עינב צנגאוקר: "נתניהו מביא עלינו עוד 101 רון ארדים"

מטה משפחות החטופים לקראת ההפגנה הערב: "עברו 344 ימים להפקרתם של 101 חטופים וחטופות בשבי חמאס - הממשלה ויתרה עליהם – אבל אין סיכוי שאזרחי מדינת ישראל יוותרו עליהם"

עינב צנגאוקר: "נתניהו מביא עלינו עוד 101 רון ארדים" // משה בן שמחון

"נתניהו החליט להעביר את מרכז הכובד של המלחמה לצפון, ולנטוש אותו ואת כל החטופים במנהרות המוות. הוא מביא עלינו עוד 101 רון ארדים", כך אמרה הערב (שבת) עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן, בהצהרה שקיים מטה המשפחות להחזרת החטופים מול שער בגין בקריה בתל אביב.

עוד אמרה צנגאוקר: "אנחנו דורשים מהממשלה: קודם מחזירים את החטופים. הרחבת המלחמה בצפון בלי עסקה, היא גזר מוות לחטופים. ממשלת הטירפודים נוטשת את החטופים, ומפקירה אותם למוות. במקום להחזיר 101 חטופים שהוא הפקיר, נתניהו מביא עלינו עוד 101 רון ארדים. הדם על הידיים של נתניהו והשרים שמקריבים את החטופים עבור אינטרסים פוליטיים. כולם רואים שהלחץ הצבאי הורג את החטופים. וכולנו יודעים שיש עסקה על השולחן שמוכנה לחתימה כבר עכשיו".

עינב צנגאוקר, צילום: קוקו

יהודה כהן, שבנו נמרוד חטוף בעזה: "השבוע הזדעזענו לראות באיזה תנאים לא אנושיים נמצאים החטופים במנהרות. החטופים עוברים שם זוועות שלא יכולנו לדמיין. הם גוססים שם. במחילות קטנות ומחניקות, במכלאות, בתת-תזונה, 11 חודשים ללא אור יום, ללא אוויר, בחום ולחות, הם סובלים מפציעות מחלות ועינויים, והם בסכנה מיידית לרצח או מוות. אבל נתניהו מעדיף את שרידותו הפוליטית ואת בן גביר וסמוטריץ', על פני הצלת חייליו ואזרחיו מהשבי. נתניהו במודע ובכוונת מכוון תוקע את העסקה שהוא עצמו הציע, ונוטש את החטופים לעינויים ולמוות. כדי להציל את החטופים – חייבים להזיז את נתניהו מהשלטון".

יהודה כהן, צילום: קוקו

מרב סבירסקי, שאחיה איתי ז"ל נהרג אחרי 99 ימים בשבי פנתה לממשל האמריקני: "אנחנו מבינים שמשיקולים שונים אתם נמנעים מהפעלת לחץ מקסימלי על נתניהו. אבל לחטופים אין זמן! הפעלת לחץ על נתניהו שיסגור עסקה היא אינטרס של מדינת ישראל. רוב מוחלט בציבור רוצה את החטופים בבית. מערכת הביטחון תומכת בעסקה ללא התנאים החדשים שדחף נתניהו. עסקה תציל גם את החטופים וגם את ישראל. אל תרפו מהמאמץ להביא עסקה!".

בשעה 20:00 תחל העצרת המרכזית של מטה משפחות החטופים. בהודעת המטה נאמר כי "הערב נמנה 344 ימים להפקרתם של 101 חטופים וחטופות בשבי חמאס. הממשלה ויתרה עליהם – אבל אין סיכוי שאזרחי מדינת ישראל יוותרו עליהם. הם האחים והאחיות שלנו – אנחנו הסיכוי היחיד שלהם! רק מאבק ציבורי רחב היקף, עוצמתי וחסר תקדים יחזיר אותם!".

בעצרת ידברו, בין היתר, מיכל לובנוב, אשתו של אלכס לובנוב ז״ל, שורדת השבי רז בן עמי, אשתו של אוהד בן עמי, ענת אנגרסט, אמו של מתן אנגרסט עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר