מעצר הנשים שחילקו פליירים בבית הכנסת: המפכ"ל הנחה "לבדוק את השתלשלות האירועים"

רב-ניצב דני לוי התייחס למעצר שלוש הנשים בהרצליה: "ככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, העניין יטופל בהתאם ויופקו הלקחים הנדרשים" • עוד נמסר כי במשטרה התקבל דיווח על "התפרצות" לבית הכנסת בהרצליה, זאת לאחר שהאירוע הוגדר אמש כהסגת גבול • הודעת המפכ"ל מגיעה לאחר הפגנות רבות נגד מעצרן של הנשים, כשהבוקר מאות מוחים ליוו את יולי אדלשטיין כשהוא בדרכו לבית הכנסת, וכינו אותו: "מפקיר ציון"

דני לוי (ארכיון). צילום: יונתן זינדל/פלאש90

המפכ"ל נבהל מהביקורת? רב-ניצב דני לוי התייחס היום (שבת) למעצר שלוש הנשים בהרצליה אמש, שהציבו תמונות של חטופים בבית הכנסת בעיר, שבו מתפלל יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת יולי אדלשטיין. המפכ"ל "הנחה לבדוק את השתלשלות האירועים, וככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, העניין יטופל בהתאם ויופקו הלקחים הנדרשים", כך על פי הודעת המשטרה.

שלוש נשים נעצרו לאחר שפיזרו תמונות חטופים בבית הכנסת של ח"כ אדלשטיין // מערך עוטף עצורים

עוד נמסר כי במשטרה התקבל דיווח על "התפרצות" לבית הכנסת בהרצליה, זאת לאחר שהאירוע הוגדר אמש כהסגת גבול. 

כאמור, שלוש תושבות הרצליה נעצרו ונחקרו אתמול על ידי שוטרי תחנת גלילות בחשד להסגת גבול וקשירת קשר לעוון לאחר שהניחו עלונים עם תמונות חטופים על כיסאות מתפללים בבית הכנסת, ושוחררו מתחנת המשטרה לאחר כשמונה שעות. מתפללים שהגיעו בבוקר לבית הכנסת והבחינו בעלונים המונחים על הכיסאת בהם נכתב: "שלח את עמי" פנו למשטרה. בהמשך אותרו שלושת הנשים שימרית, רמה ועידית, והן נעצרו לחקירה בשעה שהיו בבתיהן. 

עלונים ועליהם תמונות חטופים שפוזרו בבית כנסת בהרצליה, צילום: מערך עוטף עצורים

מפגינים רבים התאספו מחוץ למשטרת גלילות ומחו בעקבות מעצרן. שימרית בורלא, אחת העצורות אמרה לאחר שחרורה: "אני רוצה להגיד תודה תודה תודה למי שכאן, שומעים את כל המפגינים, אנחנו פה מלפני 14:00. שומעים אתכם וזה מעודד וזה כיף. התחושות מגוחכות, מרגיש נורא שבאים לעצור אותך מהבית, אזוקה בידיים וברגליים כאחרונת הפושעים בגלל פליירים. השוטרים שפגשתי פה היו מקסימים. אני בטוחה שמדובר בהוראות מלמעלה". 

מחאה מול תחנת המשטרה בגלילות לאחר מעצר שלושת הנשים בהרצליה, צילום: ללא קרדיט

הבוקר, מאות בני אדם הפגינו למען שחרור החטופים, וליוו את יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין מביתו שבעיר לכיוון בית הכנסת שבו הוא נוהג להתפלל. המפגינים הניפו דגלי ישראל וקוראים "בושה" ו-"מפקיר ציון". גם בצאתו מבית הכנסת המפגינים סבבו את אדלשטיין וצעקו לעברו: "הן נאנסות בעזה ואתה מחייך".

גם ביציאתו מבית הכנסת המפגינים ליוו את אדלשטיין וצעקו לעברו: "הן נאנסות בעזה ואתה מחייך". // בונות אלטרנטיבה

גם פעילות בונות אלטרנטיבה הגיעו הבוקר לגינה ציבורית בסמוך לביתו של ח״כ יולי אדלשטיין במחאה על מעצר הנשים. מורן זר קצנשטיין, אחת מהפעילות, אמרה: ״אסור לנו לנרמל את מה שקרה אתמול, לעצור שלוש נשים שחילקו פליירים בבית כנסת זה קו אדום. בית כנסת זה שטח ציבורי, כמו שמותר להפיץ כל עלון בבית כנסת אז גם פלייר להשבת החטופים מותר לחלק".

בתוך כך, משה רדמן, אחד ממובילי המחאות נגד הממשלה, זומן לחקירה במשטרת גלילות בגלל אירועי הבוקר ליד ביתו של יולי אדלשטיין. לפי החשד הוא תקף מאבטחים של יושב ראש ועדת החוץ והביטחון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר