מח"ש פתחה בבדיקת מעצר הנשים בבית הכנסת בהרצליה; ביקורת קשה במשטרה: "שכל ישר היה חוסך המון צרות"

פרקליטן של הנשים עורך הדין רן תגר אמר ל"ישראל היום" כי בכוונת מערך התמיכה לעצורי המחאות להגיש תביעות נגד המשטרה בגין מעצרי שווא • מפכ"ל המשטרה הנחה לבדוק מיידית את השתלשלות האירועים "וככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, הוא יטופל בהתאם"

עלונים ועליהם תמונות חטופים שפוזרו בבית כנסת בהרצליה . צילום: מערך עוטף עצורים

ביקורת במשטרה על זימונם לחקירה של שלוש נשים ביום שישי בערב מהרצליה שהניחו פליירים בבית הכנסת בו מתפלל יו"ר ועדת החוץ של הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בעילה של - השגת גבול. אגף החקירות במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתח בבדיקת אירוע מעצר.

"שכל ישר חוסך המון צרות" אומרים במשטרה. פרקליטם של הנשים עורך הדין רן תגר אמר לישראל היום כי בכוונת מערך התמיכה לעצורי המחאות להגיש תביעות נגד המשטרה בגין מעצרי שווא.

בשבוע שעבר הודו במשטרה כי מעצרה של נועה גולדברג הנאשמת בהשלכת חופן חול לעברו של השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב והבאתה יום לאחר מכן לבית משפט השלום בתל אביב כדי להאריך את מעצרה "היה מיותר" ורק הוסיף "שמן למדורה" הקיימת בין אנשי המחאות לבין המשטרה.

נועה גולדנברג אחרי חקירה משטרה על תקיפה זריקה חול על איתמר בן גביר ב חוף ים ת"א, צילום: יהושע יוסף

ביום שישי הגיעו שלושת הנשים לבית הכנסת בהרצליה והניחו פליירים עם תמונות של החטופים ובהם ציטוט "שלח את עמי". לאחר מכן עזבו את המקום אך גבאי בית הכנסת הגיש תלונה במשטרה. אף כי בתיעוד ניתן לראות את הנשים נכנסות לבית כנסת ריק - המשטרה הזדרזה לזמנן לחקירה תוך כוונה לשחרר אותן למעצר בית.

"בית כנסת הבורא מקום פתוח, אף אחד לא פרץ למקום, מידי שבת בתי כנסת מוצפים בעלונים
כולל עלונים עם אופי פוליטי ואף אחד לא חוקר ולא עוצר את מי שמניח אותם" אמר אתמול קצין משטרה בכיר, "יש שוטרים ומפקדים בקצה שאיבדו את הפרופורציות".

פרקליטם של הנשים עו"ד רן תגר ממערך עוטף העצורים מחא אף הוא נמרצות נגד חקירת הנשים והכוונה לשלוח אותם למעצר בית. "הן זומנו לחקירה על חשדות מופרכים והואשמו בעבירות שלא היו. הן אוזקו 8 שעות בידיים וברגליים ללא עילת מעצר.

עלונים ועליהם תמונות חטופים שפוזרו בבית כנסת בהרצליה, צילום: מערך עוטף עצורים

המציאות ההפוכה להזיה, לא נשתוק על מעצרים פוליטיים, יש להפסיק את התפיסה הבזויה הזו כולל לתבוע את המשטרה על כל מעצר שווא".

בעקבות הביקורת החריפה הודיעה המשטרה כי המפכ"ל הנחה לבדוק מיידית את השתלשלות האירועים "וככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, הוא יטופל בהתאם ויופקו הלקחים הנדרשים". בד בבד נמסר כי במשטרה התקבל דיווח על התפרצות לבית הכנסת. שוטרים שהגיעו למקום פעלו לאיתור חשודים כמו בכל ארוע עם חשד לעבירה פלילית".

יודגש כי בנאומו הראשון עם כניסתו לתפקיד הבהיר מפכל המשטרה דני לוי כי המשטרה בראשותו "תממש את ייעודה ותפקידה במדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ותפעל לשמירת זכויות האדם והחברה, תאפשר את חופש המרחב והפולחן הדתי ותחבק את האחר והשונה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר