תושבי רמלה זועמים על בן גביר: "מצפים ממך לקחת אחריות, האשמת היועמ"שית אינה עניינית"

המכתב הזועם ששיגרו התושבים לשר לביטחון לאומי מגיע לאחר הפיגוע בו נרצחו ארבעה • עוד כתבו "אירוע רודף אירוע, אין משילות, אין תחושת ביטחון, ואין אכיפה אפקטיבית. המצב הוא כישלון של המערכת"

השר בן גביר בזירת הפיגוע הפלילי ברמלה. צילום: יוסי זליגר

בפיגוע הפלילי שאירע אתמול (חמישי) ברמלה, נקבע מותם של ארבעה בעקבות השלכת רימון. הנרצחים - אם, שני ילדיה וקרובת משפחתם - דועאא אבו חלווה (51) שני ילדיה סילא (14) ומוחמד (10) ולין מוגרבי בת ה-14. לאחר רצף אירועי חיסולים בעיר בשבועיים האחרונים שיגרו תושבי רמלה מכתב זועם לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

"אנו, תושבי העיר רמלה, חשים חובה לכתוב לך מתוך תחושת תסכול עמוקה ואכזבה קשה מהתנהלותך בכל הנוגע לביטחוננו האישי. רמלה, שהיא סמל לחיים שלווים ולעיר המשלבת ציונות וישראליות במלוא תפארתה, הפכה לזירה של כאוס, אלימות ופחד. בשבועות האחרונים הפכה העיר שלנו למגרש משחקים לכנופיות פשע המאיימות על שלומם של התושבים, יהודים וערבים כאחד, באכזריות בלתי נתפסת."

כתבו והוספו: "המצב בעיר כיום הוא בלתי נסבל – אנו עדים לאלימות חמושה, לרבות שימוש ברובים, רימונים ומטעני חבלה, המובילים להרוגים ולפצועים חפים מפשע. החיים היומיומיים של תושבי רמלה הפכו לסיוט של ממש, כשכל יציאה לרחוב מלווה בחשש לחיינו ולחיי יקירינו. איך ייתכן שבעיר, בלב מדינת ישראל התושבים נאלצים לחיות בפחד מתמיד?".

זורק את הרימון ונמלט עם אופנוע: תיעוד מרגעי הפיצוץ ברמלה

תושבי העיר התייחסו לאמירתו של בן גביר לפני מספר חודשים בתוכנית הפטריוטים בערוץ 14: "כבוד השר, בעבר הצהרת בתוכנית טלוויזיה מרכזית "שבעיר כמו רמלה עדיף שאהיה כמה שפחות". האמירה הזו פגעה בתושבי העיר שנמצאים תחת מתקפה ומוטב היה שישמעו במקומה תוכנית עבודה מעשית שתזניק את העיר קדימה בתחומי המשילות והחוק."

עוד התייחסו להאשמתו של השר את היועמשית שהיא מונעת ממנו מעצרי מנהליים על רקע פלילי ולמתח בינו לבין ראש העיר: "אנו דורשים שתממש את אחריותך ותטפל במצב הביטחוני החמור כאן. חילופי הדברים הקשים בעבר בין ראש העיר ברמלה לבינך לא קשורים אלינו או אל ילדינו בשעה קשה זו. האשמת היועמ"שית אינה עניינית במקרה זו ואינה מוסיפה מאומה בשלב זה בשטח. אנו מצפים ממך לקחת אחריות מלאה וכוללת ולפעול בצורה נחושה וברורה למען התושבים כולם."

הם דורשים רצף פעולות בהם: "מעצרים, מבצע גדול לאיסוף נשק בלתי חוקי ואמל"ח מכל בתי העיר, הצבת מחסומים יעודים כמו גם הכנסת שירות הביטחון הכללי באופן מיידי למאבק בפשיעה בעיר."

זירת הפיצוץ ברמלה // יוסי זליגר, צילום: יוסי זליגר

את מכתבם סיימו בקריאה ברורה: "אירוע רודף אירוע. אין משילות, אין תחושת ביטחון, ואין אכיפה אפקטיבית. המצב הוא כישלון של המערכת, ואנו לא מקבלים זאת. כבוד השר, הפקרת העיר והתושבים לחיי פחד וחוסר ביטחון חייבת להיעצר. הזמן אוזל. פעל עכשיו בכל כוחך! השב את הביטחון והשקט עבור משפחותינו ועבור רמלה עיר ואם בישראל."

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר