אות חיים ראשון מהשבי: קטע אודיו של החטוף מתן אנגרסט ייחשף מחר בעצרת החטופים

אימו של מתן צפויה לנאום מחר בעצרת בבגין • מדובר בקטע אודיו מסרטון שאותר ברצועה לפני מספר חודשים, ועד כה בחרה המשפחה שלא לחשוף אותו

מתן אנגרסט. צילום: ללא

קטע אודיו חדש של החייל החטוף מתן אנגרסט צפוי להיחשף מחר (שבת) במהלך העצרת של מטה משפחות החטופים שתיערך בדרך בגין בת"א. בהקלטה לקוחה מסרטון שאותר ברצועת עזה לפני מספר חודשים, נשמע מתן פונה ישירות מהשבי אל ראש הממשלה נתניהו. ענת אנגרסט, אמו של מתן, תישא נאום במהלך העצרת.

עצרת משפחות החטופים , צילום: גדעון מרקוביץ

הסרטון מהווה אות חיים ראשון ממתן אנגרסט. המשפחה, שהחזיקה בסרטון זה מספר חודשים, בחרה שלא לחשוף אותו לציבור עד כה. מחר תהיה הפעם הראשונה בה הקול של מתן יושמע באופן פומבי מאז נחטף.

ענת אנגרסט. קיבלתי אות חיים ממתן הבן שלי, הוא אמר: "נתניהו אני לא יודע איך זה קרה אבל תוציא אותי מכאן", צילום: יהושע יוסף

מתן נחטף ממוצב נחל עוז כשהוא פצוע קשה וללא הכרה. הוא הוגדר כנעדר במשך זמן רב. ביולי התקבל אות חיים שהובא למשפחתו.

"קיבלתי אות חיים ממתן בסרטון שמצאו לוחמי צה"ל ברצועת עזה", סיפרה ענת אנגרסט לאחר קבלת אות החיים מבנה. "הוא אומר בסרטון 'נתניהו אני לא מבין איך זה קרה, אבל אני סומך עליך שתוציא אותי מפה'. כמה אכזבה שרה"מ לא הוציא אותך משם, לא דיברו עליך בפעימה הראשונה ולא מדברים עליך בפעימה הבאה. אתה לא ילד, לא אישה, לא קשיש ולא חולה כרוני, רק חייל שנלחם, שהיה מוכן להקריב את עצמו ואתה נשאר שם, במנהרות בחושך, כשאתה פצוע מדמם, מי יודע אם שורד.

"אני פונה אליך נתניהו, מתן הוא לוחם גיבור אבל הוא קודם כל הילד שלי, ואתה נתניהו הענקת לי את התואר אמא של חטוף בגיהנום לפני תשעה חודשים. אני אמא לילד בגיהנום ואני אמא לעוד שלושה ילדים בטראומה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר