אמבולנס (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

פעוטה בת שנה טבעה בבריכת נוי בראשון לציון - מצבה אנוש

גורמי רפואה במקום מבצעים נסיונות החייאה בפעוטה שנמצאה מחוסרת הכרה בפארק בעיר • חובשת מד"א: "עובר אורח ביצע בה פעולות החייאה בסיביות, התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות, היא פונתה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים וולפסון"

[object Object]

פעוטה בת שנה טבעה היום (שלישי) בבריכת נוי בראשון לציון. פראמדיקים של מד"א מבצעים בה נסיונות החייאה. מצבה אנוש, והיא מפונת לבי"ח וולפסון.

נור חסונה, חובשת מד"א סיפרה: "הגענו למקום במהירות. סמוך לבריכת הנוי של הפארק שכבה הפעוטה מחוסרת הכרה כשעובר אורח מבצע פעולות החייאה בסיסיות בהנחיית מוקד 101 של מד"א, התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות ומאומצות שכללו עיסויי לב, הנשמות, חיבור למכשיר מפעם (דפיברילטור), מתן שוק חשמלי באמצעותו, וטיפול תרופתי מתקדם. פינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א בדחיפות לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה כשמצבה קריטי".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, 13 ילדים טבעו למוות מתחילת השנה. עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות (2019-2024) טבעו למוות 95 ילדים. מתוכם 44 פעוטות מתחת לגיל 4.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: טביעה מהווה את הגורם השני בשכיחותו בתאונות ילדים. חשוב לזכור שטביעה מתרחשת במהירות ובדממה, ברגע אחד של חוסר תשומת לב. ילד שטובע אינו יכול לקרוא לעזרה או להתריע שהוא בסכנה. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבת מים, שומרים על הילדים קרוב, במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. הקפדה על הנחיות הבטיחות בבית, בדרך ובמרחב הציבורי, מצילה חיים ויכולה למנוע את האסון הבא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו