הרב אלי סדן בפנייה חריגה לרה"מ: תדיח את הרמטכ"ל ואת הצמרת הביטחונית

ראש מכינה בעלי דרש מראש הממשלה להביא ל"הכרעה אמיתית" במלחמה • במכתב ששלח לנתניהו כתב: "אף אחת ממטרות המלחמה שהוגדרו בתחילתה לא הושגה – לא מוטטנו את חמאס ולא שחררנו את החטופים" • הרב סדן דרש "להעז לבצע את השינויים הנדרשים, כדי להעמיד בעמדות המתאימות אנשים שיודעים איך להביא להכרעת האויב"

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בציר פילדלפי. צילום: דובר צה"ל

הרב אלי סדן, ראש מכינת בני דוד בעלי, פרסם היום (חמישי) מכתב חריף ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו דרש לפטר את הרמטכ"ל הרצי הלוי ואת שדרת הפיקוד הבכיר, ולהחליפם בדמויות שיוכלו לממש את מטרות המלחמה. "קח אחריות ותוביל את המלחמה אל ההכרעה האמיתית", כתב.

הרב אלי סדן, צילום: יהונתן שאול

ב-11 החודשים האחרונים, כותב הרב סדן, נלחמו החיילים בגבורה והצהירו שלא יעצרו עד השגת מטרות המלחמה. "מאז סיום מלחמת השחרור לא הייתה מלחמה כזאת, שבה מתגלה עוז הרוח של חיילינו בצורה כל כך מופלאה – המעוררת התפעלות".

"חמאס מצליח לממש את שיטתו"

אך כיום, מבקר הרב סדן את הממשלה וצה"ל, "אף אחד ממטרות המלחמה שהוגדרו בתחילתה לא הושגה – לא מוטטנו את חמאס ולא שחררנו את החטופים. החמאס ממשיך להתקיים, לפעול ואף מקבל חשיבות בינלאומית – כולם נושאים ונותנים עימו על עסקה לשחרור החטופים. החמאס מכיר אותנו, הוא יודע מניסיונו בעבר שחטופים יכולים להוריד את צה"ל ומדינת ישראל על הברכיים, וזו הסיבה שדאג לחטוף ככל שיכול היה והוא מנהל קרב חכם שמטרתו להתיש אותנו – כמו בעבר. הוא משוכנע שבסופו של דבר נכנע ונקבל את תנאיו".

בינתיים הזמן עובר, מאות מחיילנו נהרגו, אלפים נפצעו ותושבי הדרום והצפון אינם יכולים לחזור לבתיהם. בינתיים חמאס מצליח לממש את שיטתו", הוסיף הרב.

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי בגבול הצפון, צילום: דובר צה"ל

התחושה של לוחמים רבים בדרג השטח הינה לדברי הרב סדן ערעור האמון בדרג הבכיר שמוביל את המלחמה ודרישה מתפשטת לשנות את אופי הלחימה כדי להוביל להכרעה ולהשגת מטרות המלחמה בהקדם. "זו אינה שאלה של קוצר רוח, הלוחמים בשטח מלאים רוח גבורה, זוהי תחושה שאלו שאחראים לכישלון ממשיכים להוביל את צה"ל בצורה שמתאימה ל'קונספציות' שגרמו לכישלון". לדבריו התחושה היא שמטרת המלחמה של הדרג הבכיר אינה ניצחון והכרעת האויב אלא הגעה להסדר מתאים.

"אי אפשר להמשיך כך, הביקורת בצבא כלפי הדרג הבכיר הולכת ומתרחבת ומסכנת את החוסן ואת היציבות של צה"ל, ומאידך, עם כל ההערצה והתודה כלפי יכולת העמידה שלך נגד הלוחצים לכניעה לתנאי החמאס, יש חשש שבשלב מסוים המתח הציבורי סביב סוגיית החטופים יפורר את האחדות בחברה הישראלית, וזה עצמו יפגע קשות במלחמה מול אויבנו", טען הרב סדן.

הוא פנה לראש הממשלה והבהיר כי אחריותו הינה "על המדינה, על תושבי הצפון והדרום ועל חיילנו". על כן, דרש "להעז לבצע את השינויים הנדרשים, כדי להעמיד בעמדות המתאימות את אותם אנשים שרוצים וגם יודעים איך להביא להכרעת האויב ולהשגת מטרות המלחמה כפי שהוגדרו ע"י הממשלה הנבחרת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר