בכירה בעיריית באר שבע: "הנגב צפוי לאבד את הרוב היהודי בעוד 20 שנה"

מהנדסת העיר התריעה על היעדר תמיכה ממשלתית - אשר לטענתה תוביל לפגיעה בכלל האזור • גם מהנדסת העיר של אשקלון טענה לבעייתיות בתוכנית "תקומה" הממשלתית • "התוכנית לא לוקחת בחשבון את האתגרים של העיר וסוגרת פרויקטים"

יאבד את הרוב היהודי? הנגב. צילום: זיו קורן

 

בכנס איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים באילת שהתקיים היום (רביעי) העריכה תמר פוריה, מהנדסת העיר באר שבע, כי "הנגב יאבד את הרוב היהודי שלו עוד 20 ומשהו שנה".

פוריה הדגישה את מעמדה של באר שבע כמרכז המטרופולין, אך התריעה על היעדר תמיכה ממשלתית. "לצערי לא עוסקים בזה. לא שואלים שאלות גדולות". לדבריה, "באר שבע מספקת תשתיות לכל מרחב הנגב - בריאות, תרבות, השכלה גבוהה, אבל אין לנו עזרה בנושא מהממשלה - נתנו הטבות מס ליישובים מסביב ולא לבאר שבע".

מאשקלון עולה תמונת מצב קשה בעקבות המלחמה. האדריכלית ויקטוריה ברנגלר, מהנדסת העיר, שיתפה: "אשקלון ספגה מעל 1400 שיגורים לעבר העיר, 199 נפילות בעיר, 20 בניינים עם פגיעה ישירה. זמן הגעה למקלט 30 שניות, כאשר שליש מתושבי העיר בבניינים ללא ממ"דים". היא הוסיפה מידע מטריד: "אנשים פשוט ברחו, עזבו את הדירות וחלקם מכרו את הדירות ללא ממ"ד גם בהפסד של 30%".

 

נפילה ישירה באשקלון, צילום: דוברות עיריית אשקלון

ביקורת נוקבת הופנתה כלפי תוכנית "תקומה" הממשלתית. ברנגלר טענה: "בתכנית תקומה אין התייחסות לאשקלון. בלי מימון של המדינה לא נוכל להקים שכונות חדשות במקום הישנות שנמצאות במקום אסטרטגי. התוכנית לא לוקחת בחשבון את האתגרים של העיר וסוגרת פרויקטים. צריך לעשות איזונים כדי לקחת אותנו בחשבון בתכנון האזורי".

פוריה הדגישה את הצורך בראייה רחבה יותר: "הפתרון לא תמיד תכנוני. צריך להיות מנוהל ברמה אסטרטגית מערכתית וזה לא קורה עדיין. שיח ושת"פ זה מעולה אבל צריך יד מכוונת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר