צה"ל: פיר נמצא במחנה הפליטים בטולכרם, הכוחות חוקרים המתווה התת-קרקעי; אזעקות במוקדים רבים בגליל

אזעקות לאורך היום בצפון • לאחר התרסקות כטב"ם סמוך לראש פינה, חיזבאללה טוען שפגע בבסיס צבאי בגליל • במהלך הלילה: תצפית של צה"ל זיהתה שני ישראלים שניסו לחצות לעזה - הם נתפסו והועברו לטיפול המשטרה • קטע אודיו של החטוף מתן אנגרסט ישוחרר מחר בעצרת החטופים • נחשף תיעוד ממעצרו של חשוד במעורבות בפיצוץ רכב תופת

שריפה ביער ביריה שבמרחב צפת כתוצאה מהמטח הלילה. צילום: כב״ה צפון

היום ה-343 למלחמה: צה"ל: איתרנו פיר ללא פתח יציאה סמוך לבית חולים בצפון השומרון, כנראה בשלבי בניה. המתווה התת-קרקעי מתוחקר. חיזבאללה טוען שפגע בבסיס צבאי בגליל

עדכונים שוטפים:

23:53: דיווח ברויטרס: האפיפיור פרנציסקוס גינה את ההפצצות הישראליות על בתי ספר בהם שוהים ילדים פלשתינים מתוך הנחה ששם מצויים מחבלי חמאס. עוד הביע ספק שישראל או חמאס חותרים לסיום המלחמה: "אני מצטער שאני צריך להגיד את זה, אבל אני לא חושב שהם נוקטים בצעדים להשגת שלום". 

23:46: חיזבאללה מודיע על חיסולו של המחבל עבאס חאדר חמאדה מהעיירה קמטיה

23:40: מפקד שירותי הביון של טורקיה נפגש עם משלחת חמאס באנקרה ודן בנושא הפסקת האש ברצועת עזה, כך דווח ברשת השידור הממלכתית בטורקיה TRT. 

21:25: בעקבות חיסול פעילי כוח רדואן: כוננות ביישובי קו העימות (עידן אבני)

20:06: מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום מבנה צבאי בו פעלו מחבלים של חיזבאללה, אשר זוהו על ידי כוחות אוגדה 210 במרחב כאוכבא שבדרום לבנון. כמו כן, מטוסי קרב תקפו מחסן אמל"ח, משגר ממנו בוצעו שיגורים בעבר ומבנים צבאיים של הארגון במרחבים מג'דל זון, אל-ג'בין ובליידא שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף בירי ארטילרי במרחבים לבונה, רמיה, עייתא א-שעב ועלמא א-שעב שבדרום לבנון. (עידן אבני)

19:38: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב שאר ישוב, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים, אין נפגעים. (עידן אבני)

18:57: אזעקות בשאר יישוב  

18:00: דיווחים על תקיפת דירה באזור אל-חמדיה, במערב הבקעא בלבנון. אמבולנסים בדרכם למקום. 

17:43: לוחמי חטיבת גולני במילואים, חטיבת עודד (9) השלימו בשבוע האחרון תרגיל המדמה תמרון קרקעי בזירה הצפונית, כך על פי הודעת צה"ל היום (שישי). התרגיל, בהובלת המרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל״י), דימה תרחישי לחימה שונים, תנועה בשטח סבוך, התקדמות בציר הררי והפעלת אש.

פינוי פצועים והפעלת אש: לוחמי גולני במילואים מתרגלים לחימה בצפון// דובר צה״ל

בנוסף, החטיבה תרגלה פינוי פצועים משדה הקרב ואת העבודה והמעטפת של המפקדות השונות.

כמו כן, בלבנון, הותקפו למעלה מ-140 מטרות טרור וביניהם אתר לייצור אמל״ח, תשתיות טרור, מחסני אמל״ח, עמדות תצפית ומשגרים שכוונו לעבר יישובי הצפון. בנוסף, חוסלו מספר מחבלים של חיזבאללה ובהם מפקד ביחידת רדואן. בדרום סוריה צה״ל תקף מספר מחבלים שקידמו פעולות טרור נגד מדינת ישראל. (עידן אבני)

16:46: צה"ל: איתרנו פיר ללא פתח יציאה סמוך לבית חולים במחנה הפליטים טולכרם שבצפון השומרון, כנראה בשלבי בניה. המתווה התת-קרקעי מתוחקר.

כמו כן חוסל המחבל מחמד אבו עטיה, חשוד בהריגת לוחם הימ"ס, רס"ר מקסים ריז׳קוב ז"ל ב-19 באוקטובר 2023. בנוסף, הכוחות פגעו בכ-15 מחבלים נוספים.

במרחב טובאס, טמון ופרעה פעלו כוחות חטיבת הבקעה והעמקים, אריות הירדן, כפיר, לוחמי דובדבן במילואים, שב"כ, מג"ב, ומצדה של שב"ס במשך 48 שעות במהלכן התבצעו חילופי אש בהם חוסל מחבל שהשליך מטענים לעבר הכוחות. כמו כן, אותר רכב ממולכד ובו מטעני נפץ ומערכת הפעלה מרחוק שהושמדה על-ידי כוחות החבלה של מג"ב איו"ש.

הכוחות בכלל הגזרות החרימו אמצעי לחימה רבים, בהם נשק צלפים, שני נשקים מסוג M-16 וציוד לחימה נוסף. בטולכרם הלוחמים איתרו והשמידו ארבע מעבדות מטענים, ארבעה חמ״לי קשר עם מצלמות והושמדה מחרטה ליצור אמל״ח בה אותרו כלים להכנת נשק יחד עם מספר מטעני גחון במרחב. כמו כן, כלי טיס תקפו וחיסלו בטובאס חמישה מחבלים חמושים. (חנן גרינווד)

15:02 לאחר הפגיעה במרחב ראש פינה, חיזבאללה טוען שפגע בבסיס צבאי בגליל

14:22: אזעקות בעראב אל עראמשה

14:00: נשלף ממיטתו בבית החולים: לוחמי הימ"מ והשב"כ עצרו מבוקש בחשד שמעורב בפיצוץ רכב תופת, צפו בתיעוד החדש: 

13:31: כטב"ם פגע סמוך לראש פינה.

13:03: האזעקות בצפת התחדשו: התרעה על חדירת כלי טיס עוין בעיר ובסביבתה.

12:58: במהלך האזעקות האחרונות במשגב עם ובשניר זוהו כשלושה שיגורים. שניים יורטו בהצלחה ואחד נפל בשטח פתוח. אין נפגעים (עידן אבני)

יירוט באזור משגב (ארכיון), צילום: ללא

12:47: אזעקות על ירי רקטות וטילים בשניר.

12:36: אזעקות במשגב עם.

12:12: אות חיים ראשון מהשבי: קטע אודיו של החטוף מתן אנגרסט ייחשף מחר בעצרת החטופים.

08:29: העיתון הלבנוני א-נהאר דיווח כי החל מאתמול חיזבאללה הורה לתושבי דרום לבנון להתפנות בציפייה להסלמה.

תושבי דרום לבנון התבקשו להתפנות מהבתים. תקיפה בעיתא א-שעב בדרום לבנון, צילום: רשתות ערביות

08:18: במהלך הלילה, זיהו תצפיתניות של צה"ל זיהו שני אזרחים ישראלים חוצים דרך שער בגדר למרחב המכשול החוצץ בין שטח ישראל לרצועת עזה. כוח צה"ל שהוקפץ למקום עצר את האזרחים שהועברו לטיפול המשטרה. 

08:12: בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרחב מלכיה, מדובר בזיהוי שווא (עידן אבני)

08:08: הרמטכ"ל האיראני: "נמשיך להגיב לאיומים מצד ציונים ומעצמות. אנרכיזם וואקום ביטחוני במזרח התיכון לוחצים על איראן לחפש בניית יכולת ביטחונית".

נשיאה החדש של איראן מסעוד פזשכיאן והמנהיג העליון עלי חמינאי, צילום: אי.פי.אי

07:53: אזעקות במלכיה.

07:44: אזעקות על ירי טילים ורקטות במלכיה.

07:41: בהמשך להתרעה שהופעלה לפני זמן קצר במרחב מלכיה, מדובר בזיהוי שווא. (עידן אבני)

07:16: אזעקות על ירי טילים ורקטות במלכיה שבגליל העליון.

06:12: הושגה שליטה על שריפה ביער ביריה בעקבות המטח לצפון: 7 צוותי כיבוי מתחנת גליל גולן בסיוע קק"ל פעלו במקום. מפקד האירוע, רב-רשף דרור בוחניק: ״מדובר על שריפה נרחבת ביער ביריה שהתפשטה במספר חזיתות בתוואי שטח מורכב. לוחמי האש נפרסו במרחב וביצעו הגנה על מבנים סמוכים במקביל למאמצים להשתלט על השריפה. צוותי קק"ל, משטרת ישראל, צה״ל והרשות המקומית סייעו לצוותי הכיבוי ולאחר מספר שעות הגענו לשליטה באירוע״.

שריפה ביער ביריה שבמרחב צפת כתוצאה מהמטח הלילה // כב״ה צפון

03:29: ההתרעה על חדירת מחבלים בהתנחלות עלמון: אותר חור בגדר הישוב, מתבצעות סריקות במרחב.

אותר חור בגדר הישוב עלמון, מתבצעות סריקות במרחב // רשתות ערביות

03:20: התרעה על חדירת מחבלים הופעלה בהתנחלות עלמון שבאזור בנימין. מפיקוד העורף נמסר לתושבים: "היכנסו מיד למרחב מוגן בתוך הבית וסגרו היטב את הדלת. אין לעמוד מול הדלת והחלון, והימנעו מתנועה ומרעש".

02:05: במועצה אזורית מרום הגליל מעדכנים כי לפני זמן קצר נפלו שברי רקטה שיורטה ביישוב דלתון שבמועצה. לא היו נפגעים בגוף, נזק קל נגרם למבנה. 

01:48: דובר צה"ל: בהמשך לאזעקות שהושמעו באזור צפת לפני זמן קצר - זוהו כ-20 שיגורים משטח לבנון. מרביתם יורטו בהצלחה, השאר נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. התרעות על ירי רקטות וטילים ביישובים הסמוכים לצפת הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט.

אזעקות ויירוטים בשמי העיר צפת // חני אסולין

01:30: המטח לצפת והסביבה: זוהו כ-15 שיגורים.הרוב יורט. נפילות בודדות. טרם דווח על נפגעים או נזק. (עידן אבני)

01:20: לאחר המטח על צפת והסביבה: דיווח על שרפת קוצים באזור ביריה, דיווח על הפסקות חשמל בצפת. (עידן אבני)

יירוטים מול חוף השקמים בטבריה // שוקי

01:12: אזעקות התרעת ירי רקטות וטילים בצפת והסביבה. (עידן אבני)

23:38: בחיזבאללה הודיעו על מחבל משורותיהם שחוסל: סג'יד מוחמד מוסטפא "עלי רדה".

סג'יד מוחמד מוסטפא "עלי רדה", צילום: רשתות ערביות

23:19: תושבים בגליל העליון הונחו להישאר סמוך למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. (עידן אבני)

23:05: הבית הלבן: ״לישראל יש זכות לפעול נגד חמאס. היינו גם ברורים שעליה לעשות זאת באופן מידתי ותוך הגנה על חיי אזרחים. נהרגו ונפצעו יותר מדי חפים מפשע, והדבר הזה ממשיך״.

הדוברת קארין ז'אן-פייר התייחסה גם להריגת האמריקנית: "זה לא היה צריך לקרות מעולם. אנחנו הולכים להמשיך לשמור על קשר הדוק עם הרשויות הישראליות והפלשתיניות בכל הנוגע לנסיבות שהובילו למותה".

21:02: שלושה מחבלים בכירים חוסלו אמש בתקיפה אווירית במרחב טולכרם: עמאד שחאדה וצלאח אלבדו - מחבלים בכירים המשויכים לג׳יהאד האיסלאמי, וחמד אבו עטיה החשוד במעורבות בהריגת לוחם הימ"ס, רס"ר מקסים ריז׳קוב ז״ל. (חנן גרינווד)

מסתערבי מג"ב איו"ש ליד הרכב שהותקף אתמול מהאוויר בטולכרם // כרמל דנגור

19:55: בהמשך להודעת דובר צה״ל לפיה אוגדה 162 הכריעה את חטיבת רפיח של חמאס, ממטה משפחות החטופים נמסר: "נזכיר כי במהלך התמרון המדובר של האוגדה נרצחו שישה חטופים בדם קר. מעניין מה יהיה התירוץ הבא של רה״מ לא לקדם עסקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר