תקלת מכלי החמצן באילת: 6 בני אדם פונו לבי"ח אחרי שחשו ברע, צעירה במצב בינוני

שישה נפגעים - כולם יציבים ונמצאים בהכרה • כלל הצלילות בעיר הושהו תחילה אך חזרו לפעילות שגרתית מאוחר יותר

חמש תאונות צלילה באילת. צילום: אורן כהן

במשטרת אילת חוששים כי תקלה במכלי חמצן גרמה למספר תאונות צלילה היום (שבת) בעיר. המשטרה בחקירת נסיבות מספר תאונות צלילה שאירעו בשעות האחרונות. שישה בני אדם פונו לבי"ח אחרי שחשו ברע, צעירה במצב בינוני.

מחקירה ראשונית עולה כי מדובר על תקלה בדחיסת תערובת גזים בלבד (נייטרוקס) ולא במכלי האוויר הדחוס, אשר התרחשה במכרז צלילה אחד בלבד ואין חשש לבטיחות צוללים נוספים במרחב הימי אילת.

צוללנים באילת, אילוסטרציה, צילום: מנאל מג'אדלה ומרכז צלילה אתגרים

במהלך היום אירעו חמש תאונות צלילה, עם שישה נפגעים. זוג צוללים פונה לביה"ח, לאחר שהחלו לחוש רע במהלך הצלילה. הצוללת איבדה הכרה עם הגעה למים רדודים, אולם קבלה סיוע ופונתה במהירות לבית החולים. השניים קיבלו טיפול ומתאוששים.

שלושה מנפגעי תאונת הצלילה מועברים לטיפול בתא לחץ שבבית החולים. שני נפגעים נוספים עוברים הערכה רפואית ברגעים אלה ונפגע נוסף מטופל על ידי צוותי בה״ח. כולם יציבים ונמצאים בהכרה.

בדיקות מיכלי הנייטרוקס של משטרת אילת, היום, צילום: דוברות משטרת אילת

משטרת אילת הורתה תחילה לעצור פעילות של מועדני הצלילה בעיר לצורך הערכת הסיכונים בעקבות תאונות צלילה באילת, מאוחר יותר לאחר בדיקה משותפת של התקלה יחד עם מועדני הצלילה בעיר ובעלי תפקידים ברשות המקומית, הוחלט להחזיר את הפעילות לשגרה.

גיא גלבוע מפקד השיטור הימי באילת סיפר ל"ישראל היום": "קיבלנו דיווחים גם מבית החולים וגם משיחות 100 של אזרחים על רצף של אירועים שמדברים על תאונות צלילה. על צוללים שיוצאים מהמים מעורפלים או שמרגישים לא טוב. בית חולים יוספטל ידע לומר לנו ממש במהירות שמדובר בהרעלת Co, כלומר חמצן נגוע בעשן. השלב הראשון שעשינו זו הפסקת פעולות צלילה בכל מפרץ אילת, מתוך הבנה שאנחנו רוצים לצמצם את האירוע, לייצר איזה שהוא מכנה משותף שאליו אנחנו נוכל להצמד ולהחזיר את הפעילות לשגרה כמה שיותר מהר".

ד״ר יפה אשור מנהלת בית החולים יוספטל מקבוצת כללית, מתייחסת לתאונות הצלילה // דוברות יוספטל

"הפסקת פעולות הצלילה נעשתה לאחר הערכת מצב עם מפקד מחוד דרום במשטרה, עם ראש העירייה, עם מפקד מרחב אילת וכל זה כמובן מתוך חשש ואחריות לחיי אדם. במקביל קיבלנו סיוע נרחב של גורמי מקצוע מבית חולים יוספטל ומרשות הצלילה, בהיבט המקצועי. הקפצנו את כל השוטרים הימיים וחוקרים לפעילות מול המועדונים באילת והחופים. לאחר שהבנו מה קרה ולאחר הערכת מצב נוספת נוספת של מפקד מרחב אילת ורשות הצלילה ובית חולים יוספטל, הוחלט להחזיר את כל מועדוני הצלילה לשגרה למעט צלילה עם נייטרוקס".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר