יעלון בתגובה ראשונה לניסיון החיסול: "לא פעם ראשונה שמנסים להרוג אותי"

שר הביטחון לשעבר הגיב לפרסום כי הוא היה היעד הביטחוני שניסו להרוג בפארק הירקון לפני כשנה • "אני חי כי אני חושב שזווית הראייה שלי את עצמי היא תמיד של תוקף ולא מותקף"

יעלון לצד הזירה בפארק הירקון. צילום: אוניברסיטת רייכמן, גדעון מרקוביץ

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון הגיב היום (רביעי) לפרסום כי הוא היה יעד ניסיון החיסול של חיזבאללה

תיעוד מהזירה: מטען התפוצץ בפארק הירקון

"לא פעם ראשונה שמנסים לחסל אותי. נפצעתי פעם אחת בקרב. אבל הנה אני חי. אני חי כי אני חושב שזווית הראייה שלי את עצמי היא תמיד של תוקף ולא מותקף. אני נוקט אמצעי זהירות בהתאם. זה הוכיח את עצמו. לכן אני חי".

חיזבאללה תכנן לפגוע ביעלון, במהלך ריצת בוקר בפארק הירקון בתל אביב בערב ראש השנה בשנה שעברה. כך הותר לפרסום בצהריים עם צמצום צו איסור הפרסום.

משה בוגי יעלון (ארכיון), צילום: .

ב-15 בספטמבר 2023, בשעה 6:30 בבוקר, אירע פיצוץ בפארק הירקון בתל אביב. החקירה המשותפת של ימ"ר תל אביב והשב"כ העלתה כי מדובר בניסיון פיגוע שכוון נגד בוגי יעלון. המטען שהתפוצץ היה מסוג כלימגור איראני, והופעל מרחוק באמצעות מצלמה שהותקנה בשטח.

במהלך החודש שלאחר האירוע, נעצרו שמונה חשודים. החקירה חשפה מערך מורכב של הברחת אמצעי לחימה מלבנון לישראל, שכלל נשק, מטעני חבלה וסמים. החשודים פעלו בקשר עם פעיל חיזבאללה, שהנחה אותם בביצוע הפיגוע ובהברחות.

הפרשה כללה מספר שלבים: הברחת אמצעי הלחימה מלבנון, הסתרתם במזרח ירושלים, והכנת המטען שהונח בפארק הירקון. המפגעים התקינו מצלמה על גוף המטען שאפשרה תצפית מרחוק על התנועה בשבילי הפארק. הפיצוץ המוקדם נגרם ככל הנראה מכשל טכני, ולא היו נפגעים באירוע.

צו איסור פרסום הוטל על הפרשה במשך שנה, מה שאפשר את השלמת החקירה והגשת כתבי האישום נגד שמונת החשודים. החשוד התשיעי, פעיל חיזבאללה, נותר מחוץ לתחום השיפוט הישראלי. כעת החשודים ממתינים להמשך ההליך המשפטי נגדם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר