מטה משפחות החטופים נגד מינוי סער: "הודאה ברורה כי רה"מ החליט להפקיר את החטופים"

מטה משפחות החטופים מגיב בחריפות למינוי האפשרי של גדעון סער לתפקיד שר הביטחון • "סער כינה בעבר עסקה להשבת חטופים 'תנאי כניעה' והתנגד למתווה שהציע הנשיא ביידן" • "זוהי חתימת גזר דין מוות על החטופים והפקרתם של כולם בשבי", נמסר

גדעון סער, ועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר. צילום: יוסי זליגר

מטה משפחות החטופים תקף בחריפות היום (שני) את האפשרות למינויו של ח"כ גדעון סער לתפקיד שר הביטחון, מהלך הנמצא בדיונים מתקדמים על פי גורמים בליכוד.

בהודעה שפרסם המטה, נמסר כי המינוי "יהווה הודאה ברורה וחד משמעית של ראש הממשלה כי החליט להפקיר באופן סופי את החטופים". המטה הדגיש כי סער התבטא בעבר בצורה נחרצת נגד עסקה להשבת החטופים, ואף התנגד למתווה שהציע נשיא ארה"ב.

אלפי מפגינים בת"א אחרי "צעדת ההפקרה", צילום: דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים

על פי הודעת המטה, ח"כ גדעון סער התבטא בעבר בפומבי על התנגדותו לעסקה להשבת החטופים וכינה אותה "תנאי כניעה". הוא אמר: "חמאס יסכים לקבל את תנאי הכניעה האלה. הרי הוא לקח את החטופים מלכתחילה למען שרידותו, שרידות הנהגתו ושרידות שלטונו. המשמעות היא הכי חמורה שיכולה להיות לביטחון ישראל".

בראיון בכאן ב', בחודש יוני האחרון, התייחס סער למתווה שעל הפרק ואמר: "אני לא חושב שהמתווה הנוכחי טוב. מספר החטופים החיים הלך וירד ובצד השני הלכנו והגדלנו את הוויתורים שלנו. צריך לעמוד על הקווים האדומים שהגדרנו לעצמנו".

במטה הוסיפו כי מינויו "חתימת גזר דין מוות על החטופים והפקרתם של כולם בשבי". במטה מתכננים הערב להפגין מול ביתו של סער בתל אביב. 

מפגש ביידן, נתניהו ומשפחות חטופים בוושינגטון, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

במטה פנו ישירות לראש הממשלה נתניהו: "זה לא הזמן למשחק הכיסאות ולעיסוק בשרידות פוליטית. ראוי שבעת הזאת, עת בה נמקים חטופינו במנהרות החמאס, כל זמנך ומאמציך יופנו לעיסוק בהשגת מטרות המלחמה ובהשבת כל החטופים הביתה - החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה ראויה בארצם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר