עשרות שיגורים לצפון, שלוש נשים נעצרו לאחר שהניחו תמונות חטופים בבית כנסת | סיכום חדשות השבת

שלוש העצורות שוחררו מתחנת המשטרה לאחר כשמונה שעות, לצד מפגינים שמחו עקב המעצר • על פי דיווחים ערביים, חיזבאללה עבר ממלחמת התמיכה בעזה שפתח ב-8 באוקטובר למלחמה מתמשכת נגד "הכיבוש הישראלי" • ילד בן 4 נתקע בסורגים ונחנק למוות בבית פרטי באור עקיבא

עלונים ועליהם תמונות חטופים שפוזרו בבית כנסת בהרצליה . צילום: מערך עוטף עצורים

סיכום חדשות השבת: אזעקות בלתי פוסקות משעות הבוקר אל עבר הצפון, שריפה פרצה בשטח פתוח באזור עמיעד. תושבות הרצליה נעצרו ונחקרו לאחר שהניחו עלונים ובהם תמונות חטופים בבית כנסת בהרצליה. שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, הצהיר היום כי מדינתו לא תיקח שום תפקיד ב"יום שאחרי" בעזה, אלא אם ייעשו צעדים להקמת מדינה פלשתינית.

תושבות הרצליה נעצרו לאחר שהניחו תמונות חטופים בבית כנסת

שלוש תושבות הרצליה נעצרו אתמול ונחקרו על ידי שוטרי תחנת גלילות בחשד להסגת גבול וקשירת קשר לעוון לאחר שהניחו עלונים עם תמונות חטופים על כיסאות מתפללים בבית הכנסת בעיר בו נוהג להתפלל חבר הכנסת מהליכוד יולי אדלשטיין. השלוש שוחררו מתחנת המשטרה לאחר כשמונה שעות. מתפללים שהגיעו בבוקר לבית הכנסת והבחינו בעלונים המונחים על הכיסאת בהם נכתב: "שלח את עמי" פנו למשטרה. מפגינים רבים התאספו מחוץ למשטרת גלילות ומחו בעקבות מעצרן.

עלונים ועליהם תמונות חטופים שפוזרו בבית כנסת בהרצליה, צילום: מערך עוטף עצורים

שבת של שיגורים

אזעקות בלתי פוסקות משעות הבוקר אל עבר הצפון. כ-60 רקטות ושני כטב"מים זוהו במהלך היום. שריפה פרצה בשטח פתוח באזור עמיעד כתוצאה ממטח שנורה מלבנון לגליל העליון. יירוט מוצלח של כיפת ברזל בשעות הצהריים לאחר ירי לאשקלון. 

שריפות באזור אזור עמיעד, צילום: רז ביטון/כב"ה צפון

טרגדיה באור עקיבא

ילד בן 4 נתקע בסורגים ונחנק למוות היום בבית פרטי באור עקיבא. לפי המידע שהתקבל, בני המשפחה היו בבית ולא הרגישו בכך הילד יצא החוצה ונתקע בסורגים. האב הזעיק מיד את מד"א ופרמדיקים, הוא פונה לבית החולים במצב אנוש שם נקבע מותו.

המטרה החדשה של חיזבאללה במלחמה

מקור צבאי אמר היום לעיתון הלבנוני אל-דייר כי חיזבאללה עבר ממלחמת התמיכה בעזה שפתח ב-8 באוקטובר למלחמה מתמשכת נגד "הכיבוש הישראלי". הסיבה לכך, לדבריו, היא שההתנגדות מודעת היטב לכך שישראל עברה לשלב חדש במלחמתה בצפון, וכי המטרה הקבועה של ה"ישות העברית" היא מיגור וחיסול הארגון.

שיגור רקטות מלבנון על ידי חיזבאללה (ארכיון), צילום: ללא

שישה פונו לבית חולים לאחר תקלה במכלי חמצן באילת

במשטרת אילת חוששים כי תקלה במכלי חמצן גרמה למספר תאונות צלילה היום בעיר. המשטרה בחקירת נסיבות מספר תאונות צלילה שאירעו בשעות האחרונות. שישה בני אדם פונו לבי"ח אחרי שחשו ברע, צעירה במצב בינוני.

באיחוד האמירויות יקחו תפקיד ב"יום שאחרי" בעזה, בתנאי שייעשו צעדים להקמת מדינה פלשתינית

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, עבדאללה בן זאיד, הצהיר היום כי מדינתו לא תיקח שום תפקיד ב"יום שאחרי" בעזה, אלא אם ייעשו צעדים להקמת מדינה פלשתינית. "איחוד האמירויות אינה מוכנה לתמוך ביום שאחרי המלחמה בעזה ללא הקמת מדינה פלסטינית," כתב בן זאיד בפוסט שלו ברשת X.

אבי ניסנקורן שובר שתיקה: "החטופים בשביל נתניהו הם כלי פוליטי"

התקפה של השר לשעבר אבי ניסנקורן על ממשלת ישראל באירוע ״שבת תרבות של משען״ בתל אביב שהתקיים היום. ניסנקורן אמר בין היתר: ״אין הפתעה מנתניהו, השיקול שלו ושל הממשלה הוא רק להציל את עצמם. אי אפשר להאמין למילה שיוצאת לו מהפה, החטופים בשבילו הם כלי פוליטי. אם נתניהו לא היה תלוי בסמוטריץ׳ ובן גביר, הוא היה מחזיר את החטופים כבר לפני חצי שנה בעסקה כי הוא היה יודע שהממשלה שלו יציבה״.

השר לשעבר התייחס גם לאופוזיציה, שם נמצאים שותפיו לשעבר, בני גנץ ויאיר לפיד, וטען: "אני יודע שהם מאד מפולגים. אין להם שום אחידות בנושא החטופים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר