במקום גדר: צה"ל חופר תעלה לאורך הגבול עם ירדן

בצבא מודים כי לא מדובר בפתרון מוחלט, אבל הערכה היא שהמכשול יעכב משמעותית חדירת מחבלים

חפירת התעלה בערבה. צילום: דובר צה"ל

בעקבות החשש מחדירת מחבלים לאורך הגבול המזרחי עם ירדן, האיץ צה"ל את ביצוע התוכנית לחפירת תעלה באזור מקטע הערבה הצפונית והדרומית  התעלה אמורה למנוע חדירת כלי רכב מירדן לישראל, כפי שהתרחש בטבח בשבעה באוקטובר בעוטף עזה.

העבודות מתבצעות בשטח מדברי מורכב שניתן לחצייה רגלית. בצבא מעריכים כי כיום, בהיעדר גדר לאורך מאות קילומטרים, מעבר רכבים הינו קל ונגיש יותר עבור האויב.

תצפית על התעלה החדשה, צילום: דובר צה"ל

בשל העובדה כי הממשלה טרם תיקצבה את בניית גדר "שעון חול' לאורך הגבול המזרחי ולאור חדירת המחבלים בשבעה באוקטובר, החליטו בצה"ל לתת מענה רלוונטי עם המשאבים הקיימים. בצה"ל מודים כי לא מדובר בפתרון מוחלט, אבל הערכה היא שהמכשול יעכב משמעותית חדירת מחבלים.

החפירה נעשית על ידי באגרים צה"ליים באזור הגבול בדרום, מחבל אילות ועד צפון שטח האוגדה, וצפויות להסתיים בקרוב.

בשנה האחרונה הפעילה המועצה האזורית חבל אילות לחץ כבד על רשויות המדינה בכדי לקדם הקמה של מכשול בגבול עם ירדן, לנוכח העובדה שבחלקים נרחבים ממנו אין כל מכשול שיימנע מעבר.

כלים הנדסיים בערבה,

בשנים האחרונות איפשר הגבול הפרוץ לגורמים פליליים להבריח סמים, כלי נשק ושב"חים, ואולם מאז פרוץ המלחמה גבר החשש כי גם גורמי טרור ינסו לחדור דרכו ולבצע פיגוע.

ראש המועצה האזורית חבל אילות, חנן גינת, סייר עם מפקד חטיבת יואב, אל"מ איתמר דשל, באזור שבו מתקיימות העבודות ואמר: "חיזוק המכשול בגבול המזרחי הוא אחד היעדים החשובים שלנו, במיוחד בתקופה הזאת, ואנחנו פועלים בנושא באופן עקבי מול הצבא ומשרדי הממשלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר