הטקס הממלכתי: השרה מירי רגב הכריזה על המנחים

חן זנדר ששכלה את אחותה בטבח במסיבת הנובה, אימו של שאולי גרינגליק שנפל במלחמה ובן קיבוץ כיסופים ינחו יחד את הטקס הממלכתי • רגב: "הבחירה במנחים מבטאת את ציביונו של הטקס הממלכתי שבאורח טבעי מציב במרכז הבמה את מי שחווים שכול, אובדן, טראומה ואת מראות ה-7 באוקטובר"

השרה מירי רגב. צילום: אורן בן חקון

השרה מירי רגב, הממונה על הטקס הממלכתי לציון שנה לטבח 7 באוקטובר הודיעה היום כי מנחות הטקס יהיו חן זנדר, ששכלה את אחותה הקטנה, נועה זנדר ז"ל בטבח במסיבה ליד רעים, ולצידה אורין גנץ זך, שבתה, עדן זכריה ז"ל נחטפה מהמסיבה ונרצחה בשבי החמאס.

אורין גנץ, אמה של עדן זכריה ז"ל שנרצחה בשבי החמאס, צילום: גדעון מרקוביץ'

כמו כן, שמעון אטיאס, ששכל את אחייניתו, שנרצחה במסיבת הנובה, עמית בוסקילה, רותי גרינגליק, ששכלה את בנה, שאולי גרינגליק ז"ל, בקרב ויודן פירט, בן קיבוץ כיסופים, שחווה יחד עם משפחתו את טראומת הטבח ינחו אף הם את הטקס הממלכתי. הטקס יצולם באופקים וישודר ב-7 באוקטובר בשעה 21:15 בערוצי המדיה השונים.

משפחתו של סרן (במיל') שאול גרינגליק בהלווייתו ברעננה, צילום: קוקו

השרה רגב: "החלטתי שהמנחים בטקס הממלכתי יהיו מקרב מי שחווים את השכול, את האובדן הנורא, את ההתמודדות הקשה ואת גילויי הגבורה, הערבות ההדדית והתקווה מאז הטבח הנורא ב-7 באוקטובר. הבחירה במנחים מבטאת את ציביונו של הטקס הממלכתי, טקס, שבאורח טבעי, מציב במרכז הבמה את מי שחווים שכול, אובדן, טראומה ואת מראות ה-7 באוקטובר והמלחמה ומבקשים לאחד את עמנו".

לוגו הטקס הממלכתי ל-7 באוקטובר, צילום: ללא

עוד הוסיפה השרה: "הבחירה בחן ולצידה באורין, בשמעון, ברותי וביודן כמנחיו של הטקס מבטאת באורח אותנטי את העלאת זכרם המקודש של מי שנטבחו, שנהרגו ושספגו אבדות כבדות לצד גילויי הערבות ההדדית, הגבורה והתקווה. המנחים מביאים לידי ביטוי את השאיפה המשותפת של כולנו לאחד את העם כולו בטקס ממלכתי, שיקדש את הזיכרון של הנטבחים, ההרוגים והנפגעים בגוף ובנפש, שיעלה על נס את גילויי הגבורה והערבות ההדדית מאז ה-7 באוקטובר ויבטא את התקווה לשובם של החטופים והחטופות, לחזרתם של המפונים והמפונות לבתיהם, להחלמתם של כלל הנפגעים ולשלום ולבטחון של כלל אזרחיות ואזרחי המדינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר