"אזוקות בידיים וברגליים": שלוש נשים נעצרו לאחר שפיזרו תמונות חטופים בבית הכנסת של ח"כ אדלשטיין

שלוש נשים מהרצליה נכנסו לבית כנסת בהרצליה בו נוהג להתפלל חבר הכנסת אדלשטיין מהליכוד והניחו עלונים עם תמונות חטופים • הן נעצרו ושוחררו לאחר שמונה שעות • עורך דינן דחה את ההאשמה ב"הסגת גבול": "הן נכנסו לבית כנסת פתוח בזמן שהייתה בו בר מצווה" • מטה משפחות החטופים גד המשטרה: "הדרת הסוגיה מהמרחב הציבורי"

שלוש נשים נעצרו לאחר שפיזרו תמונות חטופים בבית הכנסת של ח"כ אדלשטיין // מערך עוטף עצורים

שלוש תושבות הרצליה נעצרו היום (שישי) ונחקרו על ידי שוטרי תחנת גלילות בחשד להסגת גבול וקשירת קשר לעוון לאחר שהניחו עלונים עם תמונות חטופים על כיסאות מתפללים בבית הכנסת בעיר בו נוהג להתפלל חבר הכנסת מהליכוד יולי אדלשטיין. השלוש שוחררו מתחנת המשטרה לאחר כשמונה שעות. 

מתפללים שהגיעו בבוקר לבית הכנסת והבחינו בעלונים המונחים על הכיסאת בהם נכתב: "שלח את עמי" פנו למשטרה. בהמשך אותרו שלושת הנשים שימרית, רמה ועידית, והן נעצרו לחקירה בשעה שהיו בבתיהן. 

עלונים ועליהם תמונות חטופים שפוזרו בבית כנסת בהרצליה, צילום: מערך עוטף עצורים

"עצרו נשים שכל חטאן מסתכם בכך שנכנסו לבית כנסת פתוח בזמן שהייתה בו בר מצווה והניחו עלונים על כיסאות המתפללים", אמר עורך הדין המייצג אותן, רן תגר, מוקדם יותר היום. 

שחרור העצורות שפיזרו פלאיירים בבית הכנסת בהרצליה, צילום: ללא קרדיט

"אין לי מילים לתאר את שאט הנפש מההתנהלות של המשטרה. מדובר במעצר פוליטי. שלוש נשים נמצאות בתחנה, אזוקות בידיים וברגליים, משל היו חברות בארגון פשיעה. אני מקווה מאוד שמשטרת ישראל תתאפס על עצמה ובסוף החקירה תשחרר אותן".

שימרית בורלא, אחת העצורות אמרה לאחר שחרורה: "אני רוצה להגיד תודה תודה תודה למי שכאן, שומעים את כל המפגינים, אנחנו פה מלפני 14:00. שומעים אתכם וזה מעודד וזה כיף. התחושות מגוחכות, מרגיש נורא שבאים לעצור אותך מהבית, אזוקה בידיים וברגליים כאחרונת הפושעים בגלל פליירים. השוטרים שפגשתי פה היו מקסימים. אני בטוחה שמדובר בהוראות מלמעלה". 

מחאה מול משטרת גלילות לאחר מעצר שלושת הנשים בהרצליה, צילום: ללא קרדיט

ממטה משפחות החטופים נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה ובצער עמוק כל הדרה של נושא החטופים מן המרחב הציבורי. צר לנו כי המשטרה משמשת כלי בידי אלו שלא רק שלא עושים דבר על מנת להשיב את 101 החטופים שנמקים בשבי כבר 343 ימים, אלא פועלים ועושים כל שביכולתם על מנת לסכל עסקת חטופים ולהשתיק את העיסוק בנושא. ראוי לשבח כל אדם שמקדיש ממרצו ומזמנו על מנת לתמוך במשפחות החטופים ולסייע להשבת החטופים הביתה".

שרון, אמה של נועה גולדנברג שנעצרה לפני שבוע בדיוק לאחר שהשליכה חול לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיבה: "בשבוע שעבר זה היה חול, השבוע זה פליירים. חירות אישית היא בבסיסה של כל דמוקרטיה והקלות שמשטרת ישראל שוללת אותה היא בלתי נסבלת. שוב נשים נאזקות בידיים וברגליים כמו עברייניות מסוכנות. לפני שבוע זאת היתה הבת שלי, היום אלו 3 נשים שהשמיעו קול חשוב למען שחרור החטופים. כולנו איתכן, לוחמות יקרות, וכולנו מאחוריכם, אנשי מערך עוטף העצורים המופלא". 

ב"מטה המאבק הדמוקרטי" בהרצליה גינו את המעצר ומסרו: "כל חטאן הוא חלוקת עלונים. לא ניתן לפגוע בחופש הביטוי ולהרתיע נשים מהבעת דעתן. מדובר בהפרה בוטה של זכויות האזרח במטרה לדכא מחאה אזרחית לגיטימית. בכך, משטרת גלילות קורצת למינויים הפוליטיים החדשים של בן גביר בהנהגת המשטרה באמצעות מעצר פוליטי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר