נהרגו כתוצאה מתקיפת צה"ל: סיפורי החטופים שרמן, בייזר וטולדנו ז"ל

סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר נחטפו מבסיס מינהלת התיאום והקישור במעבר ארז • אליה טולדנו נחטף ממסיבת הנובה שבה בילה יחד עם מייה שם, שנחטפה ושוחררה בעסקת החטופים בנובמבר 2023 • גופות השלושה חולצו על ידי צה"ל ב-15 בדצמבר 2023 • אלה סיפוריהם

רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו ז"ל. צילום: באדיבות המשפחות

ממצאי התחקיר הצה"לי מהווים אישור ראשון לכך שכתוצאה מתקיפת כוחותינו נהרגו אליה טולדנו שנחטף ממסיבת הנובה והחיילים החטופים, סמל רון שרמן ורב"ט ניק בייזר. עם זאת, בצה"ל הדגישו בפני המשפחות כי במהלך התקיפה לא היה מידע על הימצאות חטופים באזור התת-קרקעי, וקבעו כי לא ניתן לקבוע ממה נהרגו השלושה, שגופותיהם חולצו יחד ב-15 בדצמבר. הנה סיפוריהם:

הלוויתו של סמל רון שרמן ז"ל, צילום: ללא קרדיט

סמל רון שרמן

סמל שרמן ז"ל, בן 19, נחטף מהמחנה שלו, בסיס מינהלת התיאום והקישור במעבר ארז. תפקידו היה סיוע לאוכלוסייה העזתית, הקצאת אישורי כניסה ופיקוח על העברת סחורה.

בשיחה עם "ישראל היום", סיפרה אז משפחתו כי "לרון יש אסטמה קשה, הוא צריך משאף, אנחנו חוששים לחייו".

אביו של שרמן, המחזיק גם באזרחות ארגנטינאית, התראיין למספר כלי תקשורת ברחבי העולם, ובאמצעותם פנה לכדורגלן-העל ליאו מסי בקריאה לסיוע בשחרור בנו. גופתו חולצה מעזה ב-15 בדצמבר.

רב"ט ניק בייזר, צילום: באדיבות המשפחה

רב"ט ניק בייזר

רב"ט בייזר ז"ל, בן 19 תושב באר שבע, שימש נהג במינהלת התיאום והקישור במעבר ארז.

אימו, קטיה, ספדה לו בהלוויה: ''ילד שלי יקר, בחיים לא חשבתי שאני אהיה במעמד הזה ואצטרך להגיד מילות פרידה. אין לך מושג כמה אתה חשוב לנו, קיבלו מתנה לפני 19 שנה, שבהם הבאת לנו אושר וגאווה.

"לפני פחות מחצי שנה התגייסת, והמפקדת המדהימה שלך הציעה לי לכתוב מכתב בשבילך, לשבת הראשונה שסגרת. כתבתי – 'ניק קטן ואהוב שלנו. זאת השבת הראשונה שלך שאתה לא בבית, אבל לא משנה באיזה מרחק תהיה, אתה תמיד תהיה בלב שלנו ובראש שלנו".

אליה טולדנו, צילום: באדיבות המשפחה

אליה טולדנו

גופתו של טולדנו ז"ל, בן 28 מתל אביב, שנחטף ב-7 באוקטובר ממסיבת הנובה, חולצה בחודש דצמבר על ידי כוח צה"ל, יחד עם גופותיהם של עדן זכריה ז"ל וזיו דדו ז"ל, והועברה לישראל. באותה הפעילות נפלו הלוחמים איל מאיר ברקוביץ ז"ל וגל איזנקוט ז"ל, ולוחמים נוספים נפצעו.

טולדנו בילה במסיבה בקיבוץ רעים יחד עם מייה שם, שנחטפה גם היא אך שוחררה משבי חמאס במסגרת העסקה בחודש נובמבר 2023.

"אתה היית התקווה שלי בשבי, כי ראיתי שלקחו אותך גם. כמה חיכיתי והתפללתי שנצא משם ביחד, כמה קיוויתי שיהיה סוף טוב לסיוט הזה. אני כותבת ולא מאמינה שזו המציאות - אתה כבר לא פה", ספדה לו מייה בחשבון האינסטגרם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר