדים.

פגיעה בבית בקריית ביאליק, צילום: רויטרס

"שמעתי כל הלילה בומים מסביב לקרית ביאליק, אבל בבוקר שהיה את האזעקה ישר ירדנו למקלט, אחרי ששהינו במקלט שמענו בום חזק מאוד הילדים שלי פחדו ונבהלו, אחרי 10 דקות יצאנו וראינו שהכל הרוס מסביב. הרקטה נפלה באמצע הכביש ליד הבניין. הבית שלי במרחק 50 מטר מהרקטה וחלק ממנו ניזוק - רסיסים בכל מקום, בחדרים, בסלון, קירות נפגעו, זה היה ממש מפחיד".

שריפה גדולה פרצה בעקבות נפילה בקריית ביאליק

״לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היינו יורדים למקלט, היינו במצב אחר לגמרי״. יאנה מוסיפה: "11 חודשים שהיינו אומרים הנה זה מגיע - והבוקר זה באמת הגיע עם נזק רב. אני המשפחה שלי בחרדות מהמצב, צריך למצוא עכשיו איפה לישון, הבית לא שמיש והילדים שלי נכנסו לחרדות, מקווה שנצא מזה במהרה״.

תיעוד דרמטי מרגע הנפילה בקריית ביאליק

עדות של תושב רחוב החרצית בקרית ביאליק שפונה למיון רמב"ם עם נכדתו: "הייתי בבית עם הנכדה שלי, הגענו לממ"ד , והפיצוץ היה כל כך חזק שחלון הברזל נעקר. הזכוכית ההמוגנת גם עפה ופצעה את הנכדה, אבל ברור שאם לא היינו בממ"ד היינו מתים. יצאתי החוצה וראיתי שאין בית ואין רכבים".

תושב בית שערים, משה כהן, שהרפת שלו נפגעה קשה, סיפר לרשת ב': "זה היה ב-5 בבוקר, פגיעה ישירה ברפת, נהרגו 25 פרות, המראות קשים. צריך להתחיל להתמודד עם זה, זה מפעל חיים. חייבים לשקם, חלק אפילו עוד היום. העיקר שאנחנו בריאים"

הרפת בבית שערים. פרות המשק נפגעו ככל הנראה ממיירט, צילום: .

איתי אבקסיס, מפונה מקרית שמונה למורשת, שחטף פגיעה הבוקר בסמוך לבית הוריו לשם הוא מפונה. נמצא במילואים כרגע בחטיבה 55 של הצנחנים, על גבול הצפון. ״בני המשפחה ניצלו בנס ובזכות הישמעות לנהלים, רצו לממ״ד כששנייה לאחר מכן הטיל נפל. כל הבית קיבל הדף גדול, חלונות מנופצים״.

תיעוד הנזק במורשת מבית הוריו של איתי אבקסיס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר