"היית הלב של הפלוגה": סמ"ר גרי גדעון הנגהאל הובא למנוחות בהר הרצל

מאות חברים ואזרחים מקהילת המנשה הגיעו להלווייתו של הלוחם מחטיבת כפיר שנהרג אתמול בפיגוע הדריסה בבנימין • דודו ספד: "חלמת להגן על המדינה והפכת לגיבור"

הלווייתו של סמ״ר גרי גדעון הנגהאל. צילום: אורן בן חקון

מאות בני משפחה, חיילים ואזרחים מקהילת המנשה ליוו היום (חמישי) את סמ״ר גרי גדעון הנגהאל בן 24, מנוף הגליל, לוחם בגדוד נחשון (90), חטיבת כפיר, שנפל אתמול במהלך פעילות מבצעית במרחב חטיבת בנימין כתוצאה מפיגוע דריסה, בדרכו האחרונה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

גרי, עמד לפי ההנחיות מאחורי הבטונדה, אך המחבל שנהג במכלית גז הצליח להסיט את הבטונדה, ולדרוס את הלוחם למוות.

סמ"ר גרי גדעון הנגהאל, צילום: .

סא״ל יואל גליקמן מפקד גדוד 90: "גדעון שלנו, אנו עומדים כאן המומים. לפני 4 שנים עלית לארץ עם משפחתך מהודו מתוך רצון לתרום למדינה. גדעון, בחרת להתגייס לצה״ל מתוך תחושת שליחות עמוקה. הגשמת את החלום שלך, הוסמכת כקלע, היית לוחם מקצועי. אדם אכפתי וטוב לב, צנוע שאף פעם לא מתלונן. עושה מה שנדרש ממנו עד לניצחון.

חבריו של סמ"ר הנגהאל נושאים את ארונו, צילום: אורן בן חקון

"היית שותף בהגנה על תושבי מדינת ישראל. ההתעקשות שלך לעלות לארץ, ללמוד עברית ולהיות לוחם היא השראה לכולנו. חבריך מספרים שהיית הלב של הפלוגה. משפחה של ציונות אמיתית. משפחת הנגהאל, חטיבת כפיר וגדוד נחשון איבדו אדם נדיר ואתם איבדתם את היקר מכל. גורלכם נקשר בגורל צה״ל באופן הקשה ביותר. אנחנו במלחמה שאנחנו חייבים לנצח בה. נילחם למען ניצחון האור על החושך. הכוח שלנו הוא באחדותנו. גדעון, השארת חותם בקרב. חבריך ומפקדים. נמשיך בדרכך שהיית עם שמחת חיים וערבות הדדית. אני מצדיע לך בדרכך האחרונה״.

הדוד ציון ספד בבכי: ״גדעון, חמוד שלי, חמוד של כולם. איפה אתחיל ואסיים? אני גאה בך. עשית את המצווה הכי גדולה. חלמת להגן על המדינה. אני בוכה היום, אבל אני לא עצוב. אני שמח שאני יודע שאתה בהיסטוריה של מדינת ישראל. אתה הגיבור שלנו. כמה שאני אוהב אותך. תנוח אצל הקב״ה. ניפגש ביחד בשלום ובשמחה. אני רוצה לבקש מממשלת ישראל - תביאו לנו כבר אלפי בני מנשה מהודו. נתגייס ביחד, נילחם ביחד, ננצח ביחד. עם ישראל חי״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר