כוחות הביטחון פינו שני מאחזים סמוך ליישוב אדם בבנימין

משפחה עם שלושה ילדים פונתה מביתה ב"מעלה תמר" • גבעת "צאן בנימין" נהרסה בפעם השנייה תוך 90 יום • "ההרס היה ברוטאלי וקשה, אך שום דבר לא ירתיע אותנו מהלמשיך ולשמור כאן על אדמות המולדת", אמרו אנשי הגבעה

הריסת שני מאחזים סמוך ליישוב אדם בחבל בנימין

כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי פשטו לפנות בוקר (שני) על הישוב אדם בבנימין וביצעו הרס בשתי נקודות התיישבות סביב הישוב. באחת מהן  התגוררה משפחה.

בין הגבעות שנהרסו, נמצאת גבעת "מעלה תמר" השוכנת ממזרח לישוב. הכוחות פשטו על הגבעה, כיתרו את ביתה של משפחה שהתגוררה במקום עם שלושת ילדיה והודיעו לאב המשפחה כי בתוך דקות הבית יהרס. 

הריסת מאחזים סמוך ליישוב אדם בבנימין, צילום: ללא קרדיט

לאחר מכן כבר המשיכו הכוחות לגבעת "צאן בנימין" הסמוכה, בה מתגוררים גרעין של נערים שעוסק בפיתוח המקום ומגדל עדר צאן החולש על שטח של כ-1200 דונמים באזור, ובולם את התפשטות הכפר חיזמא לעבר הישוב אדם ונחל פרת.

ההרס בגבעת צאן בנימין בוצע קרוב ל90 יום מאז ההרס הקודם במקום, כחלק מנסיונות אלוף הפיקוד המנהל האזרחי למנוע את התבססותן של הגבעות החדשות ולא לאפשר להן לעבור את משך הזמן הזה - שלאחריו פעולות הרס דורשות הליכים בירוקרטים ארוכים יותר.

כוחות הביטחון הורסים מאחזים בשתי נקודות בחבל בנימין, צילום: ללא קרדיט

אולם הרס ביתה של המשפחה בגבעת מעלה תמר חריג עוד יותר שכן לפי כלל הנתונים הוא בוצע תחת סמכותו המלאה של סמוטריץ'. מדובר בבית שנבנה לפני למעלה מחצי שנה, ונהרס הלילה באמצעות צו הריסה של המנהל האזרחי שדורש את אישורו של סמוטריץ' - בשונה מצווים אחרים הנתונים תחת סמכותו של אלוף הפיקוד.

"ההרס הבוקר היה ברוטאלי וקשה אך שום דבר לא ירתיע אותנו מהלמשיך ולשמור כאן על אדמות המולדת", אמרו הבוקר בגבעת "צאן בנימין". "הגבעה כאן בעזרת עדר הצאן חולשת על שטחים נרחבים ביותר שנשמרים בבעלות יהודית, ומסכלת בגופה את תוכניות הרשות הפלשתינית לייצר רצף טריטוריאלי ערבי. נראה שיש במערכת הביטחון מי שמעדיפים מדינת טרור פלשתינית על פני התיישבות חלוצית, אך אנחנו לא ניתן לזה לקרות. הגבעה תוקם מחדש ואנו ניאחז בשטח עד אשר יקום כאן יישוב יהודי פורח", הוסיפו בגבעה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר