מדורות, מעצרים אלימים וחסימות כבישים: מהומות בהפגנות ברחבי הארץ

מיכל לובנוב, אלמנתו של אלכס ז״ל: "דורשת שתראו אותי ותעשו הכל כדי שהסוף של הנשים האחרות, של החטופים יהיה אחר" • עשרות חברות של החטופה נעמה לוי, ערכו מיצג כאשר התלבשו בבגדים בה נחטפה וצעדו מכיכר החטופים לשער בגין

מפגינים בבגין לשחרור החטופים. צילום: קוקו

המונים מתפרסים כעת במוקדים שונים ברחבי הארץ כאשר הם מפגינים נגד הממשלה בקריאה לשחרור החטופים וקידום עסקה. ההפגנות גלשו למחוזות אלימים כאשר המפגינים מבעירים מדורות ומנסים לרדת לכביש, השוטרים מבצעים מעצרים אלימים.

"עסקה עכשיו! די לממשלת הדמים והדיקטטורה!", צילום: קוקו

מיכל לובנוב, אלמנתו של אלכס ז״ל: ״אלכס, עדן, אורי, אלמוג, הירש וכרמל עשו הכל כדי לשרוד ולחזור אלינו, אנחנו המשפחות עשינו הכל כדי להחזיר אותם, אז למה המדינה ומנהיגיה לא עשו הכל? אני לא רוצה שתסתכלו עלי במבט מרחם, שתביטו בי ותצקצקו בעצב. אני מבקשת ודורשת שתראו אותי ותעשו הכל כדי שהסוף של הנשים האחרות, של החטופים יהיה אחר".

מיכל לובנוב, צילום: פאולינה פטימר

שורדת השבי רז בן עמי: ״כשחזרתי מהשבי אמרתי שאם לא יחזירו אותם עכשיו הם יחזרו בארונות. בינתיים צדקתי. כמה אני רוצה לטעות! נמאס לי לחיות בידיעה שאוהד בעלי והאבא של הבנות שלי סובל במנהרות החמאס. נמאס לי להתגעגע עד כאב ושקשה לי לנשום, כבר אין לי אוויר, ואם לי אין אוויר - אז מה עם אוהד? והזמן? אזל כבר מזמן".

ענת אנגרסט, אמו של מתן אנגרסט לאחר השמעת ההקלטה של בנה: ״נתניהו, מתן שלי פונה אליך מתוך הגהנום שבו הוא נמצא כבר כמעט שנה. אני מבקשת שתקשיב ותשמע אותו, שתביט על העובדות הרבות והחד משמעיות ותחליט את ההחלטה הנכונה. נתניהו, תחזיר לי את הבן שלי בחיים!"

עינב צנגאוקר: ״ממשלת ישראל משתמשת בילד שלי כבן ערובה להמשך שרידותה. בדיוק כמו חייו של סינוואר, ממשלת ישראל תלויה בהישארותם של החטופים בשבי. מתן שלי נחטף בידי ראש הממשלה שלו, שלא מוכן לשחררו בגלל מנעמי השלטון!! בזמן שאני גידלתי את מתן, נתניהו טיפח את חמאס. לכל אחד יש את הבייבי שלו. אני ישנה ומתעוררת איתך, ואני אדאג שכך גם ראש הממשלה והמדינה כולה - עד שתחזור״.

"בזמן שאני גידלתי את מתן, נתניהו טיפח את חמאס", צילום: מטה המשפחות להחזרת החטופים

עדינה בר שלום, הבת של הרב עובדיה יוסף בעצרת בכרמי גת: ״מצווה להציל אותם. מחללים אפילו את יום הכיפורים כדי להציל חיים. בואו נתחבר לערכים שלנו. אנחנו יכולים להניח את הערכים האלה? אחרת במה אנחנו יהודים? שישה נרצחו בדם קר. אנחנו חייבים להציל את כולם. לא לחשוב מה שאחר כך. הוודאות של עכשיו גוברת על חשש עתידי. אני פונה למנהיגים שלנו. אנא עשו עסקה כבר. תצילו אותם לפני חגי תשרי. שנוכל לבקש מהם סליחה בחודש אלול. אני לא מאמינה שמישהו חושב שאפשר אחרת״.

המיצג של חברותיה של נעמה לוי:

עשרות חברות, תצפיתניות ובנות משפחה של התצפיתנית החטופה נעמה לוי יזמו ולקחו חלק במיצג ״מתלבשות כמו נעמה״ כדי לזעוק את זעקתה של נעמה. המשתתפות התלבשו בבגדים זהים לבגדים שלבשה נעמה בסרטון החטיפה וצעדו מכיכר החטופים לשער בגין.

המיצג המטלטל של חברותיה של נעמה לוי

כאמור, ההפגנות מתקיימות במספר מוקדים ברחבי הארץ. באר שבע - צעדה והפגנה - חסימת שד' רגר - "עסקה עכשיו! די לממשלת הדמים והדיקטטורה!"

מפגינים בבאר שבע

אלפים מפגינים גם במרכז חורב, חיפה:

מפגינים בחיפה, צילום: הרצי שפירא
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר