יירוטים מול חוף השקמים בטבריה . צילום: שוקי

התרעה על חדירת מחבלים הופעלה בהתנחלות עלמון שבאזור בנימין; מטח לילי לגליל לאחר חיסול פעיל חיזבאללה

דיווח על הפסקות חשמל במספר מוקדים בצפת, מוקד שריפה גדול ביער ביריה - לוחמי האש פועלים להשתלט עליה • תושבים בגליל העליון הונחו להישאר סמוך למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה • הבית הלבן: ״לישראל יש זכות לפעול נגד חמאס, היינו גם ברורים שעליה לעשות זאת באופן מידתי ותוך הגנה על חיי אזרחים, נהרגו ונפצעו יותר מדי חפים מפשע״ • שלושה מחבלים בכירים חוסלו אמש בתקיפה אווירית במרחב טולכרם

[object Object]

היום ה-342 למלחמה: מספר מחבלים שפעלו מתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר "אלג'עוני" בנוציראת - חוסלו אמש. מספר כטב"מים התפוצצו במרחב עמק החולה. לא ידוע על נפגעים.

עדכונים שוטפים:

03:29: ההתרעה על חדירת מחבלים בהתנחלות עלמון: אותר חור בגדר הישוב, מתבצעות סריקות במרחב.

03:20: התרעה על חדירת מחבלים הופעלה בהתנחלות עלמון שבאזור בנימין. מפיקוד העורף נמסר לתושבים: "היכנסו מיד למרחב מוגן בתוך הבית וסגרו היטב את הדלת. אין לעמוד מול הדלת והחלון, והימנעו מתנועה ומרעש".

02:05: במועצה אזורית מרום הגליל מעדכנים כי לפני זמן קצר נפלו שברי רקטה שיורטה ביישוב דלתון שבמועצה. לא היו נפגעים בגוף, נזק קל נגרם למבנה. 

01:48: דובר צה"ל: בהמשך לאזעקות שהושמעו באזור צפת לפני זמן קצר - זוהו כ-20 שיגורים משטח לבנון. מרביתם יורטו בהצלחה, השאר נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. התרעות על ירי רקטות וטילים ביישובים הסמוכים לצפת הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט.

אזעקות ויירוטים בשמי העיר צפת // חני אסולין

01:30: המטח לצפת והסביבה: זוהו כ-15 שיגורים.הרוב יורט. נפילות בודדות. טרם דווח על נפגעים או נזק. (עידן אבני)

01:20: לאחר המטח על צפת והסביבה: דיווח על שרפת קוצים באזור ביריה, דיווח על הפסקות חשמל בצפת. (עידן אבני)

יירוטים מול חוף השקמים בטבריה // שוקי

01:12: אזעקות התרעת ירי רקטות וטילים בצפת והסביבה. (עידן אבני)

23:38: בחיזבאללה הודיעו על מחבל משורותיהם שחוסל: סג'יד מוחמד מוסטפא "עלי רדה".

סג'יד מוחמד מוסטפא "עלי רדה", צילום: רשתות ערביות

23:19: תושבים בגליל העליון הונחו להישאר סמוך למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. (עידן אבני)

23:05: הבית הלבן: ״לישראל יש זכות לפעול נגד חמאס. היינו גם ברורים שעליה לעשות זאת באופן מידתי ותוך הגנה על חיי אזרחים. נהרגו ונפצעו יותר מדי חפים מפשע, והדבר הזה ממשיך״.

הדוברת קארין ז'אן-פייר התייחסה גם להריגת האמריקנית: "זה לא היה צריך לקרות מעולם. אנחנו הולכים להמשיך לשמור על קשר הדוק עם הרשויות הישראליות והפלשתיניות בכל הנוגע לנסיבות שהובילו למותה".

21:02: שלושה מחבלים בכירים חוסלו אמש בתקיפה אווירית במרחב טולכרם: עמאד שחאדה וצלאח אלבדו - מחבלים בכירים המשויכים לג׳יהאד האיסלאמי, וחמד אבו עטיה החשוד במעורבות בהריגת לוחם הימ"ס, רס"ר מקסים ריז׳קוב ז״ל. (חנן גרינווד)

מסתערבי מג"ב איו"ש ליד הרכב שהותקף אתמול מהאוויר בטולכרם // כרמל דנגור

19:55: בהמשך להודעת דובר צה״ל לפיה אוגדה 162 הכריעה את חטיבת רפיח של חמאס, ממטה משפחות החטופים נמסר: "נזכיר כי במהלך התמרון המדובר של האוגדה נרצחו שישה חטופים בדם קר. מעניין מה יהיה התירוץ הבא של רה״מ לא לקדם עסקה".

18:18: אזעקות בזרעית. 

17:44: צה"ל: מחבלים שקידמו פעולות טרור נגד מדינת ישראל הותקפו בדרום סוריה. כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב קונטרה וחיסל את המחבל אחמד אלג׳בר, מחבל ביחידת ״תיק הגולן״, שלוחת חיזבאללה בסוריה. בתקיפה נוספת, במרחב רפיד בדרום סוריה, הותקף מחבל אשר קידם פעולות טרור נגד מדינת ישראל ופעל בשיתוף ובהכוונה איראנית. (עידן אבני)

17:03: נציב בתי הסוהר, רב גונדר קובי יעקובי, הנחה להערך לקליטתו של המחבל שנוטרל אמש בבנימין ולהעבירו למתקן שב"ס. קליטתו של המחבל נעשית בתיאום עם בית החולים "שערי צדק" אליו פונה ועושה כעת את דרכו למשמורת שב"ס. (איציק סבן)

המחבל שנוטרל אמש בבנימין מועבר למתקן שב"ס, צילום: ללא

17:00: סוכנות הידיעות האיראנית תסנים: "השבי של חייל או אישיות איראנית במבצע הישראלי בסוריה הוא שקר מוחלט".

16:48: אירוע פטיש חם הוכרז במרחב מנרה. (עידן אבני)

16:42: צה"ל: אמש, הותקפו באופן ממוקד מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר "אלג'עוני" בנוציראת, שבמרכז הרצועה. (חנן גרינווד)

15:58: מפקד 8200, תת אלוף יוסי שריאל הודיע לרמטכ"ל על פרישה מצה"ל בעקבות מחדלי המודיעין שקדמו לטבח ה-7 באוקטובר.

14:58: מחבלים זרקו בקבוק תבערה לתוך שטח היישוב נווה צוף בבנימין, במקום מתפתחת שריפה בשטח מיוער בתוך תחום הישוב. כוחות גדולים בדרכם למקום להשתלטות על האש ונכנסים כעת לסריקות אחר המחבלים בכפר דיר ניזאם.

14:53: בהמשך לאזעקות בעמק החולה: מספר כטב"מים התפוצצו במרחב. לא ידוע על נפגעים.

14:44: סירה אזרחית ישראלית נתקעה בין 15 ל-20 מייל מחופי צור בלבנון, לאחר שהמנוע שלה כבה. חיל הים הוזעק למקום וחילץ את האזרחים ללא פגע בחזרה לארץסירה אזרחית ישראלית נתקעה בין 15 ל-20 ק"מ מחופי צור בלבנון, לאחר שהמנוע שלה כבה. חיל הים הוזעק למקום וחילץ את האזרחים ללא פגע בחזרה לארץ.

סירה אזרחית ישראלית נתקעה כ-15 קילומטר מול חופי צור בלבנון | דובר צה"ל

14:28: שריפה נרחבת סמוך למעיליא בעקבות נפילות - הוזנקו מטוסים. 8 צוותי כיבוי מתחנת גליל מרכזי בסיוע מטוסי כיבוי פועלים ברגעים אלו להשגת שליטה בשריפה נרחבת שמתפשטת בצידי כביש 89 בין מעלות לנווה זיו כתוצאה מנפילות. רב רשף ליאור אלמקייס מפקד האירוע:רב רשף ליאור אלמקייס מפקד האירוע: "למזלנו הנפילות פגעו בצידי הדרך מטרים בודדים מהכביש ומתחנת דלק שבמקום, כרגע האש מתפשטת במהירות ומסכנת את תחנת הדלק.

השריפה בצפון, צילום: דוברות כבאות והצלה

14:21: אזעקות בצפון עקב חשד לחדירת כלי טיס עוין: דישון, יפתח, מלכיה ורמות נפתלי

14:08: שיפור במצבם של חלק מהפצועים מאירוע התרסקות המסוק: הפצועים כולם במצב יציב , סובלים מפגיעות רב מערכתיות, וחלקם עברו במהלך היממה האחרונה ניתוחים מורכבים על ידי צוותים רב מקצועיים. הטייסת עדיין מונשמת, חוזרת בהדרגה להכרה.

13:54: הודעת לשכת ראש הממשלה: "חמאס מנסה להסתיר את העובדה שהוא ממשיך להתנגד לעסקה לשחרור חטופים, ומכשיל אותה. בעוד שישראל קיבלה את ״הצעת הגישור הסופית״ שהעלתה ארצות-הברית ב-16 באוגוסט 2024, חמאס סרב להצעה, ואף רצח שישה מחטופינו בדם קר. העולם חייב לדרוש מחמאס לשחרר את חטופינו באופן מיידי".

13:21: דיווחים ערביים על תקיפות ברפיח

דיווחים ערביים על תקיפות ברפיח, צילום: רשתות ערביות

13:00: אזעקות הופעלו בגליל המערבי 

12:49: דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי על התקיפה בנוסיראת אתמול: "עם קבלת הדיווחים לפיהם נהרגו עובדי אונר"א מקומיים-פלשתינים, צה"ל פנה לסוכנות לקבלת פרטים ושמות, על מנת לבחון את הטענות. היא לא נענתה לבקשות החוזרות ונשנות. מבדיקת צה"ל עולה כי רבים מהשמות שפורסמו הם מחבלי חמאס".

12:00: פיקוד הצפון הקים יחידה חדשה ברמת הגולן: התמחות ייעודית בתוואי השטח ומתן מענה מיידי לאיומים 

09:20: דיווחים: כטב"מ ישראלי תקף רכב בדרום סוריה בין קוניטרה לדמשק

07:32:  לוחמי ימ"מ שב"כ וכוחות צה"ל עצרו במהלך הלילה מבוקש תושב חלחול שבחטיבת עציון בפיצוץ מכונית תופת סמוך לחברון ב-13.08.24. המבוקש נפצע במהלך פיצוץ המכונית ונעצר הלילה על ידי הכוחות בבית חולים בעיירה חלחול, סמוך לחברון בו היה מאושפז על רקע פציעתו. הוא הועבר להמשך חקירת שב"כ. 

06:55: נושאת המטוסים האמריקנית תיאודור רוזוולט עוזבת את המזרח התיכון  

05:03: דיווח עזתי: 9 הרוגים במבנה שהופצץ בשכונת זיתון בעיר עזה

04:56: על פי דיווחים פלשתינים, כוחות צה"ל עצרו את הצעיר מוחמד ראאד חילווה אל-ריפאי, מהכפר ענאתה במזרח ירושלים. עוד דווח כי אחיו מבוקש והמעצר נועד על מנת ליצור לחץ על המשפחה.

מוחמד ראאד חילווה אל-ריפאי, צילום: ללא קרדיט

03:57: דיווחים פלשתיני: כוחות צה"ל עצר שלושה מבוקשים בכפר אל-לבן אל-גרבי, מצפון לרמאללה.

הפלשתינים מדווחים על מעצרים בכפר צפונית לרמאללה

03:38: דיווחים ערבי: הרוג פלשתיני מירי ישראלי במחנה אל-פארעא דרומית לטובאס 

03:01: דובר צה״ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב ערב אל עראמשה, מדובר בזיהוי שווא.

02:42: אזעקות בערב אל-עראמשה

02:11: טול כרם: המחבל מוחמד נאצר "אל מריו", הוא המחוסל השלישי בתקיפת הכטב"ם מוקדם יותר היום. על פי דיווחים, "אל מריו", הצטיין בהכנת מטעני נפץ, ושהה רבות לצד מחבלים נוספים (חלקם חוסלו לא מזמן)

המחבל מחמד נאצר אל מריו, לצד אבו שוג'עא, צילום: ללא קרדיט

02:50: הפלשתינים מתעדים את כוחות צה"ל מאבטחים את מתחם קברי הצדיקים בשכם, לשם הגיעו מאות מתפללים

01:55: דיווח עזתי: שלושה הרוגים ופצועים נוספים בתקיפת חיל האוויר בג'באליה שבצפון הרצועה

01:36: הפלשתינים מפרסמים תיעוד של עשרות יהודים שמתהלכים בשעות אלו בעוורתא שבשכם.

0_jHgSkRf2QvgEygVMiF

01:34: העזתים מדווחים שחיל האוויר תקף מבנה בג'באליה שבצפון הרצועה.

01:14: דיווח ערבי: כוחות מיוחדים של צה"ל פשטו על בית חולים בעיר חברון, ושלפו משם פצוע. על פי הדיווח, מדובר בפלשתיני מבוקש שנפצע בהכנת רכב תופת שהתפוצץ.

00:55: דיווח פלשתיני: כוחות צה"ל נכנסים לקלקיליה

00:24: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב נתיב העשרה, מדובר בזיהוי שווא.

00:03: צבע אדום בנתיב העשרה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו